تاریخ انتشار: شنبه 1398/12/10 - 16:18
کد خبر: 347272

«خبرنامه دانشجویان ایران» گزارش می‌دهد؛

داوطلبین آزمون کارشناسی ارشد: کنکور را به تعویق بیندازید

شیوع و همه گیری کرونا و گسترده شدن در اکثر نقاط کشور بحران بزرگی ایجاد کرده که همه را خانه نشینی کرده است، بحرانی که با سلامتی و جان انسان ها سر و کار دارد، تعطیلی اماکن عمومی از جمله کتابخانه ها، دانشگاه ها و محیط های مطالعاتی باعث شده دسترسی داوطلبین کمتر شده و امکان آمادگی صد در صدی برای آزمون پیش نیاید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با نزدیک شدن به ایام کنکور کارشناسی ارشد صدای اعتراض و گلایه داوطلبین آزمون پیش رو بیشتر و بیشتر می شود، داوطلبینی با مشکلات عدیده که انتظار دارند، کنکور امسال به تعویق بیفتد.

از دانشجویان سیل زده سیستان و بلوچستانی گرفته تا سیل زدگان لرستان و استانهای درگیر با معضل و ویروس کرونا همه و همه داوطلبین نگرانی هستند که تقاضای به تاخیر انداختن آزمون کارشناسی ارشد را دارند.

کرونا و کنکور
شیوع و همه گیری کرونا و گسترده شدن در اکثر نقاط کشور بحران بزرگی ایجاد کرده که همه را خانه نشینی کرده است، بحرانی که با سلامتی و جان انسان ها سر و کار دارد، تعطیلی اماکن عمومی از جمله کتابخانه ها، دانشگاه ها و محیط های مطالعاتی باعث شده دسترسی داوطلبین کمتر شده و امکان آمادگی صد در صدی برای آزمون پیش نیاید.

از طرفی تعویق کنکور دکتری باعث شده است که دانشجویان و داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد نیز خواستار تعویق امتحان بشوند.البته این شرایط سال گذشته نیز گریبان گیر کنکور کارشناسی ارشد بود و با توجه به این که 20 درصد از داوطلبان درگیر سیل بودند، آزمون به تاخیر افتاده بود.

تعویق کنکور کارشناسی ارشد 98
ابراهیم خدایی ضمن همدردی با هموطنان سیل زده درباره جزئیات تعویق کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ گفت: با توجه به درخواست یک سری از داوطلبان، شورای سنجش و پذیرش دانشجو، امروز صبح با تشکیل جلسه‌ای صرفاً وضعیت تعویق آزمون کارشناسی ارشد را در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی و گزارش‌های هلال احمر و وزارت کشور از وضعیت موجود استان خوزستان، در نهایت با تعویق آزمون کارشناسی ارشد از ۵ و ۶ اردیبهشت ماه به ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ موافقت شد و انشاالله آزمون در تاریخ اعلام شده برگزار می‌شود.

در همین راستا تعداد زیادی از داوطلبین با ارسال پیام هایی به «خبرنامه دانشجویان ایران» خواستار پیگیری مطالبات و رسانه ای کردن خواسته هایشان بودند.

نمونه ای از پیام های داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد به خبرنامه دانشجویان ایران:
سجاد از زاهدان: «سلام لطفا به سازمان سنجش بگید بچه های زاهدان هنوز دارن زیر چادر زندگی می کنند و فقط همون چند روز اول به داد ما رسیدن و بعد یه هفته همه چی رو فراموش کردن ما الان چجوری چادر تو این سرما درس بخونیم . در ضمن از بچه های پلدختر و معمولان هم بپرسید ببینم اوضاع اونا چجوره ببینم اصلا برق دارن که بخوان بخونن . یا بچه هایی که هزینه هایی برای کلاس کنکور پرداخت کردن الان چکار کنند که کلاس هاشون لغو شده آیا واقعا شما مسولین بچه هاتون با چنین شرایطی می تونن درس بخونن تو ایران این همه بی عدالتی می بینیم هیچی نمی گیم ولی اگر تو کنکور هم بی عدالتی باشه واقعا اوج حقارته وبدبختی کنکور ارشد امسال یک ماه زودتر از کنکور پارساله آخه چرا بعضی پارسال سود بردند و لی ما باید تاوانش رو بدیم و یک ماه کنکورمون بیفته جلوتر اصلا اگر قرار بود بیفته جلوتر چرا بایدآبان ماه اعلام کنید.»

علیرضا: «با توجه به تعویق کنکور دکترا و همزمانی تقریبی کنکور ارشد با ماه مبارک رمضان، همچنین شیوع ویروس کرونا و وضعیت پر استرس خوابگاه ها و تعطیلی آن‌ها، و درگیر شدن شهرها،و افراد مبتلا به ویروس و عدم تمرکز افراد جهت مطالعه برای کنکور ارشد99، خواهشمند است تاریخ برگزاری کنکور ارشد سال 99 به تعویق بیفتد.»

محسن احمدی: خواهش میکنم از سازمان سنجش بخواین عقب بندازه هیچکس تمرکز نداره کتابخونه‌ها تعطیله ما یه سال زحمت کشیدیم این عادلانه نیست زمان طلایی کنکورمونو از دست بدیم دوستم کنکور داره مادرش در اثر کرونا فوت کرد این عادلانه نیست.

ناشناس: «واقعا باید عقب بیفته وضعیت بشدت بحرانیه و هر لحظه ممکنه خودمون یا اعضای خونواده مون درگیر این ویروس بشه چطوری درس بخونیم توی این شرایط خفقان آور لطفا تاریخ برگزاری کنکور رو به بعد از ماه رمضان موکول کنید مسئولین که هیچ حرکتی نمیکنند این حداقل کاریه که برای جوونها میتونید انجام بدین سپاس»

فریبا: «سلام ما امیدمون به شما رسانه هاس لطفا پیگیر باشید، کنکور عقب بیفته الان شرایط ما همه بهم ریخته هیشکی هم پاسخگو نیست.»

mina: «لطفا کمک کنید آزمون عقب بیفته، ما نیاز به آرامش داریم تا زحمتامون به باد نره و نتیجه بگیریمف کلی برنامه ریزی کردیم و زحمت کشیدیم.»

ناشناس: «خواهش میکنم تاریخ ازمون ارشد رو بزارین بعد از ماه رمضان .واقعا ما به دلایل مشکلات اجتماعی اخیرو حوادث طبیعی و بیماری امادگی کنکور در اردیبهشت را نداریم»

میثم: «تو رو خدا من مبتلا شدم، چه گناهی کردم تو این وضعیت اصلا معلوم نیست زنده میمونم یا نه !»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
راضیه
1398/12/10 - 21:54

خواهش میکنم با توجه به اتفاقاتی ک رخ داده کمی با ما راه بیاین و کنکور ارشدا به تعویق بیندازید همانطور ک پارسال ب تعویق افتاد..اگر دقت نظر داشته باشید امسال واقعا اوضاع از سال گذشته خیلی بدتر شده..بیماری.سیل .زلزله..
فاطمه
1398/12/10 - 21:55

وقت بخیر
باتوجه به اتفاقات اخیر خواهشنمد است کنکور ارشد را به تابستان موکول کنید تا این ویروس ازبین رفته باشد
ما جوان ها آرزوهایمان برباد رفت با دیدن هواپیمایی که پرپرشد
نگذارید بمیریم حتی یک نفرمان.مانگرانیم درکمان کنید.
فاطمه
1398/12/10 - 21:56

وقت بخیر
باتوجه به اتفاقات اخیر خواهشنمد است کنکور ارشد را به تابستان موکول کنید تا این ویروس ازبین رفته باشد
ما جوان ها آرزوهایمان برباد رفت با دیدن هواپیمایی که پرپرشد
نگذارید بمیریم حتی یک نفرمان.مانگرانیم درکمان کنید.
حسین
1398/12/10 - 21:57

لطفا به گوش سنجش برسانید که واقعا شرایط خیلی خرابه اصلا نمیشه خوند با این همه استرس و فشار روانی بیماری واقعا اصلا نمیشه تمرکز کرد .لطفااااا بندازین خرداد
سعید
1398/12/10 - 21:58

تو این شرایط نه کلاس های کنکور برقرارن نه میشه از فضای کتابخونه ها و سالن های مطالعاتی استفاده کرد. ضمن اینکه که هنوز درس لیسانسشون تموم نشده بعد از عید به خاطر تعطیل شدن دانشگاه ها کلی امتحان و درس عقب مونده دارن واقعا عقب انداختن آزمون و اعلام هر چه زودتر این قضیه میتونه باعث شه یه آرامش کوچیکی به زندگی دانشجوها بیاد
زهرا
1398/12/10 - 22:00

با توجه به شرایط نامساعدی که پیش اومده لطفا در تاریخ برگزاری آزمون تجدید نظر کنید و تصمیم نهایی رو هر چه سریعتر اعلام کنین تا از این بلاتکلیفی دربیایم با تشکر
علی
1398/12/10 - 22:01

با توجه به شرایط پرالتهاب بوجود امده برای کشور وتعطیلی دانشگاه ها و خوابگاه ها و کتابخانه ها و عدم وجود مکان مناسب جهت مطالعه و امادگی در دوران طلایی مطالعه خواهشمندیم با تعویق کنکور موافقت نمایید
پیمان
1398/12/10 - 22:04

لطفا کنکور ارشد را بعد از امتحانات خرداد بندازین.
ناشناس
1398/12/10 - 22:14

خواهش میکنم شما رسانه ها صدای ما داوطلبان باشید ! لطفا لطفا کنکور رو به تعویق بندازید.وضعیت به شدت بحرانیه !
حسینی
1398/12/10 - 22:15

واقعا به خرداد موکول شد؟؟
ناشناس
1398/12/10 - 22:16

خواهش میکنم شما رسانه ها صدای ما باشید ! لطفا لطفا کنکور رو به تعویق بندازید وضعیت به شدت بحرانیه !
بیلال
1398/12/10 - 22:23

خواهشمندیم عقب بندازید واقعا تو این شرایط نمیشه درس خوند
صبا
1398/12/10 - 22:25

من دیگه نمیدونم چکار کنم توی خونه دارم افسردگی میگیرم ، کتابتونه نمیتونم برم . واقعا انقدر استرس دارم که لرزش دست گرفتم . تورو تدا اگه میخواین عقب بندازید زودتر بهمون اعلام کنید تا استرساموک کم بشه حداقل
زهره
1398/12/10 - 22:25

خواهش میکنم مسئولین رسیدگی کنن وضعیت روانی استرس تعطیلی کلاس های کنکور بسته شدن سالن های مطالعه و... لطفا لطفا کنکور رو به بعد ماه رمضان موکول کنین
prisa
1398/12/10 - 22:27

سلام لطفا به سازمان سنجش بگین تاریخ کنکور کارشناسی ارشد رو به بعد از ماه رمضان موکول کند،زیرا با توجه به درگیر شدن عده زیادی از داوطلبان و خانواده های ان ها و هم چنین بسته بودن کتابخانه و تعطیل بودن کلاس های اموزشی،و همچنین به دلیل استرس و نداشتن امادگی روحی و جسمی خواستار به تعویق انداختن تاریخ ازمون کارشناسی ارشد هستیم.
شبنم
1398/12/10 - 22:39

سلام،با توجه به شرایط پیش آمده و تعطیلی دانشگاه ها و کتابخانه ها و همچنین درگیری بعضی با ویروس کرونا ،داوطلبان کنکور ارشد تمرکز لازم برای درس خواندن را نداشته لذا خواهشمندیم کنکور به تعویق بیفتد،و هر چه زود تر سازمان سنجش نسبت به اعلام زمان آزمون تعجیل کند
کیمیا
1398/12/10 - 22:41

سلام . من سواله برام چرا متوجه شرایط نمیشن؟ کتابخونه ها بستس! کلاس آموزشی تعطیل شده ! بعضیا خانوادشون درگیر بیماری شدن ! کی میتونه درس بخونه تو این شرایط!؟ قصد جون مارو کردن ؟ به بعد از ماه رمضون موکول کنن ، چه اتفاقی میفته؟
نصف کشور تو ویروس و سیل و زلزله و فلان و فلان گیر کردن ..
ما هرچقد اعتراض میزنیم سازمان سنجش بی فایده ست انگار .
roya2
1398/12/10 - 22:57

با سلام...
از شما مسئولین خواهش میکنم اگه من و دوستان خواستار به تعویق افتادن کنکور ارشد هستیم دلیلش واقعا مشخصه.چون اصلا فضای مناسبی نیس هر روز خبرهایی از مرگ و بیماری هموطنا و اطرافیانمون میشنویم و جوری شده ک اصلا تمرکز و حتی فضای مناسب برای درس خوندن نداریم. خواهش میکنم توجه کنین. اگر امکانش هست تاریخ را عقب بندازین.
علی
1398/12/10 - 23:42

سلام، تورو‌خدا یه فکری به حال ما کنید، کلاسها تعطیل شده کتابخانه ها تعطیل، حجم استرس خانه نشینی و قرنطینه شدن بسیار زیاده، شرکتها و شغلهامون هم آسیب دیدن و دچار رکود و بحران اقتصادی هم هستیم. از سازمان سنجش و مدیران مسئول خواهش دارم با توجه به بحران کرونا و اتفاقاتی که متعاقب این بحران در این روزها و فروردین ماه به دنبال داره کنکور ارشد رو عقب بندازید ما واقعا به کمک شما نیاز داریم
داوطلب ارشد
1398/12/11 - 02:32

سلام .. خواهشمندیم با توجه به وضعیت بحرانی کشور زمان کنکور ارشد 99 رو به بعد ماه مبارک موکول نمایید ..
از مسئولین محترم تقاضا داریم پیگیری کنید .. با تشکر .
داوطلب ارشد
1398/12/11 - 02:41

خواااهش میکنم با توجه به وضعیت بحرانی جامعه و بلاتکلیفی داوطلبین و تعطیلی کتابخونه ها و دانشگاه ها و خوابگاه ها و.... هزار مشکل دیگه .. حتی اینکه بعضی از داوطلبین هم دچار این بیماری شدن .. زمان کنکور ارشد رو به بعد ماه مبارک موکول کنید .. حق ما نیس که با این شرایط اردیبهشت کنکور بدیم .. تقاضا داریم رسیدگی کنید و لطفا زودتر اطلاع رسانی کنید ..
داوطلب ارشد
1398/12/11 - 02:42

خواهشمندم با توجه به وضعیت جامعه زمان کنکور ارشد رو به بعد ماه مبارک موکول کنید .. باتشکر .
ارشد
1398/12/11 - 02:45

خواهش میکنم از مسئولین محترم ... الان اصلا شرایط جامعه برای درس خوندن و تمرکز روی کنکور مساعد نیست ، لطفا زمان کنکور ارشد رو به بعد ماه مبارک موکول کنید . باتشکر .
ناشناس
1398/12/11 - 02:48

با توجه به وضعیت جامعه و استرس داوطلبین خواهش میکنم زمان کنکور ارشد رو به بعد ماه مبارک موکول کنید .. با تشکر .
داوطلب ارشد 99
1398/12/11 - 02:51

اصلاااا تو این شرایط نمیشه درس خوند و روی کنکور تمرکز کرد .. خواهش میکنم از مسئولین محترم سازمان سنجش و افراد ذی ربط لطفا زمان کنکور ارشد رو به بعد ماه مبارک موکول کنید . با تشکر .
مهدی
1398/12/11 - 11:06

با شرایط قرنطینه خانگی به وجود آمده و عدم دسترسی ما به کتابخونه ها...باید ترتیبی اتخاذ بشه که کنکور بیفته بعد ماه مبارک رمضان...همگی با مامانت ها حمایت کنید دوستان
Kosar
1398/12/11 - 13:38

سلام.این وضعیت پیش اومده اصلا جایی برای برگزاری کنکور ارشد باقی نذاشته.نمیدونم چرا همیشه سازمان سنجش انقد دیر تصمیم میگیره و مقاومت میکنه حتی سال گذشته هم بعد از اینکه همه آزمون ها به تعویق افتاد اعلام کرد که این آزمون هم به تعویق میفته.بهتره هرچه سریع تر تکلیف روشن بشه
سید سبحان
1398/12/11 - 15:46

دانشگاه ها تعطیل ، کتابخونه ها تعطیل ، کتابفروشی ها هم از ترس ویروس تعطیل اخه گناه ما چیه ، خواهشا کمک کنید و کنکور و عقب بنوازید خواهشا
fateme
1398/12/11 - 16:50

بله واقعا لازمه بیفته عقب...از وقتی ویروس کرونا شیوع پیدا کرده کتابخانه ها هم‌ تعطیل شدن .از وقتی هم که تعطیل شدن من ساعات مطالعه م اومده پایین
عباس
1398/12/11 - 18:36

خداییش کی میتونه به جونش فکرنکنه،به خدا درس خوندن تواین حال کلی تمرکز میخوادکه این بیماری واخباراش همه چی رو خراب کردن... .
1398/12/11 - 20:33

سلام و عرض خسته نباشی
خاسته ای که از سازمان سنجش و تمامی ارگان های دولتی دارم به تعویق انداختن تاریخ کنکور ارشد است به دلیل وضع نا بسامان خانواده ها و درگیر شدن فکر و وقت در رابطه با ویرووس کرونا
از عزیزان خواهشمندم به فکر ما که خانواده هایمان از این بیماری رنج میبرند و وظیفه ی ما الان در کنار انها بودن و تسکسن اوضاع هست یاری مان کنند و برای به تعویق انداختن کنمور ارشد هرچه سریع تر ما را مطلع کنن
چرا که ما زحمت بسیاری کشیدیم و این اوضاع رو پیش بینی نمیکردیم و الان دچار سردگمی و عقب ماندن از برنامه ی درسیمان شدیم
فاطمه
1398/12/11 - 21:50

با توجه ب شیوع ویروس کرونا و ادامه ی و ابتلا ع اینهمه از مردم و سیل و زلزله در بسیاری از نقاط این کشور ..خواهشمندیم کنکور ارشد را به تعویق بیندازید و ب زمان دیگری موکول کنید...
کامیار
1398/12/11 - 22:10

با توجه به شرایط‌ ملتهب شهر ها و عدم تمرکز کافی برای ادامه مطالعات به دنبال دور ماندن از‌ محیط های آموزشی و کتابخانه ها، خواهش مندم زمان برگذاری‌کنکور ارشد را به بعد از ماه رمضان تغییر دهید.
نیما
1398/12/12 - 14:04

سلام، خواهش مند هستم به ما دانشجویان و کنکوری ها توجه بیشتری داشته باشید و زمان کنکور را حداقل مثل پارسال به 23 الی 24 خرداد یا اوایل تیر بیاندازید....نسل ما تنها چیزی که دارد استرس هست...استرس حال و آینده و جانمان کم بود و حالا در خطر افتاد تحصیل هم اضافه شده....لطفا برای موفقیت و آرامش بیشتر، زمان کنکور را عقب بیاندازید... ممنون
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top