تاریخ انتشار: شنبه 1398/12/10 - 23:01
کد خبر: 347336

افزایشی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان با مثبت شدن جواب آزمایش یک بیمار در زاهدان به ۳ نفر افزایش یافت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، دکتر محمد هاشمی شهری اظهار داشت: فردی که نتیجه آزمایش آن مثبت شده ساکن شهرستان زاهدان بوده و به دلیل مساعد بودن وضعیت جسمانی و حال عمومی وی، در بیمارستان بستری نیست.

وی افزود: با توجه به اصول بهداشت عمومی، مسیرهای تردد نامبرده در مدت زمان ۲ هفته قبل از شروع علائم شناسایی شده و مراقبت‌های سندرمیک لازم برای افرادی که از نزدیک با وی در تماس بوده‌اند نیز انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن دعوت مردم سیستان و بلوچستان برای حفظ خونسردی و ادامه اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی و با توجه به بروز مورد جدید مثبت در استان و همچنین پیش بینی شدت گرفتن موج همه گیری در هفته پیش رو، توصیه جدی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عدم حضور در مجامع عمومی، مراسم مذهبی و غیرمذهبی و ماندن در منزل، خودداری از مسافرت‌های غیرضروری، حفاظت از افراد در معرض خطر مانند افراد مسن و بیماران مزمن و رعایت بهداشت تنفسی و بهداشت دست است.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات اپیدمیولوژیک، بیش از ۸۰ و یا حتی ۹۰ درصد از مبتلایان به کووید -۱۹ نیازی به بستری در بیمارستان نداشته و به صورت سرپایی و در منزل امکان سپری کردن دوره نقاهت را دارند.

وی با بیان اینکه اقلام دارویی به صورت رایگان در اختیار این گروه از بیماران قرار گرفته گفت: از بیماران درخواست می‌شود تا در طول مدت درمان حتماً در منزل بمانند و حداکثر یک نفر از اعضای خانواده با لحاظ شرایط بهداشتی مراقبت از این عزیزان را بر عهده داشته باشد.

هاشمی شهری افزود: پیش‌بینی‌های لازم از قبیل حضور پزشک متخصص عفونی و تأمین فضا و امکانات اختصاصی برای ارائه خدمات به بیماران مشکوک و یا بیماران مثبت در تمام بیمارستان‌های عمومی تحت پوشش دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فراهم شده است.

وی ادامه داد: این مراکز شامل بیمارستان‌های خاتم الانبیا (ص)، نبی اکرم (ص)، علی ابن ابیطالب (ع) و تأمین اجتماعی در زاهدان، امام خمینی (ره) در خاش، دارالشفاء در میرجاوه و رازی در سراوان است.

وی اظهار داشت: همچنین در صورت شدت گرفتن همه گیری، بیمارستان بوعلی به عنوان مرکز ارجاعی بیماری‌های عفونی در منطقه تحت پوشش این دانشگاه برای پذیرش بیماران بدحال و نیازمند به خدمات تخصصی در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: اورژانس ۱۱۵ نیز بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و با هدف تسهیل در خدمت رسانی به بیماران احتمالی، توزیع بیماران میان بیمارستان‌های تابعه را انجام خواهد داد و هر گونه ارجاع بیماران مشکوک و یا بیماران مثبت بین مراکز بیمارستانی صرفاً بر اساس نظر پزشکان متخصص معالج و با برنامه‌ریزی ستاد هدایت و اطلاع رسانی دانشگاه انجام خواهد شد.

وی از مردم خواست در صورت وجود علائمی مانند تب، سرفه خشک، گلودرد و تنگی نفس حتماً به یکی از مراکز بیمارستانی و یا پایگاه‌های غربالگری پنجگانه در شهرهای زاهدان، میرجاوه، سراوان، خاش و سیب و سوران مراجعه کنند.

هاشمی شهری افزود: همچنین افراد از تجمع و تردد بی‌مورد در بیمارستان‌ها بویژه بخش‌هایی که برای بستری بیماران تنفسی در نظر گرفته شده به صورت جدی خودداری کنند زیرا این اقدام منجر به تسریع در انتقال آلودگی و افزایش خطر ابتلاء می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top