تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/12/12 - 12:56
کد خبر: 347532

مشکل افت کیفیت و سرعت اینترنت برطرف شد

با شیوع کرونا، خانه‌نشینی بیشتر مردم و افزایش ۴۰ درصدی استفاده از اینترنت در کشور، برخی مناطق دچار افت کیفیت و سرعت شدند. وزارت ارتباطات ضرب الاجلی یک روزه به اپراتورهای اینترنت برای بهبود کیفیت خدمات اینترنت داد. اکنون رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون وزیر ارتباطات، خبر می‌دهد که با افزایش ظرفیت پهنای باند اپراتورها، کیفیت و سرعت اینترنت بهبود پیدا کرده است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از هفته گذشته و با ورود ویروس کرونا به کشور، مدارس و دانشگاه‌ها به حالت تعطیل درآمد، برای برخی کارمندان، طرح دورکاری تعریف شد و همین مساله استفاده از اینترنت را چندین برابر کرد. این مساله آنچنان رشد صعودی و ناگهانی داشت که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از افزایش ۴۰درصدی استفاده کاربران از اینترنت خبر داد.

آنطور که به نظر می‌رسد مشکل ظرفیت در لایه دسترسی اپراتورهای موبایل و ارائه‌دهندگان خدمات FCP است که حال برای بهبود آن، اینترنت و ترافیک داخل کشور بیشتری به آن‌ها تخصیص داده شده است. در هر حال به نظر می‌رسد که اپراتورها به‌دلیل افزایش استفاده تعداد کاربران برای ارائه سرویس هم در لایه‌ شبکه هم در لایه‌ فرکانس آماده نبوده‌اند.
حال «حسین فلاح جوشقانی» در گفتگو با ایرنا اعلام کرده این مشکلات برطرف شده‌اند. او گفته «همراه اول» در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ گیگ به پهنای خود اضافه کرده است. به گفته جوشقانی اپراتورهای دیگر نیز که مشکل انتقال داشتند اعلام کرده‌اند که با پیگیری‌های انجام شده، دیگر کمبود ظرفیت انتقال ندارند.
او اشاره کرده که در وضعیت شبکه با توجه به ظرفیت‌هایی که به هر اپراتور اضافه شده، مشکلی وجود ندارد: «همچنان همراه با اپراتورها شبکه را رصد می کنیم تا اگر باز هم نیاز به افزایش ظرفیت بود اقدام شود.» فلاح در خصوص همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت در این‌باره گفت:

«تامین پهنای باند اینترنت کاملا بر عهده شرکت ارتباطات زیرساخت بود. هر شرکتی که به افزایش ظرفیت نیاز داشت به شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد. همچنین برخی شرکت‌های FCP (شرکت‌های دارای پروانه ارتباطات ثابت) که از مجموعه‌هایی مانند آسیاتک ظرفیت می گرفتند، مشکل کمبود پهنای باند را با افزایش ظرفیت ۲۰ گیگ برطرف کردند.»

به گفته فلاح در حال حاضر شبکه اینترنت مشکلی ندارد: «قرار است از این به بعد اگر نیاز به افزایش ظرفیت داشته باشیم، اپراتورها و ما از کاهش کیفیت پیشگیری کنیم و افزایش پهنای باند داشته باشیم. اپراتورها و شرکت‌ها ظرفیت پهنای باندی که در گذشته از شرکت مخابرات دریافت می‌کردند را بر اساس نیاز اعلام می‌کردند اما اکنون روش کار را عوض کرده‌اند. هر میزان ظرفیتی که نیاز داشته باشند را از مخابرات می‌گیرند اما بر اساس میزان مصرف، شارژ می‌شوند. این کار باعث شده مدیریت پویاتری برای ظرفیت پهنای باند شکل بگیرد و مشکل انتقال نداشته باشند.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top