تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/12/12 - 17:25
کد خبر: 347558

پیشنهاد «خبرنامه دانشجویان ایران» برای گذران تعطیلات کرونا؛

۱۱ فیلم و سریالی که نباید این روزها از دست شان داد

۱۱ فیلم و سریالی که نباید این روزها از دست شان داد

حالا که کرونا بخش زیادی از مردم را خانه نشین کرده، نباید تماشای بهترین سریال ها و فیلم های ایرانی و دنیا را از دست داد، آثاری که همگی در جشنواره های سینمایی معتبر توانسته اند جوایز زیادی را از آن خود کند و در زمان اکران و عرضه در شبکه نمایش خانگی نیز با استقبال زیادی از سوی مخاطبان همراه شده اند.

به گزارش سرویس فرهنگی - اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کرونا از هفته گذشته دانشگاه ها و مدارس را تعطیل کرد و حالا کار به تعطیلی برخی از مشاغل و کم شدن ساعت کاری ادارات رسیده است. ویروسی که هر چند روزهای پایانی سال مردم را از خریدهای نوروزی محروم کرده اما با خانه نشینی اجباری بخشی از مردم اوقات فراغت زیادی را هم در اختیارشان گذاشته و فرصتی خوبی در اختیارشان گذاشته تا به خواندن کتاب و دیدن فیلم ها و سریال های روز ایران و دنیا بپردازند. از این رو در گزارش به معرفی برخی از فیلم ها و سریال های پرداخته ایم.

کیارش اسدی زاده و چالش «کرگدن» در شبکه نمایش خانگی
کیارش اسدی زاده در اولین حضورش در عرضه سریال سازی برای شبکه نمایش خانگی به سراغ ژانر معمایی و اکشن رفته و با ساخت «کرگدن» با بازی مصطفی زمانی، سارا بهرامی، هدی زین العابدین، پانته آ پناهی ها، الهام کردا و ... روایتگر داستان 5 جوان است.

«کرگدن» داستان پنج جوان است که به واسطه مهارت هایشان وارد چالش کرگدن می شوند و این سرآغاز رفاقت بین آنهاست، غافل از اینکه چالش کرگدن از طرف یک مافیای بزرگ و پر قدرت طراحی شده است و ماجراهای غیر قابل پیش بینی را رقم می زنند…

پای «دل» منوچهر هادی بمانید
سریال «دل» ساخته منوچهر هادی که یک اثر عاشقانه و درام است که با بازی حامد بهداد، ساره بیات، یکتا ناصر، سعید راد، افسانه بایگان، نسرین مقانلو و ... روایتگر اتفاقات تلخ جدایی یک زوج است. سریالی که تا امروز 13 قسمت از فصل اول آن در شبکه نمایش خانگی عرضه شده و بازی استقبال مخاطبان نیز همراه شده است.

تماشای «مانکن» سهیلی زاده
«مانکن» به کارگردانی حسین سهیلی زاده نیز که آخرین قسمت آن هفته پایانی بهمن ماه توزیع شد یکی دیگر از سریال های شبکه نمایش خانگی است که تماشایش در این روزها خالی از لطف نیست. سریالی با بازی حمدرضا فروتن، مریلا زارعی، امیرحسین آرمان، نازنین بیاتی، فرزاد فرزین، حسین پاکدل، لیندا کیانی، شبنم قلی‌خانی، الهام پاوه نژاد، سیاوش خیرابی، نفیسه روشن، همایون ارشادی، رضا توکلی، بهشاد شریفیان، رابعه مدنی که در قالب ملودارم های اجتماعی ساخته شده است.

«مانکن» به سراغ نابرابری اقتصادی رفته و شکاف طبقاتی موجود در کشور را در بستر یک داستان عاشقانه روایت می کند.

تماشای فاجعه «چرنوبیل» شوروی را از دست ندهید
در کنار سریال های ایرانی، «چرنوبیل» که به موضوع فاجعه هسته ای چرنوبیل می پردازد که با توجه به شرایط این روزهای کشور دیدنش خالی از لطف نیست. این مینی سریال 5 قسمتی در ژانر تاریخی ساخته شده و اولین بار در سال 2019 در آمریکا به نمایش در آمده است.

چرنوبیل، ماجرای واقعی یکی از فجایع انسانی در تاریخ است و داستان شجاعت زنان و مردانی را روایت می‌کند که خود را قربانی کردند تا اروپا را از فاجعه نجات دهند. این سریال کوتاه بر روی فاجعه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل که در آوریل ۱۹۸۶ در اوکراین رخ داد، تمرکز کرده و چگونگی رخ دادن این فاجعه را به تصویر کشیده است.

دیدن «شبی که ماه کامل شد»
در کنار سریال ها اما تماشای فیلم های سینمایی نیز در این شرایط خالی از لطف نیست و در این میان فیلم «شبی که ماه کامل شد» یکی از آثاری است که با توجه به سوژه اش می توان به تماشایش نشست. این فیلم که آخرین ساخته نرگس آبیار به شمار می رود به داستان زندگی عبدالحمید ریگی و همسرش فائزه منصوری می پردازد. اثری جذاب که الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، پدرام شریفی، فرشته صدرعرفایی، آرمین رحیمیان در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

«شبی که ماه کامل شد» روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالی است که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر، برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد.

«قصر شیرین» رضا میرکریمی
«قصر شیرین» رضا میرکریمی هم از دیگر آثاری است که نباید تماشایش را از دست داد. فیلمی که اولین بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و توانست جوایزی را نیز در بخش های مختلف این جشنواره از آن خود کند. این فیلم با بازی حامد بهداد، ژیلا شاهی، اکبر آئین، آزاده نوبهار، محمد اشکان فر، محمد عسگری، یونا تدین، نیوشا علیپور و ... روایتگر داستان مردی به نام جلال مرادی است که در یک تصادف، خانواده ای را به قتل رسانده اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می شود. او پس از گذراندن دوران زندانی اش، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهر دیگری می رود. پس از دو سال به شهرش بازمیگردد چرا که همسرش دچار مرگ مغزی شده و ... .

تماشای «ژن خوک» سعید سهیلی!
«ژن خوک» سعید سهیلی هم با توجه به ژانر کمدی اش می تواند جزو گزینه های اصلی فیلم دوستان باشد. فیلمی با بازی سینا مهراد، هادی حجازی فر، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، صبا سهیلی، قربان نجفی، علیرضا مهران، شهین تسلیمی، مهدی دانایی مقدم، احمد مینایی که به داستان دو زندانی به نام های عماد گربه و آقا رضا می پردازد و در خلاصه داستان این فیلم آمده است:«آقا رضا از طرف روزبه، یکی از آقازاده ها در مقابل گرفتن مبلغی کلان مامور می شود تا عماد را از زندان فراری دهد. روزبه می خواهد سر عماد را که حاصل ازدواج صیغه ای پدرش است زیر آب کند تا ارث پدر به او نرسد...»

«ماجرای نیمروز؛ رد خون» مهدویان برای علاقه مندان به تاریخ کشور
تماشای «ماجرای نیمروز؛ رد خون» ساخته محمدحسین مهدویان هم به آن دسته از مخاطبان فیلم های تاریخی توصیه می شود. فیلمی با بازی هادی حجازی‌فر، جواد عزتی، بهنوش طباطبایی، محسن کیایی، هستی مهدوی، حسین مهری و مهدی زمین‌پرداز که در اصل ادامه دهنده«ماجرای نیمروز» است، فیلمی که اولین بار در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به نمایش در آمد و روایتگر اتفاقات بعد از پایان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ و عملیات مرصاد است.

داستان دستگیری فروشنده بزرگ شیشه در «متری شیش و نیم»  
«متری شیش و نیم» سعید روستایی که در ژانر اجتماعی ساخته شده و همانند فیلم «ابد و یک روز» این کارگردان به معضل مواد مخدر می پردازد، فیلمی با بازی پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، فرهاد اصلانی، گیتی قاسمی و... که توانست در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر جوایز متعددی را از آن خود کند. این فیلم داستان چند تن از مأمورین پلیس مبارزه با مواد مخدر و چگونگی دستگیری یکی از فروشندگان بزرگ شیشه در تهران را روایت می کند و برای طرفداران ژانر اجتماعی و پلیسی اثر جذابی به شمار می رود.

رفتن به دل جنگ جهانی اول با «1917»
در کنار فیلم های ایرانی اما برترین های دنیا را هم نباید از دست داد. «1917» ساخته سم مندس یکی از همین آثاری است که می تواند علاقه مندان به فیلم های جنگی را راضی کند. فیلمی که روایتگر داستان دو سرباز حاضر در جنگ جهانی اول است و برای اولین بار نیز سال گذشته میلادی در انگلیس به نمایش در آمد.
در خلاصه این فیلم با بازی جرج مکای، دین چارلز چپمن، کالین فرث، مارک استرانگ آمده است: «بهار سال ۱۹۱۷ و در اوج جنگ جهانی اول در شمال فرانسه، دو سرباز جوان انگلیسی به نام‌های اسکافیلد و بلیک مأموریتی غیرممکن پیدا می‌کنند: رساندن پیغامی مهم به یک گردان ۱۶۰۰ نفری انگلیسی برای جلوگیری از ورود آن‌ها به کمین مرگبار دشمن. این در حالی است که زمان به سرعت برای آن‌ها در حال سپری شدن است. »

«جوکر» و اتفاقات این روزهای دنیا
سرایت کردن کرونا به بیش از 60 کشور دنیا و انتشار تصاویری از فروشگاه های خالی در بسیاری از شهرهای دنیا آدمی را یاد فیلم «جوکر» می اندازند؛ فیلمی که هرچند انتقادات زیادی را به همراه داشته است و عده ای ترویج صحنه های خشونت بار توسط این فیلم امریکایی ابراز نگرانی کرده اند،  اما طبیعتا در این شرایط می تواند یکی از آثاری باشد که می توان آن را تماشا کرد. این فیلم ساخته تاد فلیپس یک تریلر روانشناختی است  که داستانش در سال ۱۹۸۱ و شهر گاتهام سیتی رخ می‌دهد و زندگی کمدین شکست‌خورده‌ای به نام آرتور فلک را روایت می‌کند که به شیوه خود به دنبال گرفتن سهمش از جامعه برمی آید.

واکین فینیکس، رابرت دنیرو، زازی بیتز، فرانسیس کانروی از جمله بازیگران این فیلم پرحاشیه آمریکایی هستند که در خلاصه داستانش اینطور آمده است: «سال ۱۹۸۱، مرد میانسالی به نام آرتور فلک به همراه مادر خود پنی در شهر گاتهام زندگی می‌کند. آرتور به عنوان دلقک در مهمانی‌های مختلف ظاهر شده و خرج خود را اینگونه درمی‌آورد. گاتهام با جرم و جنایت‌های سازمان‌یافته مواجه شده و فقر و بیکاری مردم شهر از جمله آرتور را آزار می‌دهد که بعد از وقایع متعدد از جمله مورد حمله قرار گرفتن توسط سارقان گاتهام، تصمیم می‌گیرد که زندگی خود را تغییر دهد که این اقدامات او به مرور منجر به شورش مردم فقیر علیه ثروتمندان در گاتهام می‌شود.»

البته در کنار آثار معرفی شده در این گزارش  قطعا فیلم های بسیاری دیگری مانند «ماجرای نیمروز؛ رد خون» هم وجود دارند که می توان در این برهه زمانی به تماشای آنها نشست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top