تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/12/13 - 10:49
کد خبر: 347639

تشکل‌های دانشجویی و اساتید دانشگاه کشتار مسلمانان هند را محکوم کردند؛

خروش دانشگاهیان علیه اقدامات غیر انسانی هندوها

خروش دانشگاهیان علیه اقدامات غیر انسانی هندوها

درپی اعمال خشونت های غیر انسانی علیه مسلمانان در هندوستان، تشکل های دانشجویی و اساتید دانشگاهی طی نامه ها و بیانیه هایی نسبت به مسلمان کشی و آزار و اذیت مسلمانان اعتراض کرده و ضمن محکومیت این اقدامات غیر بشردوستانه خواستار پیگیری های حقوقی از جانب مراجع رسمی و ذی صلاح شدند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛درپی اعمال خشونت های غیر انسانی علیه مسلمانان در هندوستان، تشکل های دانشجویی و اساتید دانشگاهی طی نامه ها و بیانیه هایی نسبت به مسلمان کشی و آزارو اذیت مسلمانان اعتراض کرده و ضمن محکومیت این اقدامات غیر بشردوستانه خواستار پیگیری های حقوقی از جانب مراجع رسمی و ذی صلاح شدند.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل
اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه های جداگانه خطاب به "مجتبی ذوالنوری" ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و " علی باقری کنی" معاونت امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در واکنش به قتل عام مسلمانان هند اعلام نگرانی کرد و خواستار مقابله قانونی با این اقدامات ضد انسانی شد. متن این نامه ها به شرح زیر است:

سلام علیکم
این روزها که جهان و رسانه های آن درگیر اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا هستند در سکوت خبری و انفعال دولت های مدعی حقوق بشر در دنیا، برادران و خواهران مظلوم هندی ما به جرم مسلمان بودن توسط هندوهای افراطی و با حمایت  رژیم اشغالگر صهیونیستی قتل عام می شوند. حمایت از مسلمانان مستضعف علاوه بر آنکه وظیفه شرعی هر مسلمان آزاده و سیره پیشوایان دین ماست وظیفه قانونی شما بنابر نص صریح اصول ۱۱ و ۱۵۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است، لذا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور ضمن محکوم کردن این فاجعه بزرگ و عرض تسلیت و آرزوی آرامش برای مسلمانان مظلوم هند، از جنابعالی مطالبه می‌کندبا اعلام موضع مناسب و اقدام کارآمد خود در حمایت از مردم مظلوم  مسلمان هند علاوه بر انجام وظیفه شرعی خود به سوگندی که برای پاسداشت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران  در مدت زمان نمایندگی خود خورده اید، در راستای انجام وظیفه قانونی تان عمل کنید.

بسیج دانشجویی

125 بسیج دانشجویی سراسر کشور در نامه ای خطاب به وزیر امور خارجه ایران در رابطه با لزوم دفاع دستگاه دیپلماسی از ملت مسلمان تاکید کردند.متن نامه فوق به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
وَ کُونا لِلظالمِ خصماً و لِلمظلومِ عوناً

وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر ظریف

سلام علیکم
پیامبر گرامی اسلام (ص) میفرمایند: "مَن أصبَحَ و لَم یَهتَمُّ بأُمورِ المسلمینَ فَلَیسَ بمُسلمٍ و مَن یَسمَع رجلاً یُنادی یا لَلمُسلمین فَلَم یُجبهُ فَلیسَ بِمسلمٍ:کسی که شب را به صبح رساند و به امور مسلمانان اهتمام نداشته باشد مسلمان نیست و کسی که ندای فردی را که فریاد می‎زند‌ای مسلمانان به فریادم برسید، و پاسخش نمی‎گوید مسلمان نیست.

در روز چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ (۱۱ دسامبر۲۰۱۹) لایحه‌ای ظالمانه در هند به تصویب رسید که بر اساس این قانون، پناهجویان کشور‌های بنگلادش، افغانستان و پاکستان در هند که بدون اوراق معتبر پیش از سال ۲۰۱۵ وارد این کشور شده اند می‌توانند شهروند این کشور شوند، اما گویا این قانون شامل حال مسلمانان این کشور نمی‌شود!

مسول دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو هم این اقدام هند را تبعیض آمیز خواند و گفت که این قانون موجب تضعیف حق برابری در برابر قانون می‌شود، که این مورد نیز در قانون اساسی هند تصریح شده است و دولت هند نیز با امضای کنواسیون حقوق بشر سازمان ملل به آن متعهد شده است.

در کنار این قانون، طرحی با عنوان (ثبت نام ملی شهروندان NRC) اجرا خواهد شد. در این طرح افرادی که ساکن هند هستند، اما قادر به اثبات تابعیت هندی خود در دادگاه‌هایی موسوم به (دادگاه خارجی ها) نباشند به بازداشتگاه منتقل خواهند شد؛ که ترکیب این طرح با قانون اعطای شهروندی نتیجه‌ای جز کاهش جمعیت مسلمانان هندی نخواهد داشت.

همچنین متاسفانه در چند روز اخیر گزارش‌هایی حاکی از حمله مشترک هندو‌های متعصب و نظامیان هندی به اجتماع اعتراض آمیز مسلمانان مشاهده شده و صحنه ها‌ی رقت باری را در پی داشته است و طبق گزارش‌ها موجود حداقل ۴۲ مسلمان جان خود را در اتفاقات اخیر از دست دادند.

همزمان با حمله‌ی هندو‌های متعصب به مسلمانان معترض در دهلی نو در دیگر مناطق این کشور نیز صحنه‌های حمله به منازل و خانه‌های مسلمانان مظلوم مشاهده شده است. گفته می‌شود در منطقه راجن پوره، هندو‌ها با حمله به منازل مسلمانان بخشی از خانه‌ها را به آتش کشیدند و تعدادی از مسلمانان مظلوم این منطقه به شکل فجیعی به شهادت رسیده اند.

حال سوال ما به عنوان بسیج دانشجویی که طبق فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری رسالت خود را دفاع از مستضعفین جهان و ورود به مسائل و شئون مختلف از جمله حوادث طبیعی و غیر طبیعی و... می‌داند، از حضرتعالی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در امورخارجه این است که چرا با گذشت چند ماه از این فاجعه عظیم دستگاه دیپلماسی کشور اسلامی ایران سکوت کرده است؟

مگر غیر این است که طبق اصل ۱۵۱ قانون اساسی، دفاع از حقوق همه مسلمانان جهان جزء یکی از اصول اساسی سیاست خارجه نظام اسلامی محسوب می‌شود.

مگر غیر این است که مطابق اصل ۱۵۴ قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی ایران، حمایت از مبارزات حق‌طلبانه مستضعفین جهان را آرمان خود می‌داند.

پس چرا حرکت و عملی را از مجموعه وزارت امور خارجه که می‌بایست بلندگو سیاست خارجه نظام اسلامی باشد مشاهده نمی‌کنیم؟

تاچه زمانی می‌بایست شاهد قتل عام گسترده‌ی مسلمانان جهان باشیم، اما دستگاه تبلیغاتی استکبار جهانی بر طبل هلوکاست دروغین یهودیان بکوبند؟

از حضرتعالی به عنوان نماینده‌ی جمهوری اسلامی ایران در امور خارجه انتظار می‌رود که نسبت به این مسئله برخلاف مسائل گذشته، وظیفه‌ی دینی و شرعی و قانونی خود را به درستی انجام داده و در جوامع بین الملل نسبت به این ظلم بزرگی که در حق ملت مسلمان هند انجام شده است اقدامات مناسب انجام دهید.

امید است که با اصلاح این رویه و فعال شدن دستگاه دیپلماسی و واکنش صحیح نسبت به چنین موضوعاتی، سبب روشنگری فجایع اتفاق افتاده در دید افکار عمومی جهان و نجات مسلمانان مظلوم هند و حمایت از آنان گردد.

پی نوشت: لزوم التزام کشور‌های جهان و سازمان‌های بین المللی به مواد ۱,۲,۳,۶,۷,۱۹,۲۲,۲۹ اعلامیه حقوق بشر مصوب ۱۹۴۸»

مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها
مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در محکومیت کشتار مسلمانان هندوستان بیانیه‌ای صادر کرد.متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اساتید محترم دانشگاه های سراسر جهان؛
در روزهای گذشته حداقل 43 انسان بیگناه در آتش غضب هندوهای افراطی در کشور هند سوختند. مساجد متعددی به آتش کشیده شدند و ده ها خانه و مغازه با خاک یکسان شدند. بسیاری از این قربانیان به ضربات وحشیانه چوب و سنگ و چماق جان دادند در حالیکه عزیزانشان دست پا می زدند تا شاید پلیسی به دادشان برسد.

جنایتهای اخیر در ناحیه شمال شرقی شهر دهلی نو، از تظاهراتی مسالمت آمیز در اعتراض به قانون جدید تصویب شده در کشور هندوستان آغاز شد. احزاب راست گرا و شاخه های افراطی آنان، مردم معترض را تهدید کردند که اگر جلوی این تظاهرات اعتراضی را نگیرند، خودشان دست به کار می شوند و همین نیز شد. در اهمال و بی تفاوتی روشن دستگاه های امنیتی هندوستان، مردم معترض مورد هجوم وحشیانه حامیان قانون تابعیت جدید هند قرار گرفتند. مسلمانان هند از زمان تصویب این قانون در ماه دسامبر 2019 که به مهاجرین غیر مسلمان از کشورهای همجوار حق تابعیت هند را اعطا می کند، هیچ روزی را ساکت ننشستند. آنان به درستی می دانند که گام بعدی این قانون، سلب تابعیت از جمع کثیری از مسلمانان هند به بهانه مهاجر بودن است و نسبت به مسلمانان تبعیض قائل میشود.

برای آنانیکه رخدادهای شش ماه گذشته کشور هندوستان را دنبال می کنند پر واضح است که راست گرایان هند، پروژه اسلام ستیزی خویش را با لغو خودمختاری ایالت مسلمان نشین جامو و کشمیر در ماه آگوست 2019 شروع کردند و پرده های دیگر این سیاست را در فیصله دادن پرونده مسجد بابری و نیز سلب تابعیت از مسلمانان ایالت آسام و در نهایت تصویب قانون بازنگری در قانون تابعیت دنبال کرد. اینک که مسلمانان هند به درستی صدای بحق اعتراض خویش را نسبت به این سیاست ها بلند کرده اند.

مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها ضمن محکومیت شدید کشتار رخ داده، از دولت هند می خواهد تا نسبت به وظیفه قانونی و انسانی خویش در حفظ جان اقلیت مسلمان این کشور متعهد باشد و زمینه بروز این ناآرامی ها را با بازنگری و تجدید نظر در سیاست های غلط اسلام هراسانه از بین ببرد. در پایان مجمع از نهادهای بین المللی می خواهد به سکوت خود نسبت به کشتارهای اخیر خاتمه دهند.

بیش تر بخوانید//دانشجویان درباره کشتار مسلمانان هندی چه می‌گویند؟ +تصاویر

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top