تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/12/13 - 23:04
کد خبر: 347706

در نامه‌ای خطاب به وزیر صمت صورت گرفت؛

دفتر تحکیم وحدت خواستار عزل رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان شد

دفتر تحکیم وحدت خواستار عزل رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان شد

همچنین با توجه به اینکه تاکنون بسیاری از تولیدات ماسک و دستکش در انبارهای محتکرین و دلالان مخفی شده است پیشنهاد می گردد با در نظر گرفتن پاداش های تشویقی از ظرفیت نظارت مردمی برای شناسایی این انبارها استفاده نموده و صرفا به نظارت متمرکز ناظرین وزارتخانه ی متبوع اکتفا نفرمایید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دفتر تحکیم وحدت در نامه ای خطاب به وزیر صنعت خواستار عزل رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شد. در بخشی از این نامه آمده است: درخواست می نماید ضمن عزل رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تیم های نظارتی ۲۴ ساعته ای در کارخانجات تولیدی ماسک و دستکش اعزام و مستقر نموده و گزارش تولید روزانه ی این اقلام و همچنین نقشه ی توزیع آنها در هر شهر را به سمع و نظر عموم مردم برسانید.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس رحمانی
وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و رئیس کمیته ی پشتیبانی و تدارکات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا
سلام علیکم

بیش از دو هفته از ورود ویروس کرونا به کشور می گذرد و طبق نظرات متخصصینِ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ، مهمترین ماموریت دستگاه های اجرایی و نظارتی ، پیشگیری و مقابله با شیوع این بیماری از طریق اطلاع رسانی گسترده ی ملی و همچنین تامین اقلام بهداشتی و در دسترس قراردادن آن برای مردم است. حال با توجه به نقش حائز اهمیت وزارت صمت و به ویژه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان که متولی اصلی نظارت بر واحد های تولیدی است؛ سوال اینجاست که چرا بلافاصله پس از انتشار خبر شیوع بیماری کرونا در چین و سپس در کشورهای دیگر، سازمانِ حمایت ، اقدام پیشگیرانه ای در جهت جلوگیری از احتکار یا صادرات اقلام بهداشتی و موردنیاز برای بیمارستان ها و عامه ی مردم همچون ماسک و دستکش در واحد های تولیدی مربوطه نکرده است؟ چرا تاکنون در هر یک از کارخانجات تولید ماسک، دستکش و غیره، تیم های نظارتی ۲۴ ساعته مستقر نشده است تا مانع از احتکار و گروانفروشی این اقلام از مبدا شود؟ چگونه ممکن است توسط نهادهای زیر مجموعه ی جنابعالی مکررا بر تولید روزانه چندین میلیون ماسک مانور داده شود اما طبق اعلام وزیر محترم بهداشت ، طی یک هفته ی گذشته کمتر از یک میلیون ماسک به مردم تحویل داده شود؟

جناب مهندس رحمانی
به صراحت می توان گفت سازمان های تحت امر حضرتعالی و به ویژه سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان به عنوان خط مقدم کنترل و نظارت بر خطوط تولید ماسک، دستکش و دیگر اقلام بهداشتی در پیشگیری از شیوع بیماری در بین مردم اهمال نموده است و باعث اختلال در روند مدیریت این بیماری در کشور و ابتلای تعدادی از هموطنانمان به این بیماری شده است فلذا؛ بر همین اساس درخواست می نماید ضمن عزل رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تیم های نظارتی ۲۴ ساعته ای در کارخانجات تولیدی ماسک و دستکش اعزام و مستقر نموده و گزارش تولید روزانه ی این اقلام و همچنین نقشه ی توزیع آنها در هر شهر را به سمع و نظر عموم مردم برسانید.

همچنین با توجه به اینکه تاکنون بسیاری از تولیدات ماسک و دستکش در انبارهای محتکرین و دلالان مخفی شده است پیشنهاد می گردد با در نظر گرفتن پاداش های تشویقی از ظرفیت نظارت مردمی برای شناسایی این انبارها استفاده نموده و صرفا به نظارت متمرکز ناظرین وزارتخانه ی متبوع اکتفا نفرمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top