تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/12/14 - 11:19
کد خبر: 347743

گزارشی از یک دغدغه دانشجویی در کرونا تایم؛

خواسته دانشجویان: پرداخت اقساط وام دانشجویی به تعویق بیفتد

دانشجویانی که خیلی از آن ها در دانشگاه ها شهریه پرداخت می کنند از جمله دانشگاه آزاد،شبانه، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان ها و... که هزینه های میلیونی باید پرداخت کنند، از طرفی همین دانشجویان گاها متاهل یا سرپرست خانواده هستند و باید هزینه های یک خانواده را نیز تامین کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با توجه به شیوع ویروس کرونا و فراگیری این بیماری و تعطیل شدن بسیاری از کسب و کار ها و یا کاهش بسیار محسوس درآمد قشرهای مختلف از جمله دانشجویان، فشارهای مالی بر خانواده ها بیش تر می شود و البته در آستانه تعطیلات عید نوروز که درآمدها افزایش داشتند امسال این روند معکوس شده است و در شرایطی خاص به سر می بریم.

در همین راستا خیلی از مردم و اقشار مختلف که با کاهش درآمد روبه رو شدند باید اقساط وام های قبلی خود را بپردازند، اقساطی که در شرایط بدون درآمدی بسیار سنگین و طاقت فرسا می شوند، یکی از این اقشار نیز دانشجویان هستند.

دانشجویانی که خیلی از آن ها در دانشگاه ها شهریه پرداخت می کنند از جمله دانشگاه آزاد،شبانه، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان ها و... که هزینه های میلیونی باید پرداخت کنند، از طرفی همین دانشجویان گاها متاهل یا سرپرست خانواده هستند و باید هزینه های یک خانواده را نیز تامین کنند.

در این میان پرداخت اقساط وام های دانشجویی در ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت می تواند باتدبیر مسئولین ذی ربط بدون جریمه و کارمزد به انتهای زمان پرداخت اقساط منتقل شود.

صدای دانشجویان:
محمد حسن: سلام علیکم لطفا پیگیر شوید که پرداخت قسطوام دانشجویی به تعویق بیفته، ما الان با کدوم پول قسط بدیم

ناشناس: سلام من تو اسنپ کار میکنمف با این وضع قرنطینه خونگی مسافر اسنپ یک پنجم گذشته هم نیست، دانشجو هم هستم واقعا نمیشه قسط داد

ناشناس: آقا من دانشجوی دانشگاه آزادم ترمی بیش از دو میلیون باید بدم، وام هم گرفتم الان واقعها هیچ درآمدی نیست، ما هم که قراره آخر پولشو بدیم فقط بندازن عقب

محبی: سلام بنده دانشجوکارمندم، سرپرست خانواده هستم و متاهل متاسفانه با وجود این بیماری درآمدهای ما که بصورت پیمانی کار میکنیم بشدت افت کرده است لطفا پیگیر بشوید که فعبل پرداخت اقساط وام دانشجویی به تاخیر بیفتد.

نامه دانشجویان به رئیس بانک مرکزی
جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور در نامه ای به رئیس بانک مرکزی خواستار تنفس برای وامهای زیر۵۰میلیون تومان باتوجه آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و فشاری که بر اقشار کم در آمد شدند. در بخشی از این نامه آمده است: از آنجا که بیشتر وام‌های خرد متعلق به کسب‌و‌کارهای کوچک و قشر کم‌درآمد جامعه و جوانان تازه ازدواج کرده است و ضررهای ناشی از تعطیلی و رکود حاکم بر بازار در این روزها بیش از پیش این قشر را درگیر می‌نماید لذا ماجمعی از تشکل‌های دانشجویی کشور از جنابعالی مطالبه داریم تا در جهت کم کردن فشار بر مردم و کمک به آنها با توجه به نزدیک بودن سال نو و از دست رفتن بهترین زمان جهت سود اقتصادی، اقدامات لازم درخصوص دادن مهلت تنفس برای بازپرداخت وام های کمتر از ۵۰ میلیون تومان را مبذول فرمایید.

بیش تر بخوانید//درخواست تنفس برای وام‌های زیر۵۰ میلیون تومان

مصوبه شورای پول و اعتبار برای اقساط بانکی
رئیس کل بانک مرکزی نوشت: بر اساس تصمیم شورای پول و اعتبار اقساط تسهیلات و نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کلیه اشخاص طی ماههای اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 بدون وضع هرگونه جریمه و کارمزد به زمان انتهای اقساط آنها منتقل می‌شود.

عبدالناصر همتی در یک یادداشت اینستاگرامی نوشت در جلسه عصر امروز 98.12.13 شورای پول و اعتبار تصمیمات مهمی برای حمایت از صاحبان کسب و کارها خصوصاً فعالیت‌ها و حرف خرد که به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا دچار مشکلات مالی شده‌اند و مصادیق آن توسط دولت تعیین می‌شود (نظیر هتل‌ها، رستوران‌ها، بخشی از حمل‌ونقل و امثال آنها) اتخاذ کرد.

به این صورت که اقساط تسهیلات و نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحنسه کلیه اشخاص طی ماههای اسفند 98 و فروردین اردیبهشت و 99 بدون وضع هرگونه جریمه و کارمزد به زمان انتهای اقساط آنها منتقل بشود.

کلیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی مؤظف هستند براساس مصادیق اعلامی دولت و درخواست مشتری مساعدت لازم را به عمل آورند. بالطبع بانک مرکزی نیز در کنار مدیران محترم بانک‌ها خواهد بود و در صورت نیاز به حمایت مالی، پشتیبانی لازم را از آنها به عمل خواهد آورد.

به امید خلاصی هرچه زودتر ملت بزرگ ایران از این ویروس و عادی شدن فعالیت‌های اقتصادی کشور

حال باید دید مسئولین دانشگاه آزاد،علمی کاربردی، پیام نور و وزارت علوم نیز این مصوبه را برای دانشجویان پیاده خواهند کرد یا نه؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top