تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/12/15 - 13:24
کد خبر: 347893

راه‌حلی برای بیکاری در تعطیلات؛

معرفی محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی اسفندماه

معرفی محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی اسفندماه

طی هفته گذشته بازی های موبایل جذابی منتشر شدند، برای آشنایی با بهترین بازی های موبایل اندروید و آیفون هفته اول اسفندماه با خبرنامه دانشجویان ایران همراه باشید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها بازی‌ های موبایل طرفداران پرشماری دارند، چون اولا این پلتفرم در دسترس همه قرار دارد و بازی‌هایش نیز به راحتی قابل تهیه هستند و ثانیا تنوع بازی‌ های موبایل واقعا بیشتر از بازی‌ های کنسولی و کامپیوتری است. هر روز تعداد زیادی بازی در گوگل پلی و اپ استور اپل منتشر می‌شوند که بعضی از آنها ارزش حداقل یک بار تجربه کردن را دارند. ما در خبرنامه دانشجویان ایران تصمیم گرفته‌ایم تا از این به‌ بعد به‌صورت ماهیانه به گوگل پلی و اپ استور سر بزنیم و بهترین بازی های اندروید و آیفون را که در این مارکت‌های مجازی منتشر شده‌اند به شما معرفی کنیم. برای اسفندماه، ۹ بازی را معرفی می‌کنیم که سبک‌های مختلفی را شامل می‌شوند و پاسخگوی سلیقه‌های متنوع خواهند بود. اکثر این بازی‌ها هم رایگان هستند و به‌راحتی می‌توانید آنها را دانلود و تجربه کنید. پس با بهترین بازی های موبایل اندروید و آیفون اسفند همراه باشید.

  • Stay: Are You There

  • Bridge Builder Adventure

  • Shikhondo

  • Card Crusade

                                  

  • Rolling Sky 2: Rolling Dream

  • Dragalia Lost

                                  

  • The War of Genesis

این روزها شاهد تعداد زیادی از بازی های موبایل نقش‌آفرینی با استایل انیمه‌ای روی گوشی‌های همراه هستیم. The War of Genesis یکی دیگر از همین بازی‌ها است که اگرچه زیاد متفاوت از سایرین به‌نظر نمی‌رسد، اما ویژگی‌های خوب بازی‌های مشابه را به درستی ترکیب کرده و یک تجربه جالب و لذت‌بخش را ارائه داده است. این بازی تلفیقی از ژانرهای استراتژی کلان و نقش‌آفرینی نوبتی است و به همین خاطر شاید با ذائقه مخاطبان عادی هماهنگ نباشد، اما قطعا گیمرهای حرفه‌ای از آن لذت کافی را خواهند برد.
یکی از بهترین ویژگی‌های The War of Genesis جلوه‌های بصری آن است. میدان نبرد با زاویه دید متمایل از بالا بسیار زیبا به‌نظر می‌رسد. انیمیشن‌ها با جزییات دقیقی کار شده‌اند و این موضوع به طبیعی‌تر شدن بازی کمک کرده است. مخصوصا وقتی غول‌های مکانیکی را احضار می‌کنید تا با دشمنان مبارزه کنند، میدان نبرد خیلی باشکوه و زیباتر دیده می‌شود.

                                  

  • Shieldwall Chronicles

حدود چهار سالی هست که استودیوی Wave Light Games را با بازی‌های استراتژی‌اش می‌شناسیم. این استودیو همیشه کار خودش را انجام داده و معمولا هم باز‌ی‌هایش شبیه به هم هستند. از زمان انتشار بازی Demon’s Rise تاکنون، تقریبا تمام عناوین این شرکت در سبک استراتژی نوبتی بوده‌اند و Shieldwall Chronicles نیز یکی دیگر از همین بازی‌ها است. اگرچه این بازی سعی کرده تا روایت‌گر داستانی بزرگ و متفاوت باشد، اما در عمل دقیقا همان چیزی است که از استودیوی Wave Light Games انتظار داریم.
بگذارید اول از نکات منفی بازی بگوییم؛ Shieldwall Chronicles گرافیک چشم‌نوازی ندارد و شخصیت‌هایش با انیمشن‌های خشک در محیط حرکت می‌کنند. اما در پشت ظاهر نه‌چندان زیبای بازی، این گیم‌پلی آن است که خودنمایی می‌کند. سیستم استراتژی مبتنی بر شش‌ضلعی‌ها خیلی خوب طراحی شده و در استفاده از آن با مشکلی مواجه نخواهید شد. در بازی شما هدایت یک گروه شش‌ نفره را بر عهده دارید و باید با شرکت در نبردهای نوبتی، کار را پیش ببرید. بازی یک قصه معمولی هم دارد که در خلال دیالوگ‌ها روایت می‌شود، اما بخش زیادی از زمان شما در Shieldwall Chronicles داخل میدان جنگ می‌گذرد. در مبارزات بازی شما باید شخصیت‌های خود را مدیریت کنید و با انتخاب حرکات مناسب، به پیروزی دست یابید.
Shieldwall Chronicles فرق چندانی با سایر بازی‌های تاکتیکی ندارد، اما همین‌که این فرصت را فراهم می‌کند تا بتوانیم قواعد و استانداردهای سبک استراتژی نوبتی و تاکتیکی را روی موبایل تجربه کنیم، کافی است تا آن را بازی خوبی بنامیم. فقط اجازه ندهید که ظاهر بد بازی گول‌تان بزند؛ Shieldwall Chronicles یک بازی عالی است که بی‌نهایت فرصت در اختیارتان می‌گذارد تا به جستجو در دنیایش بپردازید و از موقعیت‌هایی که پیش رویتان قرار می‌گیرند لذت ببرید.

  • Radiant One: The Secret

قسمت اول بازی Radiant One یکی از بهترین بازی های موبایل در زمان خودش بود که با بهره‌گیری از یک داستان جذاب که حول موضوعاتی مثل بیماری ذهنی و نیروهای ماوراءالطبیعی جریان داشت، توانست به اثری فراموش‌نشدنی تبدیل شود. پس از موفقیت بازی اول، سازندگان اعلام کردند که می‌خواهند Radiant One را به یک عنوان دنباله‌دار و اپیزودیک تبدیل کنند. قسمت اول که با نام The Awakening منتشر شد یک بازی کاملا رایگان بود، اما برای اپیزود دوم که The Secret نام دارد، یک سرویس اشتراکی عجیب معرفی شده است که با پرداخت مبلغی می‌توان در آن عضو شد. به‌نظر می‌رسد که موفقیت بازی اول، سازندگان را به طمع انداخته تا با ساخته دنباله‌های متعدد بتوانند از طریق همین سرویس اشتراکی به درآمد خوبی دست پیدا کنند. البته اکنون کمپانی‌های زیادی هستند که با الگوگیری از نتفلیکس و راه‌اندازی اشتراک ماهانه و سالانه، تلاش می‌کنند تا از مدل‌های جدید کسب درآمد پیروی کنند و سازنده‌های Radiant One نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما بگذارید حواشی را کنار بگذاریم و به خود بازی بپردازیم.
داستان Radiant One: The Secret درباره شخصیتی به نام «ریچل» است که در یک ساختمان بزرگ و اسرارآمیز که پر شده از هیولاهای سایه‌ای، از خواب بیدار می‌شود. او باید از این سایه‌های ترسناک فرار کرده و بدون مرتکب شدن اشتباهی، معماهای بازی را یکی پس از دیگری حل کند. به‌طور کلی می‌توان سبک بازی را ماجراجویی اشاره و کلیک با المان‌های معمایی نامید. پازل‌های بازی بر اساس محیط‌ها طراحی شده‌اند و از تنوع قابل قبولی برخوردار هستند. مثلا در مرحله ابتدایی بازی، ریچل باید یک کلید را پیدا کند و با آن یک صندوق را باز کرده و از داخلش اسپری خاموش‌کننده آتش را بردارد و سپس با خاموش کردن آتش، به مکانی دیگر برود. هر چه در بازی جلوتر می‌روید، معماها پیچیده‌تر می‌شوند و فرار کردن از دست هیولاها نیز سخت‌تر خواهد بود. در لحظاتی از بازی، ریچل باید یک کار مشخص را انجام دهد که در این زمان‌ها، یک نوار در پایین صفحه ظاهر می‌شود و شما باید با لمس قسمت متحرک روی نوار، به ریچل کمک کنید تا روی کارش متمرکز شود و آن را سریع‌تر به انجام برساند. این مکانیزم در نوع خود جالب است و گاهی به بالا بردن هیجان بازی نیز کمک می‌کند.
با اینکه داستان بازی در مقایسه با قسمت قبلی تغییرات زیادی داشته، اما می‌توان The Secret را دنباله خوبی برای The Awakening نامید. قرار است بازی سه اپیزود دیگر هم داشته باشد که به‌ترتیب The Avalanche و The Eclipse و The Enlightenment نامیده می‌شوند. اگر به دنبال یک بازی موبایلی با داستانی قوی، گرافیک باکیفیت و گیم‌پلی خوب هستید پیشنهاد می‌کنیم Radiant One را از دست ندهید.

نویسنده: سید علی جعفری

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top