تاریخ انتشار: جمعه 1398/12/16 - 13:24
کد خبر: 347968

جنگ رسانه‌ای علیه ایران با محوریت کرونا! +فیلم

مرضیه هاشمی خبرنگار و مستندساز مشهور آمریکایی، با انتشار یادداشتی جدید در صفحه شخصی‌اش نسبت به هدایت جنگ رسانه آمریکا با محوریت کرونا در ایران واکنش نشان داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مرضیه هاشمی خبرنگار، مستندساز و مجری پرس تی‌وی، شبکه انگلیسی‌زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که چندی پیش برخلاف قوانین بین المللی  در فرودگاه لامبرت-ست لوی بدون هیچ دلیلی توسط پلیس اف‌بی‌آی بازداشت و به زندانی در واشینگتن دی‌سی منتقل شده بود، در جدیدترین پست اینستاگرامی خود با انتشار یادداشتی نسبت به عدم نسبت به جنگ رسانه‌ای با محوریت کرونا در ایران و عادی سازی‌های مقامات آمریکا در خصوص این بیماری واکنش نشان داد.

مرضیه هاشمی در پست اینستاگرامی خود نوشت:

"هفته پیش تو مصاحبه پرس تی وی از یه مسئول سازمان بهداشت جهانی پرسیدم با توجه به این که طبق آمار خطر مرگ از کرونا خیلی کمتر از سارس و مرس و آنفولانزاست دلیل ایجاد وحشت چند برابری از کرونا چیه؟

این مردک ترامپ تو فیلم داره کرونا رو با آنفولانزا مقایسه میکنه. بیماریی که آمار مرگ و میرش تو آمریکا معمولا بین ۲۵۰۰۰ تا ۶۹۰۰۰ در ساله. ولی سوال من از ترامپ آمار آنفولانزا نیست. اینه که چطور طبق این آمار تو آمریکا نیاز به وحشت از کرونا نیست، ولی تو ایران رسانه‌های جیره خور آمریکا شبانه روز مشغول ایجاد موج وحشتن؟

و البته جوابش رو میدونم. رسانه‌ها خیریه‌های مردم نهاد نیستن که برای رضای خدا خبر پخش کنن! این که هر جای دنیا چه خبری رو به چه اندازه و چطور پوشش بدن، ارتباط مستقیم با منافع منبع مالیشون داره. به این که ضربه اصلی مثلا به آمریکا بخوره یا به ایران و رقبای اقتصادی آمریکا. مقایسه کنید پوشش خبری آنفولانزای خوکی آمریکا رو که بیش از ۵۷۵۰۰۰ نفر رو در دنیا کشت، با پوشش خبری کرونا؛ و البته عملکرد درخشانی در برابر هیچ کدوم نداشتن. خبرها رو مستقیم از فامیل و دوستان در آمریکا دارم. از خالی شدن طبقه‌های فروشگاه‌ها تا دو برابر شدن قیمت‌ها تا قیمت چندصد دلاری ویزیت و تست کرونا...، ولی سوءاستفاده رسانه‌ای آمریکا از بیماری مردم دلیل نمیشه کرونا رو جدی نگیرم. مسئول سازمان جهانی اون روز تو مصاحبه گفت کرونا خیلی سریع پخش میشه. من هم این نکته رو قبول کردم. تخصص من که کرونا نیست! کار من رسانه است و تشخیص پوشش خبری مریض کرونا. پس طبق توصیه پزشکان مرتب دستهامو میشورم. طبق توصیه مسئولین کمتر بیرون میرم مگه برای کار و وظایف روزانه؛ و به توصیه علما، به سلامت روح هم مثل سلامت جسم اهمیت میدم و دعا میکنم. انشاالله مسلمونم و مسئولم برای حفظ سلامت خودم و اطرافیانم در برابر انواع ویروس، چه آنفولانزای خوکی آمریکا و سارس و مرس و کرونا و چه ویروس پروپاگاند رسانه!

پ. ن هرچقدر روی بیماری مردم موج سواری کنند، باز این تایتانیک است که غرق خواهد شد! "


download

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top