تاریخ انتشار: شنبه 1398/12/17 - 14:33
کد خبر: 348093

محمد عیسی‌زاده

نهاد مدیریت بحران در چالش بحران مدیریت

نهاد مدیریت بحران در چالش بحران مدیریت

مع الوصف اعضای شورای عالی جمعیت هلال احمر ضمن عمل به وظایف خود مقرر در بند ب ماده ۱۰ اساسنامه جمعیت، دقت و حساسیت ویژه ای را جهت گزینش رئیس جمعیت و‌معرفی به رئیس جمهور برای انجام فرآیند اداری و انتخاب گزینه نهایی اعمال نمایند. (برخی از اشخاص معرفی شده اخیر، از سبقه و توانمندی بایسته و مقتضی این نهاد ارزشمند و حساس برخوردار نیستند).

خبرنامه دانشجویان ایران: محمد عیسی زاده*// جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، موسسه عمومی غیردولتی، نهاد خیریه، غیرانتفاعی و امدادی با شخصیت حقوقی مستقل و دارای قدمت ۱۰۰ ساله و سبقه ای پرفراز ونشیب است. این سازمان از سازمان های مختلف و طیف گسترده ای از خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی و امدادی برخوردار می باشد. با وجود اهمیت ملی و بین المللی جمعیت، این موسسه ماههاست پس از بازداشت ریاست پیشین بدلیل اتهامات مالی بدون رییس اداره می شود و در حوادث سیل سیستان و لرستان، زلزله و اپیدمی کروناویروس، حضوری ضعیف و‌ نامقبول داشته است. عدم اقدام جدی و موثر دستگاه عریض و طویل سازمان تدارکات پزشکی و معاونت های بهداست و درمان و امداد و نجات در بحران کرونا محل تامل و واکاوی همه جانبه دارد. جمعیت میلیونی حاضر در سازمان داوطلبان و جوانان هلال احمر، ظرفیت شایان توجهی برای عمل به وظایف و تعهدات مندرج در اساسنامه و آیین نامه های جمعیت دارد.

مع الوصف اعضای شورای عالی جمعیت هلال احمر ضمن عمل به وظایف خود مقرر در بند ب ماده ۱۰ اساسنامه جمعیت، دقت و حساسیت ویژه ای را جهت گزینش رئیس جمعیت و‌معرفی به رئیس جمهور برای انجام فرآیند اداری و انتخاب گزینه نهایی اعمال نمایند. (برخی از اشخاص معرفی شده اخیر، از سبقه و توانمندی بایسته و مقتضی این نهاد ارزشمند و حساس برخوردار نیستند). به نظر می رسد در این برهه حساس شایسته است شرایط زیر جهت انتخاب شخص واجد شرایط و مقبول مد نظر قرار گیرد: تخصص و توانمندی و شناخت کافی از ساختار، مشکلات و‌ چالش های جمعیت (چالش های ساختاری، حقوقی و هنجاری، بودجه، معیشت و مزایای کارکنان، منابع انسانی و...)، آشنایی کافی با ماموریت های کلی و بین المللی و مقررات جمعیت و امور مجامع و جمعیت های استانی، پایبندی به اصول هفتگانه نهضت صلیب سرخ (بشردوستی، بیغرضی، بیطرفی و...) و اتخاذ رویکردی مستقل، تخصصی و مردمی، با هدف ایجاد آرامش و انسجام و همدلی در همه ارکان و اعضای جمعیت.

افول این سازمان مهم از سالها پیش و با حضور برخی مدیران ناکارآمد و افراد کارنابلد و غیرمتخصص و‌ جناحی آغاز و به ضعف و اختلال سازمانی، شکنندگی مدیریت و فساد سیستماتیک در برخی از بخش ها و اجزا تبدیل گشته است. امید است ریاست جدید جمعیت با اعمال دانش تخصصی و مهارت های فنی و انسانی و ادراکی و بهره گیری از عنصر مشورت و تعامل با بدنه، داوطلبان، جوانان و امدادگران و تشکیل اتاق فکری فراگیر از افراد باتجربه و دلسوز و آگاه، توسعه و تعالی همه جانبه و نیل به جایگاه و اهداف واقعی مدنظر جمعیت را به ارمغان آورد.

* مدرس دانشگاه و عضو سابق هیات مدیره جمعیت هلال احمر

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top