تاریخ انتشار: شنبه 1398/12/17 - 21:50
کد خبر: 348132

بازداشت ۹۲ نفر از سودجویان و محتکران اقلام بهداشتی

طی چند روز گذشته ۹۲ نفر از افراد سودجو که با سوءاستفاده از شرایط و وضعیت موجود اقدام به احتکار اقلام بهداشتی کرده بودند،بازداشت شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، دادستانی تهران، در پی شیوع بیماری کرونا در برخی از شهرها و مناطق کشور از جمله شهر تهران و کمبود بعضی از لوازم بهداشتی مربوطه و سوء استفاده برخی از توزیع کنندگان و فروشندگان لوازم و محصولات بهداشتی (از جمله دستکش ، ماسک، مواد ضد عفونی کننده) با اقدام قاطع و به موقع دادسرای عمومی و انقلاب تهران و همکاری دستگاههای مربوطه طی چند روز گذشته تعداد ۹۲ نفر از افراد سودجو که با سوءاستفاده از شرایط و وضعیت موجود اقدام به احتکار اقلام موصوف و تهدید بهداشت عمومی بواسطه امتناع ازتوزیع لوازم و وسایل بهداشتی مورد نیاز جهت پیشگیری از بیماری کرونا را نموده اند شناسایی و دستگیر و با تشکیل پرونده قضایی اقدامات قانونی جهت صدور حکم و مجازات آنها در حال پیگیری است. برای تعداد ۲۱ نفر آنها کیفرخواست به جرم اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق احتکار مایحتاج عمومی از قبیل دستکش و ماسک صادر و دادگاه آنها در حال برگزاری است .

لازم به ذکر است از متهمین دستگیر شده حدود ۵۵میلیون عدد دستکش، بیش از ۵۰ میلیون عدد ماسک و هزاران لیتر انواع مختلف از محلولهای الکلی ضدعفونی کننده کشف و جهت استفاده در مراکز درمانی به وزارت بهداشت تحویل شده است. یادآوری می شود این دادسرا در برخورد با افراد فرصت طلبی که برای سودجوئی بیشتر اقدام به احتکار اقلام مورد نیاز برای پیشگیری از انواع بیماری و ایجاد شرایط سخت برای هموطنان عزیز، نمایند قاطعانه برخورد خواهد کرد. علی القاصی دادستان تهران نیز دراین رابطه از مردم و شهروندان تقاضا کردد تا به توصیه های ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص به کارگیری اقدامات لازم جهت پیشگیری از این بیماری و همچنین مراجعه افرادی که دارای علائم بیماری هستند به مراکز تعیین شده جهت درمان و جلوگیری از انتقال بیشتر بیماری در بین سایر افراد توجه نمایند زیرا استنکاف از این امر مسئولیت قانونی دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top