تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/12/19 - 21:45
کد خبر: 348341

تدارک ۳۳۳۰ برنامه رادیویی برای نوروز ۹۹

شبکه‌های رادیویی در مجموع با ۳۳۳۰ برنامه، ۲۳۶ عنوان و به مدت ۱۹۸۱ ساعت به نوروز ۱۳۹۹ می‌پردازند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، ایجاد فضایی شاد و نقد مسائل اجتماعی توسط هنرمندان به زبان طنز، بررسی مهمترین رویدادهای سال "۱۳۹۸ " ، معرفی میراث فرهنگی و تاریخی شهرهای مختلف ایران، نگاهی به اقتصاد ایران در سال گذشته، امثال و حکم و داستان های قدیمی، خوانش اشعارحافظ و سعدی، معرفی کتاب های مفید و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ادبیات شفاهی و موسیقی های مربوط به نوروز و بهار، آیین‌های ایرانیان در هنگام تحویل سال نو، آیین های نوروزی و بهار در کشورهای فارسی زبان و حوزه فرهنگی نوروز، معرفی اماکن تاریخی ثبت شده در یونسکو، یادمان های دفاع مقدس و ایجاد فضای معنوی، توجه به سیره اخلاقی اهل بیت متناسب با ایام مذهبی، معرفی اماکن ورزشی و تفریحی در استانها، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درباره رویدادهای مهم ورزشی، نمایش، نکوداشت طلیعه بهار، نگهداری از طبیعت به عنوان یک وظیفه ملی، دید و بازدید و صله رحم و فواید آن در جامعه، گردشگری در تهران، توجه به اماکن تفریحی و ورزشی در نوروز، نوروز پیوندی جاودان میان ایرانیان، ارائه راهکارهای تحقق شعار سال ۹۹ از طریق گفتگو با مسئولان و کارشناسان صاحب نظر، گفتگو با کارشناسان شاخص رادیو و پیشنهاد ایشان برای گذران ایام تعطیل در نوروز، گفتگو با جهادگران بسیجی و راویان گروه های جهادی و بیان خاطرات آنها از این فعالیت، پاسخ به سؤالات تربیتی در حوزه خانواده، اعمال و فضایل ماه رجب، آداب زیارت و نحوه زیارت رفتن، صداقت در گفتار و رفتار، سبک زندگی اسلامی ایرانی در قالب داستان و قصه گویی، حماسه۱۲ فروردین به روایت اسناد و سبک زندگی اسلامی ایرانی در قالب داستان و قصه گویی، اقتصاد بهینه و خانواده، بهره گیری از ظریفت های طنز با محوریت آداب و رسوم ایرانی، پرداختن به اخلاق شهروندی، محیط زیست و گردشگری در قالب طنز و پخش ترانه های شاد و متنوع از اقوام ایرانی از مهمترین موضوعات مطرح در برنامه های نورورزی رادیو، خواهد بود.

رادیو ایران و "صبح عید با شما"
برنامه "صبح عید با شما" در ایام نوروز از رادیو ایران، ساعت ۹:۳۰  به روی آنتن می رود. ایجاد فضایی شاد و نقد مسائل اجتماعی توسط هنرمندان "صبح جمعه با شما" به زبان طنز از محورهای این برنامه است."فرش بنفشه" از دیگر برنامه های این شبکه است که از شنبه تا جمعه و از ساعت ۱۷:۰۰ با موضوع ترویج مهربانی و نوع دوستی و ایجاد فضایی با نشاط و امید بخش در ایام نورز و توجه به حفظ محیط زیست ضمن یادآوری برخی نکات اخلاقی و اجتماعی به روی آنتن می رود.

رادیو جوان با "تازه شو"
"راهیان نور " روی آنتن می رود.

"موج جوونی" با حضور در شهرها ی ایران فرصت دید و بازدید رادیویی را برای مخاطبانش در تمام ایران فراهم می کند .این برنامه ساعت ۲۰ به روی آنتن می رود.

"تازه شو " در ایام نوروز هر روز ساعت ۱۵ به روی آنتن می رود .

مجله صبحگاهی "شو پنجره بگشا" با هدف ایجاد فضای شاد و مفرح، تولید و پخش می شود.

این برنامه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روی آنتن می رود.

برنامه "سلسله موی دوست" مستندی است بر محور حدیث «سلسله الذهب» با هدف تبیین «قول سدید» و گام برداشتن در مسیر توجه به معارف اهل بیت علیهم السلام. این برنامه هر شب ساعت ۲۰ از روزهای پایانی ماه رجب شروع شده و تا نیمه شعبان برای مخاطبان تولید و پخش می شود.

برنامه "ایران من" در ساعت ۱۰:۳۰ پخش می شود که روزانه با یکی از مراکز صدای استانها ارتباط استودیو به استودیو برقرار می شود. این برنامه با هدف تعامل بیشتر با استانها و اطلاع از برنامه ها و مراسم های آنان خواهد بود . فضای مجازی و رادیو نمای شبکه هم در آن ساعت مبادرت به پخش عکسهای آن استان خواهد کرد . "ایران در سالی که گذشت" برنامه ای تولیدی است به بررسی مهمترین رویداد های سال ۹۸ خواهد پرداخت . همچنین برنامه های "۱۰۴ ثانیه" با موضوع بهار و نوروز تولید و پخش می شود.

رادیو آوا و "ترانه های نوروزی"
رادیو آوا ویژه برنامه تحویل سال را متناسب با حال و هوای شهادت امام موسی کاظم (ع) و آغاز سال پخش خواهد کرد. سایر بخشهای رادیو آوا نیز با پخش ترانه های نوروزی و مناسبتی در ایام نوروز به وظیفه انتقال پیام خود از طریق موسیقی خواهد پرداخت .

"خیابان بهار / پلاک ۹۲" برنامه ای است که در ایام نوروز از ساعت ۹ از رادیو ورزش پخش می شود. این برنامه، با چهره های شاخص و مطرح ورزشی ، نمایش و طنز گفتگو می کند و به معرفی اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری، می پردازد.

همچنین برنامه "عصر بهاری" از ساعت ۱۷ با  پخش قطعات نمایشی ،گزارش از استان ها، خاطرات نورورزی، معرفی کتاب و تغذیه در ایام  نوروز برای علاقه مندان پخش می شود.

رادیو سلامت و "کافه ۳۰"
برنامه  " بهارستان"  هر روز ساعت ۱۰ صبح روی آنتن می رود. این برنامه با بررسی اینکه چگونه در عید خوش بگذارنیم تدارک دیده شده است. همچنین "کافه ۳۰ " دیگر برنامه ای است که از این شبکه در جهت تبین مهارت های ارتباطی و یا مهارت های زندگی در شرایط مختلف از ساعت ۱۷ پخش می شود.

"ساز نوروز" مجله ای ادبی است که هر روز در ایام نوروز از ساعت ۶:۳۰ به روی آنتن خواهد رفت.

برنامه "هفت سین" نیز ویژه سال تحویل، مروری بر تاریخ سال تحویل و آیین های ایرانیان در هنگام تحویل سال نو خواهد بود.

" تهران من" برنامه ای است که از ساعت ۱۰ به روی آنتن می رود. "پارک شهر" نیز با ایجاد فضایی شاد و مفرح در قالب مسابقه به منظور ایجاد سرگرمی، گفتگوهای شنیدنی و برقراری ارتباط با هنرمندان و دید و بازدید رادیویی دو خانواده به صورت تلفنی، برای شنوندگان نوروزی پخش خواهد کرد.

"عطرصبح " در ایام نوروز به اعمال و فضایل ماه رجب و شعبان می پردازد. این برنامه هر روز ساعت ۶:۴۵ به روی آنتن این شبکه می رود.

"سلام بهار" با پویش # حال_خوب، راه های رسیدن به حال خوب را بازگو می کند. ساعت پخش این برنامه ۹:۳۰ است .

رادیو نمایش و "کافه سیار"
"آه به خاطر بلقیس"، "کافه سیار" نمایشی است که از رادیو نمایش در ایام نوروز به روی آنتن خواهند رفت.

برنامه های "سکه تمام بهار"  و " اقتصاد به وقت بهار " نیز در ایام نوروز از رادیو اقتصاد پخش می شود.

"بهار قرآن بهارستان قرآن" (ویژه نوروز) از شبکه قرآن به روی آنتن خواهد رفت.

"سینما و قرآن" دیگر عنوان برنانه این شبکه رادیویی در ایام نوروز است.

"پیک شادی" و "عسلخند" عنوان برنامه های رادیو صباست  که از آنتن این شبکه پخش می شود.

"ایام خانه تکانی" برنامه ای است که برای ایام نوروز تهیه شده است و به روی سایت ایرانصدا می رود. همچنین پایگاه کودک برای ایام عید سال ۹۹  برنامه هابی با عناوین اخ دلم، وای دلم، ماهی قرمز، بادکنک های جشن، محیط بانی، هفت سین، سفر به مشهد، زنبور کوچولو و تعطیلات توی خونه مادربزرگ را تدارک دیده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top