تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/12/22 - 14:04
کد خبر: 348681

نماینده مجلس در گفت‌وگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» مطرح کرد؛

در شرایط جنگ بیولوژیک هستیم/ طرح گفت‌و گوی ملی خانواده نتیجه‌ای نداشت

در شرایط جنگ بیولوژیک هستیم/ طرح گفت‌و گوی ملی خانواده نتیجه‌ای نداشت

متاسفانه در حوزۀ مدیریت شرایط بحرانی کشور مشاهده می شود که بعضی مسئولین شرایط را اصلا بحرانی نمی دانند. در حالی که وضعیت موجود شرایطی فوق العاده است و ما آن رابه نوعی جنگ بیولوژیک می دانیم، بنابراین نوع و سرعت عملکرد و بکارگیری از نیرو دستگاه ها باید مطابق با این شرایط ویژه تعریف شود.

به گزارش خبرنگار سرویس زنان «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها با توجه به همه گیر شدن ویروس کرونا در مجامع بین المللی فضای ذهنی جامعه در پی اخبار مربوط به پیشگیری، درمان، روند صعودی یا نزولی آن در کشور می باشد که همت مسئولین و همچنین همراهی مردم را برای گذر از شرایط بحران می طلبد. جا دارد به بررسی عملکرد مسئولین در جهت ارائه تسهیلات به مردم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا بپردازیم. در کنار وضع موجود باید توجه داشت که مدت زمان زیادی از انتخابات مجلس یازدهم نگذشته است، در بین وجود تمام مسائل کلان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مسئله زنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که همواره یا درگیر شوآف سیاسی نمایندگان شده و یا بطور کل به فراموشی سپرده شده است. بنابراین به سراغ یکی از نمایندگان منتخب مردم در مجلس یازدهم حوزه انتخابیۀ قزوین، البرز و آبیک رفتیم تا در رابطه با عملکرد ایشان در شرایط بحران کشور و همچنین برنامه های ایشان در حوزه زن و خانواده به گفت و گو بنشینیم.

فاطمه محمد بیگی، نماینده منتخب مردم استان قزوین در مجلس یازدهم، در گفت و گو با «خبرنامه دانشجویان ایران» با اشاره به فعالیت هایشان در حوزه آموزش پیشگیری، مشاوره و درمان ویروس کرووید-19 گفت: من پزشک هستم و در شرایط موجود به دلیل اینکه مسئولیت گروه جهادی را دارم و علاوه برآن مسئولیت مجمع جهادگران سلامت در استان قزوین بر عهده من است، از همان فردای انتخابات تا الآن فعالیت های مرتبط با ارائه تسهیلات درمان و پیشگیری از این بیماری را آغاز کردم. حضور متعدد در جلسات دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان قزوین، پیگیری های صورت گرفته از استاندار محترم و اعضای شورای شهر، ایفای نقش فعال در کمیته مبارزه با کرونا در استان و تشکیل گروه مدافعان سلامت از جمله فعالیت هایی بود که در این ایام انجام دادیم. مدافعان سلامت در واقع ساماندهی جهادگران عرصۀ مبارزه با کرونا را در پنج الی شش گروه برای فعالیت هایی همچون ایجاد پویش هایی مانند در خانه بمانیم، تهیۀ موادضدعفونی کننده و ماسک و اطلاع رسانی به هم استانی ها را انجام می دهد.

او ادامه داد: در این مدت شش ایستگاه سلامت در ورودی شهرهای استان برقرار کردیم و همینطور برای شهرهای استان دو جلسه کارگاه آموزشی ویژه برای جهادگران عرصۀ سلامت در رشته های بهداشت، پیشگیری، تهیۀ موادضدعفونی کننده، مشاوره روانشناسی و طب سنتی و همینطور آموزش های ویژۀ پزشکی برای تست غربالگری کرونا برگزار کردیم و این جهادگران در ایستگاه های سلامت به کارگرفته شدند. در جهت تسهیل تولید موادضدعفونی کننده، ماسک و لوازم شخصی برای پرسنل سلامت اقدام به اخذ مجوز موقت نمودیم. الحمدلله طی جلساتی که با پارک علم و فناوری استان داشتیم توانستیم سه تولیدکنندۀ دانش بنیان در عرصۀ تولید موادضدعفونی کننده به معاونت غذا و دارو معرفی کنیم. قطعا اولویت برخورداری از لوازم مقابله با کرونا با کادر درمان است تا بتوانند با آرامش خاطر به مردم رسیدگی کنند. متاسفانه در این مسیر با کمبودهایی مواجه هستیم و از مسئولین استان هم درخواست اعتباراتی را کردیم، امیدوارم این اعتبارات هرچه زودتر به اقلام بهداشتی مربوطه تبدیل شود و به دست کادر درمانی برسد. در جهت پوشش مناطق محروم و حاشیه نشین استان، در سه نوبت مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی را در آنجا توزیع کردیم. از بعد دیگر هم مطالبات را به گوش مسئولین رساندیم و در جایی که اقتضا داشت به عنوان کارشناس پزشک وارد شدیم و پیشنهاداتی را به استاندار و مسئولین شورای شهرها دادیم.

نمایندۀ مردم استان قزوین با تاکید بر اینکه من وظیفه خود می دانم که در خط مقدم جبهه فعال باقی بمانم گفت: در این روزها با توجه با شرایط موجود مطب خود را تعطیل نکردم و پزشکان را در امر رسیدگی به وضعیت بیماران، مخصوصا بیماران مبتلا به کرونا یاری کردم. تلاش کردم از بیمارستان ها بازدید میدانی داشته باشم و به صورت روزانه از پزشکان، پرستاران و کادر بیمارستانی گزارش تهیه می کنم تا درجهت رفع کمبودها اقدامات لازم را ترتیب دهیم. بیمارانی که مراجعه می کنند اغلب دارای علائم متفاوتی هستند. با توجه به این مسئله که 80درصد از بیماری کرونا مانند سرماخوردگی قابل کنترل است، مردم لطف بکنند تنها درصورت بروز سرفه فعال، تب شدید و داشتن مشکلات تنفسی حاد برای معاینه به دکتر مراجعه کنند.

محمدبیگی گفت: مجلس فعلی در بحث کرونا بسیار ضعیف عمل می کند. نمایندگان باید حضور فعال داشته باشند و تا پایان زمان مسئولیت خود دست از کم کاری بردارند. متاسفانه در حوزۀ مدیریت شرایط بحرانی کشور مشاهده می شود که بعضی مسئولین شرایط را اصلا بحرانی نمی دانند. در حالی که وضعیت موجود شرایطی فوق العاده است و ما آن رابه نوعی جنگ بیولوژیک می دانیم، بنابراین نوع و سرعت عملکرد و بکارگیری از نیرو دستگاه ها باید مطابق با این شرایط ویژه تعریف شود.

محمدبیگی همچنین با بیان برنامه های خود در حوزه زنان و خانواده ضمن اشاره بر لزوم شایسته سالاری در انتخابات مجلس گفت: زنان ما، زنان شایسته و توانمندی  هستند. حضور در مجلس شورای اسلامی باید یک حضور علمی، مدیریتی و شایسته سالاری باشد. قطعا بنده به عنوان یک خانم، تعداد نمایندگان زن موجود در مجلس را کم می دانم و معتقدم این تعداد باید افزایش پیدا کند. اما باید توجه داشت که سهمیه بندی حضور بانوان در مجلس بدون در نظرگرفتن شایستگی های لازم نمی تواند مشکلات حوزه زنان را حل کند. نمونه آن در مجلس دهم تجربه شد که کسانی به مجلس راه پیدا کردند که به لحاظ فنی، علمی و شایستگی نتوانستند جوابگوی مشکلات مردم باشند. بنابراین روش افزایش تعداد زنان در مجلس بسیار مهم و اثرگذار است.

او گفت: تکریم مادری و همسری، برقراری بیمه های ویژۀ زنان، بیمه زنان خانه دار، بیمه مادری، طرح های تشویقی جمعیت و باروری، طرح سلامت مادر و کودک، تسهیل شرایط ورزش بانوان را در راس کار خود قرار داده ام. در بحث تکریم مادری و همسری باید تسهیلاتی را برای خانم های خانه دار ایجاد کنیم که بیمه زنان خانه دار و طرح های تشویقی فرزندآوری از جمله این تسهیلات است. در حوزه آموزش مهارت های زندگی دختران و پسران برنامه های ویژه ای مد نظردارم. مهارت های سه سال اول زوجین و طرح ارزیابی مهارت های همسرداری باید دنبال شود. در صنعت مد ولباس با کمبودهای زیادی مواجه هستیم که باید به صورت زیرساختی مشکلات آن بررسی گردد. در این زمینه سازمان فنی حرفه ای، اموراجتماعی استانداری، اداره امورکل بانوان و ارشاد دخیل هستند، اما با این وجود شاهد پیشرفتی نبودیم و تنها یک سری کارها به صورت سلیقه ای و پراکنده صورت گرفته است. باید در مسئله مد و لباس یک چشم انداز چندساله داشته باشیم و در راه رسیدن به این چشم انداز گام ها را طبقه بندی کنیم.

محمدبیگی اشاره کرد: علی رغم بوق و کرنای زیادی که در فراکسیون زنان مجلس دهم دیده می شد، اقدامات ویژه در حوزه ارتقاء شان بانوان ملاحظه نمی کنیم. اغلب اقدامات صورت گرفته یا فمنیستی بوده و یا خارج از حوزه عرف فرهنگ اسلامی-ایرانی صورت گرفته است. طرح گفت وگوی ملی خانواده توسط خانم ابتکار مطرح و پیگیری می شد اما عملا در سطح استان ها و سطح کلان کشور ثمره ای نداشت. از این جهت کارنامه فراکسیون زنان مجلس دهم، کارنامه خوبی نیست و مردم هم با آن نمره قبولی ندادند.

* گزارش از حانیه زرنگ

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top