تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/12/22 - 17:14
کد خبر: 348695

رایگان شدن پهنای باند برای اینترنت هدیه

بنابی با اشاره به اینکه طی ۲۰ روز اخیر، میزان مصرف دیتای کشور مطابق با برآورد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است، گفت: بخشی از این حجم، در شبکه اپراتورها و بخشی مربوط به گیت وی بین الملل می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از مهر، تمهیدات شرکت ارتباطات زیرساخت را درباره اقدام صورت گرفته از سوی اپراتورهای اینترنت ثابت برای ارائه بسته ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت به کاربران که به منظور ترغیب آنها به خانه نشینی و دورکاری، طی ۱۲ روز تا پایان اسفندماه اجرایی شده است، توضیح داد.

وی گفت: برآورد ما نشان می دهد که این میزان ارائه رایگان حجم مصرفی اینترنت (۱۰۰ گیگابایت به ازای هر خط)، طی ۱۲ روز، معادل یک سوم پهنای باند مصرفی اپراتورها در اسفندماه است که شرکت ارتباطات زیرساخت هزینه این پهنای باند را برای آنها رایگان محاسبه می کند.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با توجه به تقاضای اپراتورها برای افزایش ظرفیت شبکه پهنای باند کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت به تمامی درخواست ها پاسخ می دهد و طبق آخرین گزارشات، در این بازه زمانی (شیوع کرونا در کشور و افزایش مصرف اینترنت از سوی کاربران)، ۵۰۰ گیگابیت به ظرفیت پهنای باند مصرفی اپراتورها افزوده شده که رقم قابل توجهی است.

بنابی با اشاره به اینکه طی ۲۰ روز اخیر، میزان مصرف دیتای کشور مطابق با برآورد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است، گفت: بخشی از این حجم، در شبکه اپراتورها و بخشی مربوط به گیت وی بین الملل می شود.

وی گفت: بررسی های ما نشان می دهد که از این میزان افزایش ۵۰ درصدی ، سهم شبکه ملی اطلاعات ۳۰ درصد و سهم اینترنت بین الملل ۲۰ درصد در میزان مصرف دیتای کاربران بوده است.

به گزارش مهر، ۱۷ اسفندماه جاری وزیر ارتباطات در پاسخ به درخواست بسیاری از کاربران برای ارزان شدن قیمت اینترنت و ترغیب مردم به خانه نشینی و نیز استفاده کاربران از اینترنت در زمان دورکاری در شرایط بحران کرونا، از اپراتورهای اینترنت ثابت خواست تا بسته اینترنت با حجم مصرف ۱۰۰ گیگابایت را به صورت رایگان و برای مدت ۱۲ روز برای کاربرانشان فعال کنند.

این هدیه شامل کاربران اینترنت موبایل نمی شود و اپراتورهای موبایل تنها مصرف داخلی کاربران روی شبکه ملی اطلاعات را در شرایط کنونی به یک سوم قیمت قیمت اینترنت بین الملل کاهش دادند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top