تاریخ انتشار: شنبه 1398/12/24 - 16:48
کد خبر: 348882

کاهش ۴۰ درصدی مسافران تاکسی در این روزها

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران افزود: در کنار توزیع محلول‌های ضد عفونی کننده برخی از کارشناسان سلامت با حضور در ایستگاه‌های تاکسی کار آموزش حضوری برای رانندگان را برای مقابله با کرونا انجام می‌دهند.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در نشست خبری مجازی خود با اصحاب رسانه درباره آخرین اقدام‌های انجام شده برای مقابله با شیوع کرونا گفت: با شیوع کرونا اولین ماموریتی که به سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران سپرده شد، بحث آموزش به رانندگان این ناوگان برای خود مراقبتی جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا بود.

وی افزود: به دلیل آماده نبودن دستورالعمل‌ها برای مقابله با کرونا ما در مرحله اول از شیوه‌های مقابله با کرونا در دیگر بخش‌ها و کشور‌ها استفاده کردیم و شکل ضد عفونی تاکسی‌ها و خود مراقبتی رانندگان برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس را با تأیید وزارت بهداشت به مرحله اجرا در آوردیم و به رانندگان تاکسی ابلاغ شد.

قنادان ادامه داد: در کنار آموزش‌های خود مراقبتی به رانندگان، محتوا‌های آموزشی نیز تهیه شده است که با استفاده از کانال‌های ارتباطی مانند پیامک در اختیار رانندگان قرار گرفته است.

او بیان کرد: اولین محموله مواد ضد عفونی کننده هفته گذشته به دست ما رسید و همکاران ما در حال توزیع آن در خطوط هستند و به روسای ایستگاه‌ها تحویل داده می‌شود و سهمیه تاکسی‌های تلفنی و گردشی نیز در دفاتر تاکسیرانی در مناطق است که با اطلاع رسانی‌های انجام شده در حال توزیع بین رانندگان این ناوگان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران افزود: در کنار توزیع محلول‌های ضد عفونی کننده برخی از کارشناسان سلامت با حضور در ایستگاه‌های تاکسی کار آموزش حضوری برای رانندگان را برای مقابله با کرونا انجام می‌دهند.

قنادان ادامه داد: در حوزه تهیه ماسک مشکلات بیشتری داشتیم که از هفته گذشته تا به امروز ۵ هزار عدد ماسک تهیه کردیم که بر اساس اولویت بندی‌های انجام شده در حال توزیع بین رانندگان است و در پک توزیعی بین رانندگان هم ماسک و هم ژل ضد عفونی کننده در نظر گرفته شده است.

او بیان کرد: خواسته ما از وزارت بهداشت این است که اگر اقلام بهداشتی تهیه شد، این اقلام را با اولویت بندی در اختیار نهاد‌ها و سازمان‌ها قرار دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران افزود: با شیوع کرونا نزدیک به ۴۰ درصد از مسافران تاکسیرانی کاهش پیدا کرده است و بر اساس بررسی‌های انجام شده نزدیک به ۲۰ درصد پرداخت الکترونیکی افزایش داشته است، اما نمی‌توان کتمان کرد که هنوز تعدادی از شهروندان از اسکناس برای پرداخت کرایه استفاده می‌کنند، اما به دنبال آن هستیم تا با طرح‌های تشویقی میزان استفاده شهروندان از پرداخت الکترونیکی را افزایش دهیم.

قنادان با اشاره به پیچیده بودن شرایط اجتماعی گفت: جامعه آماری نزدیک به ۸۰ هزار نفری تاکسیرانان شرایط را برای کاهش تعداد مسافر در ایستگاه‌های تاکسی پیچیده می‌کند و علت آن است که خانواده‌های رانندگان نیز باید مد نظر باشند، اما در برخی از خطوط تعداد مسافران کاهش پیدا کرده است و به دنبال این هستیم که رضایت رانندگان را نیز برای مسافرگیری حداکثری ۳ نفر جلب کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top