تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/12/25 - 21:14
کد خبر: 349033

رویدادهای بزرگ فناوری‌اطلاعات که قربانی ویروس کرونا شدند

رویدادهای بزرگ فناوری‌اطلاعات که قربانی ویروس کرونا شدند

اگر مجله شبکه شماره اسفندماه 98 را مطالعه کرده باشید در بخش عصر شبکه مقاله‌ای به ویروس کرونا اختصاص دادیم که در آن پیش‌بینی کردیم که ویروس کرونا به یک اپیدمی فراگیر تبدیل خواهد شد. اکنون با گذشت نزدیک به یک ماه از زمان نگارش آن مقاله سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد ویروس کرونا به یک اپیدمی فراگیر تبدیل شده و در حال حاضر بهترین راه مقابله با این اپیدمی رعایت بهداشت فردی و عمومی است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فراگیری گسترده در مقیاس جهانی تنها آسیب بزرگی نیست که کرونا به کشورها وارد کرده است. بخش عمده‌ای از شرکت‌های مختلف به ویژه در حوزه فناوری و مسافرتی ضررهای اقتصادی سنگینی را متحمل شده‌اند که لغو رویدادهای بزرگ یکی از آن‌ها است.

لغو کنگره جهانی موبایل MWC 2020 بازوی تجاری دنیای موبایل
بدون تردید اولین قربانی بزرگ کرونا ویروس کنگره جهانی موبایل بود که با لغو آن تولیدکنندگان گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند مجبور شدند به شکل آنلاین محصولات خود را معرفی کنند که طبیعی است تاثیر مطلوبی روی کسب‌وکار این شرکت‌ها نداشت، زیرا نحوه اطلاع‌رسانی به این شکل و عدم دسترسی مستقیم به محصولات تولید شده در ماه‌های آتی روی فروش این شرکت‌ها تاثیر منفی خواهد گذاشت. جان هافمن مدیرعامل GSMA پس از دریافت هشدارهای مهم از سوی سازمان بهداشت جهانی و به طبع آن لغو حضور شرکت‌های بزرگ همچون ال‌جی، سامسونگ، انودیا، اپل و.... در این کنگره اعلام کرد این رویداد مهم در تاریخ 24 فوریه برابر با 5 اسفندماه برگزار نخواهد شد. این کنفرانس در شرایطی لغو شد که در زمان نگارش این مقاله ( 14 مارس 2020) اسپانیا با ثبت بیش از 6000 هزار کیس آلوده به کرونا و نزدیک به 191 فوت بر اثر ابتلا به این ویروس وضع چندان خوبی ندارد.

کنفرانس WWDC 2020 اپل به دلیل شیوع کرونا آنلاین برگزار می‌شود
اپل در اطلاعیه‌ای اعلام کرده به دلیل اپیدمی بزرگ کرونا، برای اولین بار در تاریخ این شرکت (33 سال گذشته) همایش این شرکت لغو شده و برنامه‌ها به شکل آنلاین انجام می‌شود. کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل (WWDC 2020) بزرگ‌ترین رویداد اپل است که هر ساله در خردادماه برگزار می‌شود و اپل به معرفی جدیدترین دستاوردهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این شرکت می‌پردازد. اپل در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد: «اپل بر خلاف سنت سال‌های گذشته در نظر دارد کنفرانس ماه ژوئن WWDC 2020 را به شکلی کاملا متفاوت و خلاقانه برگزار کند. در کنفرانس جدید قصد داریم همه توسعه‌دهندگان اکوسیستم اپل را به شکلی جالب گردهم آوریم. وضعیت پدید آمده در حوزه بهداشت و درمان باعث شده تا اپل سبک جدیدی برای معرفی دستاوردهای خود ابداع کند و تمامی نطق‌ها و جلسات مختلف را به شکل آنلاین برگزار کند. جزییات بیشتر در این زمینه در هفته‌های آتی با توسعه‌دهندگان به‌اشتراک قرار می‌گیرد.» کنفرانس اپل هر ساله در شرایطی برگزار می‌شد که بلیط‌های این کنفرانس به قیمت 1600 دلار کاملا پیش‌فروش می‌شد. با توجه به قرار بود به‌طور میانگین نزدیک به 6000 هزار نفر در کنفرانس امسال اپل شرکت کنند، بدیهی است که این کنفرانس خود زمینه را برای انتشار بیش از پیش کرونا ویروس فراهم می‌کرد.

علاقمندان دنیای گیم از رویداد E3 2020  محروم شدند
کنفرانس E3 سال گذشته چندان فروغی نداشت و با توجه به اتفاقات متعددی که برای آن کنفرانس رخ داد، دست‌اندرکاران انتظار داشتند کنفرانس امسال شرایط را بهتر کند، اما کرونا ویروس تمامی معادلات را بر هم زند. اختلاف شرکت‌ها با دست‌اندرکاران این کنفرانس از یک سو و خطر کرونا ویروس باعث شد تا E3 2020 امسال برگزار نشود. ESA اتحادیه سرگرمی‌های نرم‌افزاری اعلام کرده در ماه ژوئن در نظر دارد به شکل آنلاین روشی برای برگزاری این کنفرانس برگزار کند.

نمایشگاه NAB Show 2020 لغو شد
نمایشگاه NAB Show 2020 قرار بود همچون سنت سال‌های گذشته جدیدترین محصولات حوزه عکاسی و فیلم‌برداری را به علاقه‌مندان معرفی کند، این نمایشگاه قرار بود در آوریل 2020 در شهر لاس وگاس برگزار شود، اما امسال خبری از این نمایشگاه نیست. در این نمایشگاه قرار بود شرکت‌های مختلفی همچون نیکون، کانن و.... از جدیدترین محصولات خود در این حوزه رونمایی کنند، اما به دلیل شیوع کرونا در برخی کارخانه‌های تولیدی شرکت‌ها مجبور شدند فعالیت‌های تجاری خود را تعطیل کنند. با توجه به این‌که پیشتر تولیدکنندگان گوشی‌های همراه به سراغ روش‌های مختلفی همچون استریم‌های آنلاین رفته‌اند، دور از انتظار نیست تولیدکنندگان دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری نیز به سراغ چنین راهکاری بروند. تنها در یک مورد ویروس کرونا تولید دوربین‌های سری EOS R5 را با کاهش شدید روبرو کرده و حتا عرضه نسل بعدی یعنی EOS R6 را نیز به تعویق انداخته است.

کنفرانس بیلد 2020 مایکروسافت آنلاین برگزار می‌شود
مایکروسافت تا یک هفته پیش در حال بررسی شرایط بود و هنوز تصمیم قطعی خود در این زمینه را اعلام نکرده بود، اما این شرکت 13 مارس اعلام کرد کنفرانس بیلد 2020 را به شکل ویدیویی و آنلاین برگزار می‌کند. تفاوتی که کنفرانس امسال با سال‌های گذشته دارد در این است که تنها مسئولان و عوامل اجرایی مایکروسافت در سالنی با ابعاد کوچک حضور به هم خواهند رساند و به رونمایی از محصولات این شرکت خواهند پرداخت. سال گذشته میلادی مایکروسافت از دستاوردهای مهمی همچون کرنل لینوکس رونمایی کرد و نشان داد که واقعیت افزوده این شرکت مورد توجه سازمان‌های بزرگی همچون ناسا قرار گرفته، حال باید دید اولین تجربه برگزاری یک کنفرانس بزرگ و آنلاین در ابعادی همچون بیلد 2020 چگونه خواهد بود.

فیس‌بوک رویداد F8 را لغو کرد
یکی دیگر از قربانیان بزرگ ویروس کرونا رویداد مهم F8 فیس‌بوک است. فیس‌بوک برنامه‌ریزی کرده بود که رویداد توسعه‌دهندگان این شرکت (F8) درا در تاریخ 5 می مصادف با 16 اردیبهشت ماه برگزار کند، اما دست‌اندرکاران این شرکت به این جمع‌بندی کلی رسیده‌اند که ویروس کرونا در اریبهشت ماه نیز فعال خواهد بود. این شرکت در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «F8 رویداد بزرگی برای فیس‌بوک و علاقه‌مندان به محصولات این شرکت است، اما برای حفظ امنیت توسعه‌دهندگان، کارمندان و تمامی علاقه‌مندان تصمیم گرفتیم از برگزاری فیزیکی این کنفرانس صرفنظر کنیم. برای جبران این مسئله به سراغ برگزاری رویدادهای محلی، انتشار ویدیوها و استریم کردن زنده محتوا خواهیم رفت.»

گوگل رویداد بزرگ Google I/O را لغو کرد
یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای گوگل، همایش سالانه توسعه‌دهندگان  این شرکت است. در این کنفرانس گوگل از نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید و سایر دستاوردهای این شرکت در حوزه‌های نرم‌افزار، هوش مصنوعی و سخت‌افزار رونمایی می‌کرد. این کنفرانس که قرار بود در خردادماه در سالن بزرگ شورلاین برگزار شود، اکنون لغو شده است. گوگل نیز همانند سایر شرکت‌ها اعلام کرده که به احتمال زیاد کنفرانس خود را به شکل آنلاین برگزار خواهد کرد و هزینه‌ای که بابت فروش بلیط‌ها دریافت کرده را استرداد خواهد کرد.

پول مجازی یک قربانی عجیب
در حالی که برخی کارشناسان اقتصاد پیش‌بینی کرده بودند که شیوع کرونا باعث رونق گرفتن بیت‌کوین می‌شود، اما تا زمان نگارش این مقاله دقیقا نتیجه برعکس رقم خورد و در 13 مارس 48 درصد ارزش خود را از دست داد تا ارزش این پول مجازی به 4 هزار و 679 دلار کاهش پیدا کند. روند نزولی بیت‌کوین در شرایطی آغاز شد که ابتدا 28 درصد سقوط کرد و قیمت این ارز دیجیتالی از 7 هزار و 650 دلار به 5 هزار 500 دلار کاهش پیدا کرد، اما با یک کاهش دوباره ارزش آن به 4 هزار و 679 دلار رسید که یک سقوط شدید از ماه آوریل 2019 تا به امروز را داشته است. در حالی که ارزش این رمزارز در سال 2019 برابر با 10 هزار و 500 دلار بود، اکنون به کمتر از نصف رسیده است. بدتر آن‌که حجم مبادلات این پول مجازی در یک روز با کاهش 48 میلارد دلاری همراه بود و از رقم 137 میلیارد دلار به رقم 89 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد که بدترین افت از سال 2013 تا به امروز است. برخی از کارشناسان می‌گویند اگر شرایط به همین منوال باشد این احتمال وجود دارد بیت‌کوین با نوسانات شدیدی روبرو شود.

منبع: شبکه

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top