تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/12/26 - 10:41
کد خبر: 349093

احتمال برگزاری ترم فشرده در تیر و مرداد

مدیر آموزشی دانشگاه تربیت مدرس از احتمال برگزاری یک ترم فشرده ۸ هفته‌ای در تیر و مرداد سال ۹۹ برای جبران خسارت‌های آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، محمد یوسفیان با ذکر این نکته که حوزه آموزش نسبت به سایر حوزه ها بیشترین آسیب را در تعطیلی های اجباری دیده است گفت: برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ یک هزار و ۷۵۵ درس ارائه شده بود که از این تعداد، ۳۰۰ درس جزء دروس عملی است که در ۵ هفته گذشته حتی یک جلسه از آن برگزار نشده است.

وی در خصوص ارائه دروس در فضای مجازی تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته و تدابیر دفتر آموزش های آزاد معاونت آموزشی، ۸۱۰ درس در فضای مجازی ثبت شده، اما برخی هنوز تولید محتوایی نداشته اند و تنها ۴۰۰ درس فعال است. بر اساس آمار از مجموع ۱۸۰ عضو هیأت علمی دانشگاه که درخواست اختصاص فضای درسی داشته اند که آنها نیز یک چهارم کل اساتید را تشکیل می دهند، تنها ۱۲۰ عضو هیأت علمی درس های خود را وارد کرده اند و با دانشجویانشان در ارتباط هستند.

مدیر آموزشی به عدم رغبت برخی اساتید به فعالیت در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: برخی اساتید دانشکده های پر تعداد درسی مانند علوم انسانی، علوم پزشکی، کشاورزی و هنر نیز معتقد هستند که باید دروس را به صورت حضوری ارائه دهند در غیر این صورت نظام ارائه آنها بر هم خورده و کیفیت آموزش پایین می آید. با این وجود آمار مشارکت اعضای هیأت علمی در حال افزایش است.

یوسفیان خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ درس امکان ارائه در فضای مجازی را دارند و برای بیش از یک هزار و ۵۵ درس باقی مانده، حوزه آموزش سناریوهای مختلفی بر اساس آمار و ارقام پیش بینی کرده است.

وی با اشاره به رویدادهای مهم پیش رو مانند مصاحبه دانشجویان دکتری، ورود بیش از دو هزار دانشجوی جدید و فرایند ثبت نام و ظرفیت محدود پرسنل مدیریت آموزش و حجم بسیار بالای کار در این حوزه، عدم تعطیلی ترم جاری و جایگزین کردن پلان های دیگر را بهترین گزینه دانست و اظهار داشت: اولویت آموزش این است که ترم جاری را تعطیل نکنیم و به سنوات تحصیلی نیفزاییم. برای اینکه نظام آموزش بیش از این برهم نخورد و کمترین خسارت را متحمل شویم، شاید ایجاد یک ترم جبرانی به صورت فشرده ۸ هفته ای در تابستان آتی گزینه جایگزین مناسبی باشد.

یوسفیان با تأکید بر این نکته که دانشگاه تربیت مدرس ترم تابستانه ندارد، پیشنهاد داد: نباید تیر و مرداد را از دست بدهیم. می توانیم در ۸ هفته، از شنبه ۳۱ خرداد تا چهارشنبه ۲۲ مرداد، ترم را برگزار کنیم. البته دروس ارائه شده در سامانه LMS را ۸۰۰ به ۱۵۰۰ رسانده و فعال کنیم. به این ترتیب می توان ترم جاری را تا اول شهریور ۹۹ تمام کرده و بدون اضافه کردن سنوات، ببندیم. در دو هفته نخست شهریور نیز نمرات را جمع بندی و دو هفته پایانی شهریور نیز وقت خود را صرف دانشجویان نو ورود دانشگاه کنیم.

مدیر آموزشی دانشگاه در خصوص تجربیات سایر دانشگاهها در ایام شیوع کرونا تصریح کرد: ما برخی دانشگاه های اروپایی را رصد کردیم. اغلب این دانشگاه ها ترم تحصیلی خود را تعطیل و تمدید کردند. کلیه فعالیت های آموزشی آنها تعطیل شده و تمامی فرایندها به بعد سپرده شده است تا بر اساس شرایط ملی، تصمیم گیری و ابلاغ شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top