تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/12/28 - 23:49
کد خبر: 349425

طراحی ١٠ بسته تحولی مبتنی بر سند تحول آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: ١٠ بسته تحولی مبتنی بر سند تحول بنیادین طراحی شده است و نقطه اصلی تحولات، برنامه‌ریزی درسی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در چهارمین گردهمایی مشترک مدیران و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تبریک و تهنیت فرا رسیدن سال جدید اظهار کرد: به تمام همکارانم تبریک می‌گویم چرا که این روزها، در آموزش و پرورش اقدامات مهمی در زمینه آموزش مجازی دانش‌آموزان انجام شده است و باید این اقدامات ادامه پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در سختی‌هاست که جوهره افراد، سازمان‌ها و نهادها آشکار می‌شود و جهش‌های بزرگ در تاریخ ملت‌ها از درون سختی‌ها اتفاق افتاده است.

حاجی میرزایی گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش توانست به سرعت و چابکی به یک سازمان کوچک تبدیل شود و البته کاستی‌هایی وجود دارد اما این حجم مسؤولیت پذیری قابل تقدیر است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای جمع بندی اقدامات انجام گرفته بهتر است در پایان سال ٩٨ کمی صریح‌تر و صمیمی‌تر صحبت کنیم،گفت: شروع سال نو نقطه عطفی است که با نگاهی به گذشته و برداشتن توشه برای آینده، آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان فردی که علاقه‌مند به مسائل نظام تعلیم و تربیت هستم و از بیرون به مجموعه آموزش و پرورش پیوستم با گذشت ۶ ماه از حضورم به دستاوردهای مهمی دست پیدا کردم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: مجموعه‌ها شخصیتی اجتماعی دارند و آموزش و پرورش در چارچوب‌های نظری به عنوان نهاد برتر شناخته می‌شود اما در میدان واقع مهم این است که ما چه سهمی از مناسبات اجتماعی را برعهده داریم و چه اندازه درک جامعه از ما درک هوشیارانه و آگاهانه‌ای است.

وی با بیان اینکه برای پاسخ به این سوال سنخ‌شناسی از مدیریت می‌کنم،گفت: اصولاً مدیران با تغییرات و تمایزاتی که به وجود می‌آورند؛ شناخته می‌شوند و مدیران باید دارای استراتژی مشخص و هدفمند در امور باشند.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: مدیرانی که استراتژی دارند تغییرات و تمایزات را می‌دانند و مسائل را شناسایی می‌کنند تا به اهداف مورد نظر برسند.

حاجی میرزایی تاکید کرد: آموزش و پرورش مسؤولیت دارد که سند تحول بنیادین را اجرا کند و بسترهای اجرایی شدن را فراهم کند به همین دلیل ابتدا زیر نظام‌ها تصویب شد.

وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین باید نتایج آن را در نظر بگیریم، افزود: باید بسته‌های تحولی مبتنی بر سندتحول بنیادین را تعریف کنیم به گونه‌ای که خروجی این بسته‌ها مطالب جذاب برای دانش آموزان، خانواده‌ها و معلمان باشد و تقاضای اجتماعی را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه نقطه اصلی تحولات، برنامه‌ریزی درسی است،گفت: اگر بخواهیم صبر کنیم تا برنامه‌درسی تدوین شود سال‌ها باید منتظر باشیم که این فرصت وجود ندارد، لذا١٠ بسته تحولی طراحی شده است و البته این بسته‌ها را جایگزین برنامه‌ها نمی‌کنیم بلکه این بسته‌ها برخی برنامه‌ها را در خود دارند.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: با این بسته‌ها می‌توانیم با جامعه صحبت کنیم و اقبال اجتماعی را به سمت خود سوق دهیم تا تأثیرگذاری‌های ما قابل مشاهده باشد.

وی افزود: باید مدارک تحصیلی در آموزش و پرورش معنا داشته باشد و فردی که مثلا دیپلم از این نظام  آموزشی می‌گیرد قادر به درک و انتقال مفاهیم باشد و روی پای خود بایستد؛ جهت‌گیری ما در بسته‌های تحولی این است که خلق دستاوردهای قابل ارائه به نظام آموزشی، جامعه و خانواده‌ها داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش  بیان کرد: مدیر واقعی باید توانایی استراتژی و اجرا و پیاده‌سازی آن را داشته باشد و یکی از دلایلی که اجرای این نکته را در آموزش و پرورش جدی می‌بینم نحوه گزارش‌دهی است.

وی با بیان اینکه باید در اقدامات و فعالیت‌ها معطوف به دستاورد باشیم،گفت: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که یکی از کلیدی‌ترین قدرت‌های یک مدیر ارائه کردن دستاوردهاست.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید منظم‌تر به حوزه کاری خود فکر کنیم، اظهار کرد: باید هدف‌گذاری کنیم و نقاط روشنی را برای سال جدید ایجاد و برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به سمت معنادار کردن نتایج و دستاوردها برای خود و جامعه حرکت کنیم چرا که هیچ سازمانی به اندازه وزارت آموزش و پرورش ظرفیت گفت‌وگو با جامعه و خلق نتایج با ارزش و پایدار را ندارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top