تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/12/29 - 13:10
کد خبر: 349469

معرفی آیپد پروی جدید اپل

اپل با رونمایی آیپد پرو، به تشریح مشخصات این محصول پرداخته و آن را وسیله‌ای حرفه‌ای برای کاربران حرفه‌ای معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروز اپل، جدیدترین و پیشرفته‌ترین نسخه از تبلت آیپد پرو را معرفی کرد. به‌لطف تراشه‌ی A12Z بایونیک، اکنون آیید پرو سریع‌تر و قدرتمندتر از بیشتر لپ‌تاپ‌های مبتنی‌بر ویندوز است. در آیپد پروی جدید، سخت‌افزهایی همچون دوربین فوق‌عریض، میکرفون‌های جدید با کیفیت استودیویی و اسکنر فراشکافت لیدار (LiDAR) که قابلیت‌های عمق‌سنجی پیشرفته‌ای را فراهم می‌آورد، در کنار هم قرار گرفته‌اند تا محصول جدید اپل، زمینه‌های کاری حرفه‌ای بیشتری را ایجاد و از اپلیکیشن‌های ساخت عکس و ویدئوی حرفه‌ای‌تری پشتیبانی کند.
اسکنر لیدار همراه‌با دوربین‌های حرفه‌ای، حسگرهای حرکتی، عملکرد حرفه‌ای، کیفیت صدای حرفه‌ای، نمایشگر خیره‌کننده‌ی Liquid Retina و اپلیکیشن‌های قدرتمند، بر گستره‌ی رهبری آیپد پرو به‌عنوان بهترین وسیله‌ی واقعیت مجازی می‌افزاید. همچنین، اپل در آیپد پرو جدید، پشتیبانی از ترک‌پد را به‌ارمغان آورده‌ و راهی جدید را برای تعامل با آیپد پیش‌روی کاربران قرار داده است. پشتیبانی از ترک‌پد در مدل‌های جدید تبلت اپل، کاملا متفاوت از تجربه‌ی تاچ‌پد macOS و اساسا بازطراحی‌شده برای آیپد است.

همچنین، امروز اپل صفحه‌کلید جدید Magic Keyboard را برای آیپد پرو معرفی کرد. با قابلیت تنظیم ملایم زاویه‌ و بهره‌گیری از طراحی متحرک و نیز به‌کارگیری ترک‌پد و نور پس‌زمینه، Magic Keyboard اپل بهترین تجربه‌ی تایپینگ را در آیپد به‌ارمغان می‌آورد.

عملکردی حرفه‌ای به‌لطف تراشه‌ی A12Z بایونیک
آیپد پرو که برای انجام وظایف دشواری همچون ویرایش ویدئوهای 4K و طراحی مدل‌های سه‌بعدی ساخته شده، به کمک تراشه‌ی A12Z بایونیک، سطوح عملکردی بالاتری را کسب کرده است. پردازنده‌ی گرافیکی ۸ هسته‌ای در تراشه‌ی A12Z بایونیک، درکنار معماری حرارتی بهبودیافته و کنترلرهای عملکرد تنظیم‌شده، بالاترین میزان از کارایی بین تمامی آیپدها را برای آیپد پرو به‌همراه داشته است. به‌لطف ترکیب پردازنده‌ی هشت هسته‌ای و موتور قدرتمند عصبی که توان لازم برای نسل جدید از اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند، هیچ تراشه‌ی دیگری برای ایجاد چنین سطح خارق‌العاده‌ای از عملکرد در طراحی باریک و سبک آیپد پرو، به گرد پای تراشه‌ی A12Z نمی‌رسد.

به‌واسطه‌ی عمر باتری بسیار عالی آیپد پرو که حداقل ۱۰ ساعت دوام می‌آورد، اتصال وای‌فای سریع‌تر و فناوری LTE در کلاس گیگابیت که با پشتیبانی از باندهای بیشتری نسبت‌به تبلت‌های دیگر، ۷۰ درصد سریع‌تر است، کاربران در تمامی روز خلاقیت و بهره‌وری کافی را خواهند داشت.

نمایشگر حرفه‌ای
نمایشگر کم‌حاشیه‌ی Liquid Retina در اندازه‌های ۱۱ و ۱۲٫۹ اینجی، پیشرفته‌ترین نمایشگر برای دستگاه‌های حمل‌شدنی در جهان است. نمایشگر یادشده با پشتیبانی از گاموت رنگی P3، به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر، ویدئوها، اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را با جزئیاتی دقیق و نزدیک به واقعیت تماشا کنند. فناوری ProMotion برای پیمایش بسیار روان صفحات و پاسخ‌دهی بهتر، نرخ نوسازی نمایشگر را به‌صورت خودکار تا ۱۲۰ هرتز تنظیم می‌کند. درکنار موارد یادشده، پوشش ضدانعکاس True Tone با ایجاد روشنایی بالا و جلوگیری از بازتاب نور بهترین تجربه دیداری ممکن را در آیپد پرو مهیا می‌کند.

دوربین‌های حرفه‌ای
سیستم دوربین حرفه‌ای در آیپد پرو، برای ثبت تصاویر خیره کننده و فیلم‌هایی با رزولوشن 4K از دوربین عریض ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. هم‌اکنون نیز با اضافه‌شدن لنز فوق‌عریض ۱۰ مگاپیکسلی، سیستم دوربین با کاهش دوبرابری بزرگ‌نمایی، توانایی ثبت تصاویر بسیار عریض از مناظر را دارد. اضافه‌کردن دوربین دوم، امکانات عکس‌برداری و فیلم‌برداری را دوچندان می‌کند، جنبه‌های دیداری مختلفی را ایجاد و استفاده‌ی هم‌زمان از چند دوربین را امکان‌پذیر می‌کند. درنهایت سیستم دوربین در آیپد پروی جدید برای حوزه‌های مبتنی‌بر خلاقیت، تحول‌آفرین است.

تجربه‌ی شنیداری حرفه‌ای
آیپد پرو هم‌اکنون با به‌روزرسانی‌های صورت‌گرفته، از ۵ میکروفون با کیفیت استودیو برخوردار است که کوچک‌ترین صدا را به‌صورت کاملا واضح ضبط می‌کنند. همچنین، چهار اسپیکر که بدون توجه به نحوه‌ی نگه‌داشتن دستگاه، به‌صورت خودکار در هر جهت تنظیم می‌شوند، تجربه‌ی شنیداری تحسین‌برانگیزی را برای کاربران ایجاد می‌کنند. ترکیبی از دوربین‌های حرفه‌ای، کیفیت صدای حرفه‌ای و نمایشگر بزرگ، آیپد پرو را تبدیل‌به یک استودیوی موبایل همه‌کاره برای کاربران حرفه‌ای خلاق شامل فیلم‌سازان، ویرایش‌گران حرفه‌ای ویدئو، سازندگان پادکست و دیگر تولیدکنندگان محتوا می‌کند.

اسکنر فراشکافت لیدار (LiDAR)

اسکنر فراشکافت لیدار قابلیت‌هایی را ایجاد می‌کند که پیش‌تر در هیچ دستگاه موبایلی امکان‌پذیر نبوده است. اسکنر لیدار، اشیاء موجود در اطراف خود را تا فاصله‌ای بیش از ۵ متر اندازه‌گیری می‌کند. این قابلیت، هم در محیط‌های بسته و هم در بیرون از خانه، در سطح فوتون و با سرعتی در حد نانوثانیه کار می‌کند. فریم‌ورک‌های تشخیص عمق جدید در سیستم‌عامل iPadOS، نقاط عمقی که اسکنر لیدار اندازه‌گیری کرده را با داده‌های هر دو دوربین و حسگرهای حرکتی ترکیب می‌کند و نتیجه‌ی حاصله توسط الگوریتم‌های بینش رایانه‌ای در تراشه‌ی A12Z بایونیک، برای درک دقیق‌تر یک‌صحنه تجزیه‌وتحلیل می‌شود. تجمیع مستحکم این عناصر، سطح جدیدی از تجربیات واقعیت افزوده را در آیپد پرو محقق می‌کند.
اسکنر لیدار، عملکرد اپلیکیشن Measure را بهبود می‌بخشد، به این نرم‌افزار کمک می‌کند که به‌راحتی و با سرعت، میزان قد افراد را محاسبه کند و درهمین‌حال، اطلاعات درج‌شده به‌صورت عمودی در کناره‌های تصویر، به‌صورت خودکار به کاربران امکان می‌دهد با سرعت و دقت بیشتری، ابعاد اجسام را اندازه‌گیری کنند. همچنین، از این پس اپلیکیشن Measure، برای اندازه‌گیری دقیق‌تر همراه با قابلیت خط‌کش خواهد بود و به کاربران اجازه خواهد داد لیستی از اندازه‌گیری‌های صورت‌گرفته را ذخیره کنند و درنهایت تصاویری را از صفحه برای استفاده در آینده ثبت کنند.

پشتیبانی از ترک‌پد در آیپد پرو
سیستم‌عامل iPadOS 13.4 برای ایجاد تجربه‌ی تایپ طبیعی، پشتیبانی از ترک‌پد را برای اولین‌بار در آیپد امکان‌پذیر و دقت بیشتری برای انجام وظایفی همچون نوشتن و انتخاب متن، کار با جداول و متون کاری و زمینه‌های کاری حرفه‌ای فراهم می‌کند. اشاره‌گر آیپد پرو که منحصرا برای اولین تجربه‌ی لمسی در محصول یادشده طراحی شده است، به‌شکل دایره‌ای ظاهر می‌شود که عناصر رابط کاربری، زمینه‌های متنی و اپلیکیشن‌ها در صفحه‌ی اصلی و نوار میان‌برها را برجسته و به‌روشنی مواردی که کاربر قادر به کلیک روی آن است را مشخص می‌کند. ژست‌های نرم روی ترک‌پد، با دسترسی به منوی مالتی‌تسکینگ و فعال‌کردن نوار میان‌برها، مرکز کنترل (Control Center) و اپلیکیشن‌ها در نوار اعلانات، قابلیت سوییچ بین اپلیکیشن‌ها را تسهیل می‌کند.

صفحه‌کلید Magic Keyboard
Magic Keyboard (صفحه‌کلید جادویی) ادغامی از نسل دوم اپل‌پنسل و یک صفحه‌کلید به‌روزشده‌ی هوشمند فولیو (Smart Keyboard) است. صفحه‌کلید جادویی که به‌صورت مغناطیسی به آیپد پرو متصل می‌شود با طراحی متحرک خود، صفحه‌ی چندلمسی زیبایی را به‌نمایش می‌گذارد که به‌یک‌اندازه روی ران پا و میز کاربردی است. لولا‌های منحصربه‌فرد این محصول که دارای پیش‌آمدگی هستند، امکان تنظیم ملایم دستگاه تا زاویه‌ی ۱۳۰ درجه را مهیا می‌کنند. طرح قابل‌حمل و حفاظ‌مانند Magic Keyboard، صفحه‌کلیدی با اندازه‌ی کامل و دارای نور پس‌زمینه و مکانیزمی شبیه‌به قیچی را ایجاد می‌کند که دکمه‌ها در آن، یک میلی‌متر به‌داخل فرو می‌روند و بهترین تجربه‌ی تایپ با آیپد را برای کاربران فراهم می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top