تاریخ انتشار: شنبه 1399/01/02 - 10:45
کد خبر: 349615

امیر بشیری

وزیر بهداشت و تهدید صداوسیما

وزیر بهداشت و تهدید صداوسیما

دیروز نامه ی گلایه آمیز تندی از وزیر بهداشت خطاب به رییس سازمان صداوسیما نوشته شد. مهمترین و تعجب آور ترین بخش نامه این جمله بود: «تردید نفرمایید در صورت عدم کنترل جو موجود، رسما و مستقیما این گله‌مندی را به مقام معظم رهبری تقدیم خواهم کرد.»

خبرنامه دانشجویان ایران: امیر بشیری/ اول- دیروز نامه ی گلایه آمیز تندی از وزیر بهداشت خطاب به رییس سازمان صداوسیما نوشته شد. مهمترین و تعجب آور ترین بخش نامه این جمله بود: «تردید نفرمایید در صورت عدم کنترل جو موجود، رسما و مستقیما این گله‌مندی را به مقام معظم رهبری تقدیم خواهم کرد.»

دوم- اینکه صداوسیما ضعف های فراوانی دارد و نیاز به تغییر و تحولاتی دارد برکسی پوشیده نیست؛ اینکه انتظار برنامه های خلاقانه و بهتری داشته باشیم خیلی هم به جاست اینکه در مدیریت هزینه ها ضعف دارد درست است اینکه در سیستم نظارت و ارزیابی خود باید تجدید نظرهایی کند منطقی است اینکه در مقوله نیروی انسانی باید اصلاحات زیادی صورت بگیرد پذیرفتنی است اما اینکه نقدهای آبکی و غیرتخصصی به سازمان تبدیل به یک رویه برای افراد مختلف به عنوان پز روشن فکری و همه چیزدانی بشود غیرقابل پذیرش و باور است. این عادت باعث می شود که مدیران وتصمیم گیران صداوسیما که برخی از آن ها را هم از نزدیک می شناسم به نقدهای درست هم به دید منفی بنگرند و ناخودآگاه راه اصلاح این نهاد بسیار مهم فرهنگی و سنگر اصلی در این جنگ نرم سخت بسته شود. سخن در این موضوع زیاد است که در نوشتار دیگری باید به آن پرداخت.

سوم- بر می گردم به بند اول و علت اصلی نگارش این یادداشت. یکی از بزرگترین چالش های سازمان وابستگی شدید بودجه آن به دولت است. سالهای بعد از انقلاب و دوران جنگ، سازمان که ابعادی بسیار کوچکتر از امروز داشت، وظیفه ای مشخص به عنوان عامل تبلیغات دفاع مقدس داشت. محمد هاشمی، مدیرعامل وقت سازمان، برادر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس وقت که بعدا رئیس جمهور می‌شد، بود. همین نزدیکی، باعث می شد که از نظر بودجه وضعیت مناسب باشد. در تمام این سالها، دولت های مستقر، با سازمان مهربان بودند و سازمان در مسیر توسعه کمی و کیفی رشد کرد. (البته همین امر موجب فربهی عجیب و غریب سازمان شده است.)

دهه 90 همراهی دولت با سازمان هرروز کم رنگ تر و پرحاشیه تر شد به طوری که این سال ها سازمان برای اینکه بتواند فقط حقوق کارمندان خود را بدهد دست به دامان درآمدزایی از راه تبلیغات متنوع و متکثر شد که نارضایتی مخاطبان را به همراه داشت. این وابستگی به دولت موجب عدم استقلال و احتیاط شدید در برخورد با دولت می شود و آقایان دولتی هر زمان که می خواستند با تعویق در پرداخت بودجه ناراحتی خود را از انتقادات و برنامه های چالشی تلویزیون نشان می دهند. در این چند هفته که همه کشور درگیر ویروس کرونا شده است الحق صداوسیما هم سعی کرده است وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

از تغییرات زیادی که در باکس های خبری خود داده است تا تغییرات گسترده در کنداکتور. هر روز چندین گفتگوی مستقیم و غیر مستقیم با مسیولان  ذیربط دارد؛ اقدامات دولت را به خوبی پوشش می دهد؛گزارش های مردمی زیادی تهیه می کند؛ و وظیفه قدردانی از کادر درمان را هم بر عهده دارد. فراموش نکنیم این روزها رسانه های مقیم لندن، آمریکا، عربستان و… از بستر کرونا هم مانند هر موضوع دیگری استفاده می کنند تا به ایجاد و القاء بدبینی، سوء مدیریت، و ناامیدی بپردازند. این رسانه ها هر اقدام منفی را در بالاترین حجم بازتاب می دهند و هر اقدام مثبت را در کمترین مقدار آن و هر صدای نامعلوم و فیکی را به تولید محتوا تبدیل می کنند. حال در این وضعیت و در حالی که انتقادات جدی و مهمی به نحوه مدیریت بحران توسط نهادهای دیگر مانند دولت وجود دارد آقای وزیر بهداشت صداوسیما را تهدید به شکایت به رهبری می کند. ما از تمام ماجرا خبر نداریم اما بی شک فشارهای شدید این روزهای وزیر که به جای رئیس جمهور فرماندهی مقابله با کرونا را بر عهده دارد بر نگارش این نامه بی تاثیر نبوده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top