تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/01/05 - 11:47
کد خبر: 349950

پیام مردم لبنان به ایران: تحریم هست اما پیروز می‌شوید

همراهی مردم لبنان فارغ از تعصبات زبانی و نژادی یا محدودیت‌های مبتنی بر مرزهاو جدایی‌های جغرافیایی، حکایت جمعی است که پرورگار با استناد به ایمانشان آن‌ها را برادر و وارثان زمین می نامد.

خبرنامه دانشجویان ایران: این روزها اخبار غافلگیر کننده و در عین حال تأسف آوری به گوش همه ما می‌رسد. خبرهایی مثل سرقت کشتی محموله کمک‌های انسان دوستانه چین به ایتالیا توسط جمهوری چک، یکی از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آن هم در شرایطی که ایتالیا رکورد بیشترین مرگ و میر به خاطر ابتلاء به کورنا در یک روز را به نام خود ثبت کرده و طبق خبرهای درز کرده از کادر درمان این کشور حجم بالای بیماران باعث عدم پذیرش افراد بالای ۸۰ سال در بخش‌های مراقبت ویژه شده است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از مهر، خبر آمریکایی‌هایی که از ترس قحطی و هجوم به خانه‌هایشان ساعت‌ها برای خرید سلاح جلوی مغازه‌های اسلحه فروشی در صف‌های طولانی منتظر می‌مانند. خبر دعوا و کتک کاری زنان استرالیایی با هم بر سر خرید دستمال توالت و خبر تلخ خالی ماندن سبد خرید پیرمرد بلژیکی که کهولت سن مانع می‌شود تا بتواند دل در سیل جوان‌هایی که در چشم بر هم زدنی تمام مغازه را خالی می‌کنند بزند و چیزی برای دوران قرنطینه فراهم کند.

و یا خبرهای شرم آوری درباره شیوه برخورد آن‌ها که سال‌هاست ژست انسان دوستی به خود می‌گیرند با کشورمان، از جمله عدم تحویل چند میلیون ماسک خریداری شده از انگلستان به بهانه تحریم‌ها یا بسته مبارزه با کرونا فلان کشور اروپایی سرشناس در غالب صد جفت چکمه که مشخص نیست هدف از ارسال آن تمسخر گیرنده است یا اهداکنندگانی که پیش از این هم بارها دشمنی‌شان با مردم ایران را به اثبات رسانده‌اند.

در چنین شرایطی اتفاقات دیگری نیز قابلیت خبرسازی دارند که بیشتر وقت‌ها مغفول می‌مانند. بدون شک یکی از این اتفاقات ارزشمند، همراهی خودجوش و صادقانه لبنانی‌های حامی مقاومت با ایران در میدان مبارزه با این ویروس دردسرساز است. بلافاصله بعد از سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان درباره مشکلاتی که تحریم‌های ضد انسانی در شرایط سخت مبارزه با کرونا به مردم ایران تحمیل می‌کند هشتگ‌های: " از مردم لبنان به ایران مکتب خمینی شکست نمی‌خورد، تحریم هست اما پیروز می‌شوید و با قلب و جان در کنار شماییم" در این کشور ترند و طراحی هنرمندان لبنانی بر اساس همین مفاهیم به سرعت در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

کار اما به ارسال پیام همدلی ختم نمی‌شود. پیام ساده و کوتاه سید حسن نصرالله موجی از همراهی ایجاد می‌کند: «حزب الله لبنان برای نابودی ویروس کرونا در کشور لبنان تمام تلاش خود را کرده و خواهد کرد اما جوانان حزب الله لبنان مستقر در ایران به میدان بیایند و در کنار نیروهای جهادی این کشور از تمام توان و امکانات خود برای مقابله و نابودی این ویروس بهره بگیرند و از هیچ تلاشی فرو گذار نباشند.»

درخواست سید حسن نصرالله بسیج لبنانی‌های حاضر در ایران برای مبارزه با کرونا را به دنبال دارد. جوانان لبنانی ظرف کمتر از چند ساعت امکانات مورد نیاز را فراهم و برای ضدعفونی کردن و گند زدایی از معابر وارد عمل می‌شوند.

بدون شک حکایت این همراهی و همدلی که فارغ از تعصبات زبانی و نژادی یا محدودیت‌های ذهنی مبتنی بر مرزها و جدایی‌های جغرافیایی ظهور و بروز پیدا می‌کند حکایت جمعی است که پرورگار با استناد به ایمانشان آن‌ها را برادر و وارثان زمین می‌نامد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top