تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/01/05 - 13:04
کد خبر: 349956

محتوای جلسه مجازی امروز نمایندگان مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی محتوای جلسه مجازی امروز نمایندگان را تشریح کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشنهاد برخی نمایندگان بررسی شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی پس از کرونا است، گفت: بخش زیادی از اقتصاد در اثر کرونا ضربه دیده است، البته در این موارد هم باید نظرهای ستاد ملی کرونا مورد توجه قرار گیرد.

علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره محتوای نشست مجازی امروز نمایندگان مجلس گفت: در این جلسه بحث‌های روز کشور یعنی کرونا و اقدام‌های لازم برای اجرای دستور مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال به نام «جهش تولید» مطرح شد و نمایندگان به صورت غیرحضوری جلسه را برگزار کردند.

او ادامه داد: کرونا، اقدام‌های پیشگیرانه و درمانی از موضوع‌های مطرح شده در این جلسه بود که باید درباره مناطق درگیر بیماری، افراد درگیر و مناطق و افرادی که درگیر نیستند و درباره آنها تصمیم گیری نشده است، تأمل شود، همچنین در مواردی راجع به تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس و تجمعات نظرهایی بیان شد و تا به حال هم اقدام‌های خوبی انجام شده است.

یوسف نژاد تصریح کرد: به علاوه در این نشست مطرح شد آن دسته از دستگاه‌های دولتی که فعالیتشان ضروری است، باید فعال باشند تا مردم بتوانند نیازهایشان را برطرف کنند. نمایندگان درمورد مناطق داخل شهری مثل بازارها یا پاساژها که عامل انتقال بیماری‌اند، دیدگاه‌هایی داشتند و در کنار آن، از سفرهای مردم در این شرایط و جابه‌جایی‌ هایی که موجب تغییر پیک کرونا می‌شود، انتقاد شد.

او افزود: در مورد بعضی مسائل ملی، استانداران با هماهنگی کل کشور باید اقداماتی انجام دهند، آنها در موارد استانی و محلی می‌توانند تدابیر خاصی اتخاذ کنند و امکان تفویض اختیار وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشنهاد برخی نمایندگان بررسی شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی پس از کرونا است، گفت: بخش زیادی از اقتصاد در اثر کرونا ضربه دیده است، البته در این موارد هم باید نظرهای ستاد ملی کرونا مورد توجه قرار گیرد.

یوسف نژاد تصریح کرد: پیشنهادهای دیگری هم از سوی نمایندگان در مورد کنترل و جلوگیری از سرایت بیشتر کرونا بیان شد و یکی از مسائل جدی که نمایندگان بر آن تأکید داشتند، موضوع قرنطینه بود.

او بیان کرد: موضوع آمارهای نسنجیده هم از دیگر مسائل گفته شده در جلسه امروز بود؛ برای نمونه اگر یک مسئولی اعلام کند چند میلیون ماسک احتکاری را پیدا کردیم، اما یک مقام دیگر عدد دیگری ارائه کند، این آمارها سازگاری ندارند.

یوسف نژاد تصریح کرد: در مورد بیماریابی باید ظرفیتمان بیشتر شود و لازم است ظرفیت بیماریابی کشور در روز حدود صد هزار نفر باشد که اکنون تقریباً چنین شرایطی نداریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره بررسی شعار «جهش تولید» در نشست امروز اظهار کرد: این موضوع هم دغدغه مقام معظم رهبری و هم مردم است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

یوسف نژاد با بیان اینکه باید عملکرد سال پیش را در حوزه تولید بررسی کرد، گفت: بعضی از مسائل موجود در این حوزه ناشی از  مدیریت است و بخشی از آن هم مانند ارتباطات بانکی و خارجی، ریشه در داخل ندارد. مأموریتی به کمیسیون ویژه اصل ۴۴ داده شده که با تأکید رئیس مجلس روبه‌روست؛ این کمیسیون جلساتی داشته و کارش را هم در سال جدید آغاز کرده است. به علاوه دیروز جلسه داشته و بعدازظهر امروز  هم  نشستی خواهد داشت؛ باید دید که چطور مجلس در این مسئله دخیل می‌شود تا شعار «جهش تولید» چهره عملیاتی پیدا کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
این غذاها قاتل کبد است!
ژیلا صادقی: من پاسپورت آمریکا دارم +فیلم
اشک‌های بی‌امان ژیلا صادقی در برمودا +فیلم
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به حامیان رژیم صهیونیستی
وکیل مدافعان شیطان در تهران!
۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
بارش‌های اخیر شدت خشکسالی را کاهش نداد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top