تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/01/06 - 03:21
کد خبر: 350025

آموزش انتقال فایل‌ بین گوشی‌های اندروید و کامپیوتر مک +لینک

آموزش انتقال فایل‌ بین گوشی‌های اندروید و کامپیوتر مک +لینک

انتقال فایل بین کامپیوتر ویندوز و تلفن هوشمند اندروید کار بسیار راحتی است، تنها کافی است کابل USB را به کامپیوتر خود متصل کرده و اطلاعات مورد نظر خود را ارسال کنید. اما سیستم عامل macOS به صورت عادی اجازه دسترسی به فایل‌های گوشی اندروید را نمی‌دهد. به همین دلیل کاربران کامپیوترهای مک برای انتقال فایل بین اندروید و macOS به گزینه‌های ثالث نیاز دارند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با کمی‌ جستجو در اینترنت نرم افزارهای مختلفی را پیدا خواهید کرد که فرآیند انتقال فایل بین کامپیوتر شخصی و گوشی موبایل را ساده‌تر می‌کنند. شما در این مقاله با چند اپلیکیشن کاربردی برای انتقال فایل بین اندروید و macOS آشنا خواهید شد.

1.  Handshaker
با استفاده از این نرم افزار و از طریق کابل USB  می‌توانید فایل‌های خود را بین اندروید و مک منتقل کنید.

ابتدا Hanshaker را روی کامپیوتر مک خود نصب و اجرا کنید. سپس دستگاه اندروید خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. بعد از این اتصال نسخه اندروید این اپلیکیشن به طور خودکار روی دستگاه شما نصب خواهد شد و شما قادر خواهید بود تمام فایل‌ها و فولدرهای خود را در این اپلیکیشن مشاهده کنید. حالا به راحتی می‌توانید از طریق گزینه‌های کپی – پیست یا کشیدن و انداختن فایل‌های خود را بین این دو دستگاه جابجا کنید.

2. AirDroid
این یک اپلیکیشن کاربردی دیگر است که با استفاده از آن شما می‌توانید فایل‌ها و یا اعلان‌ها و پیغام‌های خود را بین اندروید و مک به اشتراک بگذارید.

AirDroid را روی کامپیوتر مک خود نصب کنید و با استفاده از My browser به وب کلاینت اندروید بروید. در اپلیکیشن اندروید روی گزینه QR تقه بزنید و با استفاده از دوربین گوشی کد QR موجود در وب کلاینت کامپیوتر مک را تایید کنید.

حالا از طریق اپلیکیشن به دستگاه اندروید وارد شوید (Sign in) تا بتوانید فایل‌های خود را بین کامپیوتر مک و دستگاه اندروید به اشتراک بگذارید. امکانات جالب توجه دیگری نیز در این اپلیکیشن وجود دارد که در ارتباط بین این دو دستگاه به شما کمک می‌کند.

3. SHAREit
SHAREit یک اپلیکیشن معروف به اشتراک گذاری فایل است که برای اغلب پلتفرم‌ها از جمله مک، ویندوز، اندروید و لینوکس قابل استفاده است.

این اپلیکیشن را در هر دو پلتفرم اندروید و مک باز کنید. در اپلیکیشن اندروید SHAREit روی گزینه Recieve تقه بزنید و در کامپیوتر مک روی Connect کلیک کنید. بعد از آن روی گزینه Scan and Connect تقه بزنید. دوربین گوشی خود را به سمت کد QR موجود در کامپیوتر بگیرید تا اتصال برقرار شود. حالا به راحتی می‌توانید از طریق گزینه‌های کپی – پیست یا کشیدن و انداختن فایل‌های خود را بین این دو دستگاه جابجا کنید.

4. FTP
استفاده از پروتکل انتقال فایل (File Transfer Protocol) روش دیگری است که می‌توانید فایل‌های خود را بین اندروید و مک جابجا کنید. برای این منظور باید از یک مرورگر فایل مثل ES File Explorer روی دستگاه اندروید استفاده کرده و از طریق FTP به کامپیوتر مک متصل شوید.

ابتدا ترمینال را در کامپیوتر مک باز کنید و این فرمان را در آن تایپ کنید:

sudo -s launchctl load -w /System/Library/LaunchDaemo

در دستگاه اندروید اپلیکیشن ES File Explorer را باز کنید، سپس روی آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت چپ بالای این اپلیکیشن تقه بزنید و زیر بخش Network گزینه FTP را انتخاب کنید. حالا با تقه زدن روی دکمه New یک اتصال FTP جدید ایجاد کنید. سپس اطلاعات مربوط به اتصال از جمله آدرس آی‌پی، نام کاربری و کلمه عبور را وارد کنید و در نهایت روی OK تقه بزنید. حالا شما می‌توانید در بخش server اپلیکیشن ES File Explorer به فایل‌های کامپیوتر مک دسترسی پیدا کنید.

منبع: شبکه

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top