تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/01/06 - 03:31
کد خبر: 350026

افزایش خشونت علیه زنان در فرانسه با اعمال شرایط قرنطینه کرونایی

با اعمال مقررات محدودیت تردد توسط دولت فرانسه و تاکید بر ماندن مردم در خانه‌ها با هدف کاهش شیوع کرونا، شبکه خبری فرانس ۲۴ گزارش داد: میزان خشونت‌ علیه زنان در این کشور به دلیل قرنطینه مردم در خانه‌هایشان افزایش یافته است.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از  برنا، دولت فرانسه از تاریخ سه شنبه ۲۷ اسفند  محدودیت های گسترده ای در زمینه تردد شهروندان فرانسوی اعمال کرده است. اما ماندن زوج های فرانسوی در منزل، تبعات ناخواسته ای هم در پی داشته است.بر اساس گزارش شبکه فرانس ۲۴، قرنطینه کرونایی باعث شده است تا زنان فرانسوی که قربانی خشونت های خانگی بوده اند، بیش از پیش مورد آزار و اذیت و تهدید شوهران خود قرار بگیرند.

این گزارش به نقل از ماری فرانس هیریگوین زن روانکاو فرانسوی نوشت: از زمان شروع قرنطینه خانگی در فرانسه، تماس های زنان فرانسوی که مورد ضرب و شتم شوهرانشان قرارگرفته اند، افزایش یافته است.

این روانکاو فرانسوی می گوید: «مردانی که با زنان خود با خشونت رفتار می کنند، اساسا افرادی با وضعیت روانی شکننده و متزلزل هستند که نمی توانند استرس و فشارهای عصبی را تحمل کنند و قرنطینه باعث شدیدتر شدن مشکل در این افراد می شود.»

این موضوع به طور جدی موجب نگرانی مدافعین حقوق زنان در فرانسه شده است.

خانم کارولین دو هاس عضو شورای فمنیستی "ما همه زنان" در این رابطه اظهار داشته است: « در زمان بحران ها همیشه خشونت ها علیه زنان افزایش می یابد. در مورد زوج های در وضعیت قرنطینه، این خشونت ها می تواند به صورت فیزیکی، روحی و جنسی باشد و حتی منجر به قتل زنان نیز بشود.»

دولت فرانسه نیز درباره افزایش خشونت علیه زنان در زمان قرنطینه اظهار نگرانی کرده است.

در همین راستا خانم مارلن شیاپا، عضو کابینه و مسئول تساوی زنان و مردان در دولت فرانسه، شماره تلفنی را برای کمک به زنان قربانیان خشونت در زمان قرنطینه کرونایی اعلام کرده است که به طور ۲۴ ساعته آماده دریافت تماس های این دسته زنان فرانسوی است.

این عضو کابینه همچنین سایتی را  برای دریافت گزارش زنانی که در معرض خشونت شوهرانشان قرار دارند اعلام کرده است.

البته برخی از فعالان حقوق زنان این اقدام دولت را ناکارآمد دانسته اند چرا که در زمان قرنطینه عملا این زنان با توجه به حضور همسران خود در منزل، امکان استفاده از تلفن یا ابزارهای ارتباطی دیگر را نخواهند داشت.

این کنشگران اجتماعی تاکید می کنند که در زمان قرنطینه، زنانِ قربانی خشونت امکان خروج از منزل و رفتن به نزد اقوام و دوستان را هم ندارند.

مصرف الکل توسط شوهران این زنان نیز افزایش یافته که خود عاملی اصلی در افزایش میزان این خشونت ها است.

فعالان حقوق زنان در فرانسه از دولت این کشور خواسته اند  تا محل های امنی را برای اسکان زنان قربانی خشونت در نظر بگیرد. از چند ماه پیش، بحث خشونت علیه زنان در فرانسه به یکی از مشکلات و معضلات جدی در این کشور تبدیل شده است. بر طبق آمارهای رسمی، سالیانه دهها زن فرانسوی توسط شوهرانشان به قتل می رسند.

فرانسه سه‌شنبه هفته گذشته برنامه تعطیلی بسیاری از اماکن عمومی را به اجرا گذاشت. طبق این برنامه مسافرت‌ها و حضور شهروندان در خیابان‌ها محدود شده و فقط در صورت ضرورت، انجام سفر یا حضور در خیابان امکان‌پذیر است.

وزارت بهداشت فرانسه نیز در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۲ نفر دیگر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جانشان را از دست دادند و بدین ترتیب، تعداد جان‌باختگان در این کشور به ۶۷۴ تن رسید.

همچنین در همین مدت یک هزار و ۵۵۹ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شدند و تعداد مبتلایان در این کشور به ۱۶ هزار و ۱۸ نفر افزایش یافت.

پارلمان فرانسه همچنین با اعلام وضع اضطراری بهداشتی، اختیارات گسترده‌تری به دولت این کشور برای مقابله با ویروس کرونا داده است.



 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top