تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/01/06 - 03:56
کد خبر: 350029

در زمان قرنطینه کدام پیام رسان‌های تصویری به کمکتان می‌آید؟

در زمان قرنطینه کدام پیام رسان‌های تصویری به کمکتان می‌آید؟

تعطیلات نوروز مدنی است که آغاز شده. طولانی‌ترین تعطیلات سالانه ایرانی‌ها که بزرگترین فرصت برای سفر رفتن است. با این حال امسال تعطیلات نوروز با شرایط متفاوتی همراه شده است. شیوع همه‌گیری کرونا در ایران و احتمال ادامه شرایط قرنطینه خانگی بسیاری تا اواسط یا حتی پایان فروردین ماه. از این ‌روی، باید برای گذراندن اوقات در خانه در این ایام فکری کرد. شاید چاره ای برای دیدار عزیزان جز تماس تصویری وجود نداشته باشد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ترس از بیماری در کنار قرنطینه شدن خیلی از مردم و خودداری از رفتن به مهمانی، روحیه مردم را ضعیف کرده است. اما در چنین شرایطی هیچ چیز مانند تماس تصویری و گپ و گفت با اعضای خانواده و دوستان آرامش بخش و امید دهنده نیست؛ خیلی‌ها از قبل به پیام تصویری عادت داشتد و خیلی‌ها این روز‌ها در حال امتحان کردن این قابلیت هستند. در این مطلب به معرفی ارزانترین و با کیفیت‌ترین پیام رسان‌ها پرداخته‌ایم.

۱- WhatsApp
بعد از فیلتر شدن تلگرام، واتس اپ یکی از اپلیکیشن‌های جایگزین برای ایرانیان است. روزانه بیش از میلیون‌ها نفر در دستگاه‌های Android، iOS و Windows، از طریق واتس اپ تماس ویدیویی انجام می‌دهند. از ویژگی‌های قابل توجه این نرم افزار امنیت بالا، کیفیت تصویری نسبتا بالا، ساپورت اینترنت ۴G/۳G/۲G/EDGE یا Wi-Fi برای تماس تصویری ومیزان مصرف کم اینترنت (در هر دقیقه ۳ مگابایت) است. با تمام این امکانات، وات ساپ جزو یکی از پرمصرف‌ترین نرم افزار‌های باتری خور است؛ پس اگر باتری گوشیتان در حال خالی شدن است قید تماس با وات ساپ را بزنید.

۲- Pinngle
با توجه به ضعیف بودن اینترنت در تلفن‌های همراه، اپلیکیشن پینگل این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا حتی با اینترنت ضعیف تماس تصویری رایگان با رزولوشن P ۷۲۰را تجربه کنند. یکی از ویژگی‌های قابل توجه پینگل صرفه جویی در مصرف اینترنت و باتری گوشی است؛ چنانچه هنگام برقراری تماس از طریق پینگل، باتری گوشی شما در مقایسه با سایر پیام رسان‌ها ۳۰ در صد بیشتر کار خواهد کرد. با روشن کردن حالت ترافیک حجمی می‌توانید بدون از دست دادن کیفیت ارتباط، حجم اینترنت خود را به حداقل ممکن برسانید. همچنین می‌توانید با استفاده از مکالمات Pinngle-Out با قیمت بسیار مناسب به هر تلفن ثابتی در جهان تماس بگیرید.

۳- Google Duo
Google Duo به کاربران اجازه می‌دهد تا با کیفیت بالا (رزولوشن ۷۲۰p) تماس ویدیویی برقرار کنند. این اپلیکیشن به طور کلی برای شبکه‌هایی با پهنای باند کم (سرعت اینترنت پایین) ساخته شده است. از ویژگی منحصر به فرد این اپلیکیشن Knock Knock است که به شما این امکان را می‌دهد که قبل از پاسخگویی در تماس تصویری، کسی را که با شما تماس برقرار کرده، مشاهده کنید. از دیگر ویژگی‌های Google Duo این است که وقتی موبایلتان به Wi-Fi وصل است، Duo همچنان مقدار کمی، از داده دستگاه تلفن همراه مصرف می‌کند؛ به همین خاطر اگر Wi-Fi قطع شود، مکالمه با استفاده از داده‌های تلفن همراه ادامه می‌یابد؛ بنابراین برای کاهش مصرف اینترنت قبل از تماس، داده‌های دستگاهتان را از قسمت تنظیمات خاموش کنید. در صورت استفاده از داده‌های تلفن همراه، Duo به‌طور خودکار اتصالتان را به ١ مگابیت در ثانیه کاهش می‌دهد؛ تنها کافیست گزینه محدود کردن مصرف داده تلفن همراه را فعال کنید.

۴- FaceTime
فیس تایم دارای قابلیت تماس ویدیویی با کیفیت بالا تا حداکثر ۷۲۰p است. از ویژگی قابل توجه این پیام رسان مصرف اینترنت مقرون به صرفه است؛ چنانچه این اپلیکیشن در هر دقیقه تماس تصویری ۲.۲ مگابایت اینترنت مصرف می‌شود.

۵- WeChat
از طریق این اپلیکیشن می‌توانید با ۹ نفر تماس صوتی و ویدیویی گروهی برقرار کنید. میزان مصرف اینترنت این اپلیشکین در تماس ویدیویی ۷۵ کیلوبایت در ثانیه است که این حجم مصرف پایین باعث شده تا کیفیت چندان واضح نباشد، اما این نرم افزار برای برقراری تماس به صورت مداوم بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

۶-LINE
این اپلیکیشن از چندین زبان مختلف از جمله انگلیسی، ژاپنی، هندی، روسی، ترکی، اسپانیایی، پرتغالی، ایتالیایی و فارسی پشتیبانی می‌کند. گفتگو با ۲۰۰ نفر از دوستان به صورت همزمان در یک گروه، استفاده از استیکر و برقراری تماس صوتی و تصویری با کیفیت بالا از امکانات این اپلیکیشن است. در هر دقیقه تماس صوتی و ویدیویی ۳۷۴ کیلوبایت از حجم اینترنت مصرف می‌شود که البته این میزان مصرف داده چندان فرقی با مکالمه رایگان ندارد.

منبع: تبیان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top