تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/01/06 - 11:41
کد خبر: 350062

ارائه سامانه‌ای برای برنامه‌ریزی دانشگاه‌های با نرم‌افزارهای بومی

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان سامانه‌ای را با کاربردهای برنامه‌ریزی درسی دانشگاهی عرضه کردند که پیاده سازی آن موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، سید محمد علی اردستانی‌زاده، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان طراحی و تولید سامانه‌های خودکار برای تنظیم برنامه هفتگی دانشگاه‌ها را از محصولات این شرکت نام برد و یادآور شد: با توجه به ساختار محیط‌های دانشگاهی و مسائل فراوانی که در شروع هر ترم تحصیلی در برنامه ریزی دروس به وجود می‌آید این شرکت اقدام به طراحی سیستمی کرد که تا حدود زیادی مشکلات این حوزه را برطرف کند.

وی ادامه داد: این سیستم می‌تواند یک گام در ارتقاء کیفیت تنظیم برنامه‌ی هفتگی باشد و  در نهایت خروجی آن برنامه ای است که بر اساس نیازها و محدودیت های تنظیم شده توسط بکار گیرندگان تهیه شده است.

اردستانی‌زاده صرفه جویی در زمان و کاهش وقت‌های تلف شده ناشی از برنامه ریزی اشتباه، کم شدن هزینه‌های ناشی از تردد اساتید و دانشجویان، امکان اعمال قوانین آموزشی در زمینه تنظیم برنامه و استفاده درست از منابع دانشگاهی مانند کلاس‌ها، آزمایشگاه‌ها و غیره را از جمله مزایای استفاده از این سامانه نام برد و اظهار کرد: نمونه مشابه خارجی این محصول در دنیا وجود دارد که هم اکنون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و این محصول نیز برای هر دانشگاه به طور جداگانه طراحی و تولید می‌شود.

وی تولید نرم افزار برنامه‌ریزی و زمان بندی حرکت قطارها را از دیگر محصولات این شرکت دانست و گفت: این نرم افزار با دریافت اطلاعات ایستگاه، مشخصات قطار، کلاس‌های قطار، تعریف مسیر، اختصاص مسیر به قطار، توقفات اجباری، افق‌های شرعی اقدام به برنامه‌ریزی حرکت و توقف قطارها به صورت اتوماتیک کرده و خروجی آن نمایش گرافیکی هر مسیر، روند پیمایش ایستگاه‌ها توسط قطار انتخابی و گزارش زمان اشغال و آزاد بودن بلاک‌ها است.

طبق اعلام روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وی ادامه داد: نمونه داخلی این نرم افزار وجود ندارد ولی نمونه مشابه خارجی این محصول پیش‌تر توسط کشور آلمان تامین می‌شد و زمان اجرای نرم افزار این شرکت و جایگزینی آن با نرم افزار شرکت آلمانی قیمت آن حدود ۲۰ درصد قیمت تمام شده نمونه خارجی آن بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top