تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/01/06 - 12:53
کد خبر: 350075

ال جی و گوگل تمایلی به استفاده از تراشه گران‌قیمت ندارند

ال‌جی و گوگل، دو غول سازنده گوشی‌های هوشمند از تراشه‌های ارزان‌تر مانند اسنپدراگون 765G برای محصولات جدیدشان استفاده خواهند کرد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ را شاید بتوان بزرگ‌ترین دستاورد شرکت کوالکام در سال ۲۰۲۰ دانست؛ تراشه‌ای که فناوری 5G را به‌همراه توان محاسباتی بیشتر نسبت به مدل‌های نسل گذشته به کاربران ارائه می‌دهد. با این حال، توان بیشتر و امکانات جدید باعث شده است که قیمت گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ نسبت به مدل‌های فاقد فناوری 5G افزایشی چشم‌گیر داشته باشد.
در حال حاضر شاهد محصولات مختلفی در بازار گوشی‌های هوشمند هستیم که مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ شده‌اند؛ برای مثال می‌توان به جدیدترین پرچم‌داران سامسونگ، سری گلکسی اس ۲۰ اشاره کرد. با این حال، شرکت‌هایی نیز هستند که هنوز محصولی مجهز به تراشه جدید کوالکام را معرفی نکرده‌اند.
در گزارشی به این موضوع اشاره شده است که هردو شرکت ال‌جی و گوگل در سال ۲۰۲۰ گوشی هوشمندی با تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ معرفی نمی‌کنند. به‌نظر می‌رسد دلیل اصلی چنین اقدامی، افزایش قیمت نهایی محصول باشد. در حال حاضر گران‌ترین گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید را مدل‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ تشکیل می‌دهند که در برخی شاهد شروع قیمت مدل پایه از ۱،۰۰۰ دلار هستیم.
محصول آینده گوگل، گوشی هوشمند پیکسل ۵ نام دارد که مشخص شده است فاقد تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ خواهد بود. چندی پیش برنامه‌نویسان XDA Developers با کاوش در کدهای اندروید به محصولاتی معرفی‌نشده برخورد کردند که نام‌های مستعار ردفاین، سان‌فیش و برامبل را یدک می‌کشیدند.
حدس زده می‌شد این محصولات درواقع مدل‌های مختلف سری پیکسل ۵ باشند. کدهای یافته شده در اپلیکیشن گوگل کمرا نیز این موضوع را نه‌تنها تأیید می‌کند؛ بلکه مشخصات جالبی از محصولات معرفی‌نشده گوگل را در اختیارمان قرار می‌دهد. سان‌فیش نام مستعار مدل میان‌رده پیکسل 4a است و برامبل و ردفاین نیز به ترتیب به پیکسل ۵ و پیکسل ۵ ایکس ال تعلق دارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top