تاریخ انتشار: شنبه 1399/01/09 - 10:43
کد خبر: 350285

۳ باید و نباید بازاریابی پیامکی

مثلا کد تخفیف و آدرس لندینگ صفحه خرید خانم‌ها از آقایان را به صورت یکجا نفرستید. برای بانوان کد تخفیف و متن جداگانه‌ای از آقایان بفرستید. حتی می‌توانید لحن خود را متناسب آقایان،‌اندکی رسمی‌تر بنویسید.

خبرنامه دانشجویان ایران: اگر می‌خواهید بلافاصله با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، ارسال پیامک یک روش عالی است. بسیاری از بازاریابان سال‌هاست از متن برای تعامل با مخاطبان خود استفاده می‌کنند. طبق یک مطالعه IBM که در ژوئن ۲۰۱۲ منتشر شد، یک نفر از هر ۵ مدیر، بازاریابی موبایل را انجام می‌دهد و ۳۲٪ از فعالان بازاریابی موبایلی (افرادی که دانش و رویکرد اصلی ‌آنها ابزارهای موبایلی است) کمپین‌های اس ام اس مارکتینگ انجام می‌دهند.

خوشبختانه، ارائه دهنده تخخصی‌ترین خدمات پیامکی، شرکت مدیانا، این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید به راحتی در کمپین های بازاریابی اس ام اس هدفمند بفرستید. این پلتفرم بازاریابی پیامکی در قالب پنل پیامک به شما پیشنهاد می‌دهد. اگرچه بازاریابی ایمیل اشتراکاتی با بازاریابی پیامکی دارد، اما تفاوت‌های مهمی‌نیز وجود دارد؛ از جمله امکان دسترسی سریع به مخاطب و نرخ بازشدن بالا.

هر کاری را باید درست انجام داد، معیار درست بودن، تجربه و دانشی است که افراد طی سالیان به دست می‌آورد. بنابراین در این مقاله قصد داریم ۳ باید و نباید را از زبان کارشناسان به شما پیشنهاد می‌دهیم.

۳ باید و نباید بازاریابی پیامکی

بایدها
۱. زمان درست را انتخاب کنید

به عنوان یک بازاریاب فعال، ممکن است ارسال ایمیل در اواخر شب و انتظار برای بازکردن آن در صبح راحت باشد. اما در بازاریابی پیامکی، این ایده خوبی نیست. پیامک یک ابزار فوری و کاربردی است، پس آن را هر چه زودتر ارسال کنید، زیرا که مخاطبان شما وقتی آن را مشاهده می‌کنند، واکنش فوری نشان می‌دهند.

فرض کنید یک فروش ویژه با زمان محدود دارید، اگر به مشتریان اطلاع ندهید یا دیر اطلاع دهید ممکن است که این زمان از دست آن‌ها خارج شود و به موضع به فروش نرسند و شما نیز از اهداف فروش عقب بمانید.

۲. Call to Action
متن اس ام اس معمولا خیلی کوتاه و ساده است، شما فقط ۷۰ کاراکتر ظرفیت دارید، پس نیاز نیست بگویید چرا، چگونه و چطور، سریع و رک به مخاطب حرف خود را بگویید و وی را به نقطه مطلوب هدایت کنید.

این مورد در ایمیل و پیامک مشترک است، فارغ از نوع و متن و پیام ارسالی، حتما یک Call to Action در متن قرار دهید تا مخاطب را به یک صفحه لندینگ هدایت کرده و آن‌جا بمباران اطلاعات کنید.

۳. از منشی پیامکی استفاده کنید
ارسال پیامک به شما امکان برقراری ارتباط دو طرفه با مشترکین را می‌دهد. از مردم دعوت کنید تا به پیام شما پاسخ دهند و اطلاعات تکمیلی یا نوعی پاداش را از طریق پیام کوتاه دیگری ارسال کنند. مثلا در پیام نخست با معرفی خود، برای اطلاعات بیشتر یا رزرو زمان ملاقات، عدد ۱ را به شماره ۲۰۰۰۴۴۴ بفرستند.

برای مطالعه مقالات بیشتر می‌توانید به بلاگ اس ام اس مارکتینگ مراجعه کنید.

نبایدها
۱. هر پیامی ‌را به همه مشتریان ارسال نکنید. مخاطبان را دسته‌بندی کنید

تلفن همراه شخصی تر از ایمیل تلقی می‌شود. بنابراین، دریافت پیامک بی ربط، برای مردم بیشتر از دریافت ایمیل اسپم، آزاردهنده است و برعکس -از آنجا که میانگین نرخ بازکردن پیام کوتاه نزدیک به ۹۰٪ است - محتوای مرتبط در اس ام اس می‌تواند نتایج فوق العاده بهتری از ایمیل را به همراه داشته باشد.

مخاطبان خود را در دسته‌هایی با جزئیات بیشتر جدا کنید و سپس پیام مرتبط با هر یک از دسته‌ها را جداگانه ارسال کنید.

مثلا کد تخفیف و آدرس لندینگ صفحه خرید خانم‌ها از آقایان را به صورت یکجا نفرستید. برای بانوان کد تخفیف و متن جداگانه‌ای از آقایان بفرستید. حتی می‌توانید لحن خود را متناسب آقایان،‌اندکی رسمی‌تر بنویسید.

۲. نیاز نیست همه چیز را توضیح دهید. پیام کوتاه، مفید و مختصر
از واژه‌های کوتاه و خلاقانه استفاده کنید تا مفهوم را در زمان و هزینه کمتری به مخاطب ارسال کنید.

گاهی اوقات بازاریابان سعی می‌کنند تا هرطور شده، متنی به اندازه یک پیامک استاندارد بنویسند که غالباً منجر به پرش حروف، اشکالات نگارشی و ناخوانایی می‌شود. در بازاریابی پیامکی، هرچه کمتر، بهتر است! بهتر است روی صداقت، صراحت و درک آسان و سریع پیام تمرکز کنید. اگر متن شما جذاب و ترغیب‌کننده باشد، نگران نباشید، کاربران اطلاعات اضافی را جستجو می‌کنند.

۳. با تعرفه بالا ارسال نکنید
می‌توانید با مقایسه تعرفه ارایه‌دهندگان خدمات پیامکی ونوع محاسبه آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید. شرکت مدیانا، با ارایه تعرفه پیامک رقابتی و امکان محاسبه دلیوربیس‌ (صرفا پیامک‌های رسیده) مطلوب‌ترین گزینه برای کسب و کار شما می‌باشد.

در ادامه برای مطالعه مقاله‌های بیشتر حتما به بلاگ مدیانا به آدرس medianasms.com/blog مراجعه کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top