تاریخ انتشار: شنبه 1399/01/09 - 12:52
کد خبر: 350304

همکاری داوطلبانه بیش از ۳۵ هزارنفر با هلال‌احمر برای مقابله با کرونا

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از همکاری بیش از ۳۵ هزار داوطلب با هلال‌احمر در حوزه مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، محمد نصیری درباره خدمات سازمان داوطلبان هلال احمر در مقابله با ویروس کرونا گفت: از ابتدای شیوع این ویروستا هفتم فروردین ماه، ۳۵ هزار و ۱۸۱ داوطلب با انجام ۳۳۱ هزار نفر ساعت کار داوطلبی، برای قطع زنجیره انتقال ویروس با جمعیت هلال احمر همکاری کرده اند.

وی ارزش ریالی کمک های غیر نقدی داوطلبان هلال احمر برای مقابله با ویروس کرونا را ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: داوطلبان هلال احمر تا هفتم فروردین ماه در پروژه های مختلف از جمله ضد عفونی و گندزدایی اماکن، تولید ماسک و لباس پزشکی، تامین و اهدای دستکش، ماسک، بسته های بهداشتی و غذایی به نیازمندان مشارکت داشته اند.

به گفته رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر، تا هفتم فروردین ماه ۳۳۴ هزار و ۵۴۹ لیتر مواد ضدعفونی کننده و همچنین ۲۳ هزار و ۷۰۸ لیتر الکل، اهدا شده و توسط داوطلبان هلال احمر ۵۷۴۲ معبر و خیابان به مسافت ۷۴ هزار کیلومتر، ۲۴۱۳ واحد اتوبوس، ۲۶ زندان، ۳۶ گرمخانه، ۲۱۹۷ مسجد، ۲۹۸ همراه سرا، و ۸۳۲۰ مورد سایر اماکن در سراسر کشور، ضد عفونی و گندزدایی شده است.

نصیری همچنین به تولید روزانه هزاران ماسک و لباس سرهمی بیمارستان توسط داوطلبان خانه های هلال در ۳۰۰ کارگاه تولیدی در کشور اشاره کرد و گفت: تا هفتم فروردین ماه، ۴۲۱ هزار و ۸۲ ماسک، ۱۳۵ هزار و ۹۵۴ جفت دستکش و ۳۳۲۲ ثوب لباس سرهمی توسط داوطلبان هلال احمر تهیه و اهدا شده است.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: همچنین با همکاری داوطلبان دراین مدت، ۵۰ هزار سبد و بسته غذایی و ۹۳ هزار و ۸۲۷ بسته بهداشتی تهیه و میان نیازمندان توزیع شد.

نصیری افزود: اهدای ۱۳۵۰ واحد خون توسط داوطلبان هلال احمر، از دیگر برنامه های اجرا شده با همکاری داوطلبان هلال احمر بوده است. علاوه بر این، سازمان داوطلبان برای مقابله با ویروس کرونا برنامه های دیگری همچون صدور مجوز برای ۲۶ تشکل مردم نهاد، ارسال یک میلیون و ۷۵۳ هزار پیامک آموزشی و تهیه و توزیع ۳۸۹ هزار بروشور برای آگاه سازی داوطلبان و عموم مردم و همچنین دعوت به همکاری برای شرکت در پروژه ها و برنامه های جمعیت هلال احمر را به اجرا درآورده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
چگونه چهره ما به کمک هوش مصنوعی تغییر می‌کند؟ +معرفی اپلیکیشن
پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top