تاریخ انتشار: شنبه 1399/01/09 - 21:26
کد خبر: 350344

سید عباس عالمشاه؛

آموزش مجازی؛ آری یا خیر؟

آموزش مجازی؛ آری یا خیر؟

چیزی قریب به یک ماه پیش با توجه به بروز بحران ویروس کرونا زمزمه هایی از آموزش غیر حضوری از سوی تمامی دانشگاه های ایران به گوش می‌رسید، از جمله دانشگاه آزاد اسلامی. قطعا تمامی دانشگاه‌های ایران در یک سطح قرار ندارند، بعنوان مثال هیچگاه نمی‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که دانشگاه امیرکبیر و صنعتی شریف می‌توانند با آزاد اسلامی دزفول در یک سطح قرار بگیرند.

خبرنامه دانشجویان ایران: سید عباس عالمشاه*// چیزی قریب به یکماه پیش با توجه به بروز بحران ویروس کرونا زمزمه هایی از آموزش غیر حضوری از سوی تمامی دانشگاه های ایران به گوش میرسید، از جمله دانشگاه آزاد اسلامی. قطعا تمامی دانشگاه های ایران در یک سطح قرار ندارند ، بعنوان مثال هیچگاه نمیتوانیم این ادعا را داشته باشیم که دانشگاه امیر کبیر و صنعتی شریف میتوانند با آزاد اسلامی دزفول در یک سطح قرار بگیرند.

دلیل این است که هر سیستم آموزشی دارای زیر ساخت و پتانسیل خاص خودش میباشد. چند روز پیش آقای طهرانچی اعلام کردند که دانشگاه آزاد اسلامی موظف به برگزاری کلاس های مجازی با عنوان بر خط در ایام تعطیلی عید نوروز است. (۵ الی ۱۵ فروردین ماه )

در خبر دیگری که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد به این مسئله اشاره کردند که این کلاس ها جبرانی هستند و در حال تصمیم گیری برای ادامه دادن روند آموزش غیر حضوری برای تمام ترم جاری هستند.

امروز که در حال نوشتن این یادداشت هستم ، موفق به شرکت در هیچ کلاس آموزش مجازی در وبسایت ارائه شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی نشده ام .

اما روی دیگر سخن ام به شرح سوالاتی ست که در بند های ذیل این یادداشت نوشته ام و چند روزی ست که ذهنم را مشغول کرده است:

1. طبق قوانین دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه موظف است امکانات آموزشی را ( بصورت فیزیکی) در اختیار دانشجویان قرار دهد. امکاناتی نظیر : کلاس و تمام اسباب و وسیله های جانبی اش ( وایت بورد - ماژیک بورد - صندلی - پروژکتور و ...) این در حالی ست که اگر کلاس بصورت مجازی یا به اصطلاح خود دانشگاه برخط باشد، تمام امکانات آموزشی را باید خود دانشجو فراهم کند . ( تلفن همراه هوشمند - کامپیوتر - هدفون - لپ تاپ - خرید بسته ی اینترنتی و ...) با توجه به موارد فوق آیا دانشگاه امکانات آموزش مجازی را برای دانشجویان فراهم می‌کند؟

2. شهریه ای که از دانشجویان بابت هزینه های آب ، برق و ... گرفته میشود ، اکنون محاسبه و به دانشجو باز گردانده خواهد شد؟ چون دیگر دانشجو در محیط دانشگاه با وجود آموزش مجازی حضور ندارد.

3. چرا نظر سنجی از تمام اساتید و دانشجویان درباره ی برگزاری کلاس ها بصورت غیر حضوری انجام نشد؟ مطمئنا تمام دانشجویانی که در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام میکنند خواستار کلاس حضوری هستند..در غیر اینصورت با وجود دانشگاه پیام نور با هزینه ی کمتر چرا باید در دانشگاه آزاد ثبت نام کنند؟

4. آیا به تاخیر انداختن ترم یا حذف این ترم برای دانشگاه آزاد هزینه دارد ؟ چه هزینه ای؟ دانشگاه به کیفیت تحصیل دانشجو اهمیت میدهد یا به مقدار شهریه ی دریافتی از دانشجو؟

در کنار تمام این مسائل؛ مشکل جدی که دانشجویان با آن روبرو هستند ، سرعت بسیار پایین اینترنت و زیر ساخت پر از مشکل وبسایت ارائه شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی است.

*فعال دانشجویی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top