تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/01/10 - 10:32
کد خبر: 350382

دبی و استانبول دو مقصد گردشگری پر طرفدار ایرانیان

یکی از رایج ترین راه­های سفر به دبی خرید تور دبی می­باشد. معمولا تور های هوایی دبی به مدت زمان ۳ شب و ۴ روز برگزار می­شوند. البته این مدت کاملا بسته به شما و بودجه­ی سفرتان دارد که بخواهید مدت تورتان طولانی­تر باشد یا خیر. اما می­توانید از دو طریق هوایی یا آبی به دبی سفر کنید.

خبرنامه دانشجویان ایران: تعداد زیادی از ایرانیان تورهای آسیایی را برای سفر انتخاب می کنند. از میان تورهای آسیایی، تور دبی و تور استانبول به دلیل همسایگی با ایران بسیار کم هزینه­تر از تورهای اروپایی هستند. از طرف دیگر فرایند های مربوط به اخذ ویزای گردشگری در این مقاصد بسیار ساده تر و کم هزینه تر است. دبی و استانبول از هر لحاظ مقاصد گردشگری متفوتی هستند . شاید بتوان تنها ویژگی مشترک این دو تور گردشگری را نزدیکی به ایران دانست. در این مقاله به بررسی تفاوت ها و شباهت های این دو شهر توریستی می­پردازیم و سعی داریم به معرفی بهتر و جامع­تر این مقاصد بپردازیم.

دبی و استانبول دو مقصد گردشگری پر طرفدار ایرانیان

صنعت گردشگری در دبی

کشور امارات متحده­ی عربی از لحاظ منابع زیرزمینی بسیار غنی است. اما در نظر داشته باشید که بیشتر کشورهای دیگر خاورمیانه نیز از این منابع بهره مند هستند. اما شهر دبی مانند الماسی درخشان از میان تمامی شهرها و کشور های همسایه­ی خود تجلی مب­کند. امارات متحده­ی عربی با میلیون ها دلار درآمد خود از طریق صنعت گردشگری، باعث رشد درآمدها و افزایش کیفیت زندگی در دبی شده است. اگر بخواهیم دبی ۱۰۰ سال پیش را ببینیم با بیابانی خشک و بی آب و علف مواجه می­شویم که افراد نمی­توانند این همان دبی کنونی است. اما امروزه اگر عکس های این الماس درخشان خاورمیانه را به کسی که هیچ شناختی از زیبایی­های این شهر بدهید، باور نمی­کند که این شهر با شکوه و مدرن در خاورمیانه قرار گرفته است. بی شک این پیشرفت­های چشمگیری نقش بسزایی بر صنعت گردشگری این کشور و محبوبیت تور دبی نزد جهانیان داشته است.

دبی و استانبول دو مقصد گردشگری پر طرفدار ایرانیان

دیدنی­های تور دبی

 یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین نکات در رونق صنعت گردشگری در هر مقصدی، جاذبه های گردشگری آن مقصد می باشد و نکته­ی جالب در مورد جاذبه­های گردشگری دبی این است که اغلب جاذبه های دست ساز هستند. برای چند نمونه از معروف­ترین جاذبه­های گردشگری این شهر می­توان به دبی مال، برج العرب، منطقه جمیرا، برج خلیفه و غیره اشاره کرد. برج خلیفه شاهکار معماری و مهندسی در دبی خود به تنهایی قابلیت جذب چند میلیون گردشگر را در سال دارد.

راه های سفر به دبی

یکی از رایج ترین راه­های سفر به دبی خرید تور دبی می­باشد. معمولا تور های هوایی دبی به مدت زمان ۳ شب و ۴ روز برگزار می­شوند. البته این مدت کاملا بسته به شما و بودجه­ی سفرتان دارد که بخواهید مدت تورتان طولانی­تر باشد یا خیر.  اما می­توانید از دو طریق هوایی یا آبی به دبی سفر کنید.

مسیر هوایی: یکی از لوکس ترین و با کیفیت ترین پروازهای جهان، پرواز های هواپیمایی ایرلاین امارات است که روزانه پرواز هایی از تهران به مقصد دبی دارد. این پرواز ها به نسبت پرواز های ایرانی لوکس­تر و البته گران قیمت تر هم هستند. البته ایرلاین امارات تنها ایرلاین فعال در این خط پروازی نیستند و پرواز های دیگر مانند پرواز ماهان و بسیاری از ایرلاین های ایرانی دیگر در این مسیر به ارائه­ی خدمات پرواز با هزینه­هایی که غالبا کمتر هستند می­پردازند.

مسیر دریایی: برای این کار شما باید خودتان را به بندر لنگه برسانید و از طریق کشتی به دبی سفر کنید. در نظر داشته باشید که یک مسیر 5 ساعته از بندر لنگه تا دبی پیش روی شماست.

راه های سفر به استانبول

برای سفر به استانبول دو راه وجود دارد:
1. سفر زمینی(با اتوبوس): این سفر به طبع سفری بسیار ارزان­تر خواهد بود اما اگر تصمیم بگیرید که از طریق زمینی و با اتوبوس به سمت استانبول حرکت کنید،  بهتر است آگاه باشید که که تقریبا ۳ روز (40 ساعت )  را در مسیر خواهید بود. 3 روز سفر با اتوبوس قطعا بخش زیادی از انرژی شما را مصرف می­کند و زمان زیادی را در اتوبوس گذرانده­اید. برای یک سفر زمینی به استانبول 6 روز از زمانی که دارید صرف رفت و برگشت شما خواهد شد.

2. سفر هوایی(با هواپیما): برای اینکار تنها کافیست از طریق یک آژانس گردشگری تور استانبول تهیه کنید و در صورتی که می­خواهید خودتان امور مربوط به سفرتان را انجام دهید، تنها از طریق وب سایت های خرید بلیط و رزرو هتل، بلیط هواپیمای استانبول خود را به راحتی خریداری و هتلتان را رزرو کنید. سفر هوایی بهترین پیشنهاد برای سفر به استانبول می­باشد. پیشنهاد ما به شما این است که حتی در صورتی که می­خواهید یک سفر ارزان داشته باشید، صرفه جویی در خرید بلیط هواپیمای استانبول را کنار بگذارید و وقت و انرژی خود را صرف گشت و گذار و تفریح در استانبول زیبا کنید.

دبی و استانبول دو مقصد گردشگری پر طرفدار ایرانیان

تور دبی و تور استانبول چه تفاوت هایی دارند

استانبول شهریست با تاریخ پر فراز و نشیب، اماکن گردشگری مدرن و تاریخی بسیار و مراکز خرید بزرگ و متنوع. زیبایی های تور استانبول از کوچه­هایش شروع می­شود، از کافه های صمیمی و دنج و عطر قهوه­های ترک. استانبول همان مقصدی­است که نباید از دیدنش غافل شد اما اگر می­خواهید رویاهایتان از سفر به واقعیت بپیوندد شاید در هیچ شهری مانند دبی، امکانات کافی برای واقعی کردن رویاهایتان وجود نداشته باشد. در دبی همیشه اتفاق­های هیجان انگیزی رخ می­دهد که حتی رویایش را هم به سر نداشته­اید. اگرچه که رسالت سفر پیش آوردن حادثه و اتفاق است. شما به سفر می­روید که حادثه­هایی را خارج از برنامه­ی روزانه و هفتگی خود رقم بزنید اما دبی شهر ترین هاست! شهری کوچکی که از دل صحرایی بی آب و علف سر برآورده است. سیاست های حکمرانان این منطقه بر پایه­ی افزایش بی چون و چرای گردشگران بوده است. شاید شما با خود بیاندیشید که بیشترین گردشگران دبی را به واسطه­ی همسایگی با ایران، ایرانیان تشکیل می­دهند اما آمار ها نشان می­دهند که دبی در درجه­ی اول مقصد محبوب گردشگران هندی است. در این رتبه بندی­ها گردشگران از کشور های عربستان سعودی، انگلیس، عمان، چین، آمریکا، پاکستان، روسیه و آلمان به ترتیب بیشترین سهم را از میان میلیون ها گردشگر دبی به­خود اختصاص می­دهند. در دبی هرچقدر پول بیشتری خرج کنید، تفریحات شگفت انگیز تری را تجربه می­کنید. رقابت در دبی دیگر رقابت بر سر رفع نیاز نیست بلکه رقابتیست بر سر لوکس و لوکس­تر شدن. شاید عمده ترین تفاوت تور استانبول و تور دبی نیز در همین موضوع  باشد.

برگرفته شده از وب سایت آژانس مسافرتی گلفام سفر به آدرس اینترنتی https://www.golfamsafar.com

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top