تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/01/10 - 10:34
کد خبر: 350383

۲ برابر شدن تعداد شرکتهای فناور تربیت مدرس

رئیس دانشگاه تربیت مدرس از ۲ برابر شدن تعداد شرکت های فناور دانشگاه و همچنین افزایش بودجه آن ها برای تحقق شعار رونق تولید ملی در سال ۹۸ خبر داد.

محمد تقی احمدی درخصوص اقدامات و نقش این دانشگاه در راستای تحقق شعار سال ۹۸ (رونق تولید) گفت: ما در این خصوص با توجه ویژه به توسعه شرکتهای فناور وابسته به پارک علم و فناوری دانشگاه و با حمایت همه جانبه معاونت پژوهش و فناوری به آن دسته از شرکتها که محصول فناورانه و بومی داشتند، میدان دادیم.

وی با بیان اینکه در سایه این پشتیبانی، تعداد شرکت ها تقریبا به ۲ برابر افزایش یافت، افزود: خوشبختانه این اقدام موجب شکوفایی محسوس در این زمینه شد و بصورت مشخص در مباحثی مثل موضوع کرونا، این شرکت ها از نظر عرضه محصولات مورد نیاز، طیفی از اقدامات بسیار ارزشمند داشتند که نتایج بسیار موثری را به همراه داشت.

احمدی با اشاره به انعقاد قراردادهای مختلف با شرکتهای فناور دانشگاه و درآمدزایی که منجر به استقلال مالی دانشگاه شد، اظهار داشت: با ایجاد شرکت های زایشی و جذب فارغ التحصیلان در همین شرکت ها، میزان اشتغال دانش آموختگان افزایش می یابد که این مورد یک شاخص مهم در رده بندی دانشگاه ها به شمار می رود.

وی با اشاره به برنامه این دانشگاه برای فعال کردن شرکت های فناور گفت: در دوره جدید بنا داریم با فعال کردن شرکت های تحقیق و توسعه در جوار دانشگاه، مشکلات را وارد دانشگاه کنیم که این خود منجر به ایجاد شرکت های زایشی از شرکت های بزرگ می شود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به افزایش حمایت مالی از واحدهای فناور پارک در سال های اخیر افزود: در سال ۹۸، به منظور حمایت از این واحدها ۴۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد و پیش بینی ما برای پایان سال ۹۹، رقمی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است.

احمدی ادامه داد: با مشارکت معاونت معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، برای سال ۹۹، بنیان و پایه خوبی بر روی فناوری های پیشرفته در زمینه های مختلف؛ مثل تولید توربین، نهاده شده و سرمایه گذاری بزرگی صورت گرفته است.

وی گفت: بطور نمونه برنامه ریزی شده که توربین های گازی با مشارکت اعضای هیئت علمی توانمند دانشگاه و شرکت های خصوصی معتبر ساخته شود تا با تولید یک محصول کاربردی ملی، قدمی بزرگ را در کمک به رونق تولید برداریم. جزییات این فرآیند، در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top