تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/01/10 - 14:48
کد خبر: 350418

آذری جهرمی: سرعت اینترنت خانگی را حداقل ۴ برابر می‌کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی اعلام کرد عملیات ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL از امروز در تهران و قم آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی اعلام کرد سرعت اینترنت خانگی حداقل چهار برابر افزایش پیدا خواهد کرد. او همچنین گفت عملیات اجرایی ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL در استان تهران و قم آغاز شده است و در هفته‌ی آینده، سایت ثبت‌نام آغار به‌کار خواهد کرد. به‌گفته‌ی وزیر ارتباطات اولویت توسعه با مناطقی است که سرعت نسل چهار موبایل در آن‌ها از متوسط کشوری پایین‌تر است.

وزیر ارتباطات در نشست خبری روز اول نمایشگاه الکامپ سال ۹۸ که در تاریخ ۲۷ تیرماه برگزار شده بود جزئیاتی از تبدیل ADSL به VDSL کاربران خانگی را شرح داد. او یک روز پیش از نمایشگاه الکامپ در توییتی نوشت که کاربران خانگی می‌توانند به‌راحتی اینترنت خانگی ADSL خود را به VDSL تبدیل کنند که سرعتی چهاربرابر خواهد داشت. وزیر ارتباطات در پاسخ خبرنگاران درمورد گران بودن سرویس‌های قبلی مخابرات بر بستر فیبر و عدم استقبال کاربران و تعرفه‌ی دقیق طرح جدید گفته بود:

تعرفه‌ی VDSL براساس مصوبه‌ی ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات برنامه‌ریزی می‌شود. قیمت سرویس‌ها در این مصوبه براساس سرعت‌ها تنظیم شده است. همان‌گونه که قیمت سرویس‌های خانگی امروز در دسترس کاربران قرار دارد، قیمت سرویس‌های سریع‌تر و حرفه‌ای‌تر هم طبق مصوبه‌ی مذکور قابل دسترس خواهد بود و تغییری نخواهد داشت.

بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور و خانه‌نشینی اجباری مردم، مصرف اینترنت نیز به دلیل فراهم شدن امکان دورکاری، آموزش از راه دور و تماشای آنلاین فیلم و سریال افزایش پیدا کرد. تا جایی که معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد میزان مصرف اینترنت ثابت حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل شرکت ارتباطات زیرساخت ظرفیت شبکه‌‌ی ارتباطی اپراتورها را افزایش داد. وزیر ارتباطات نیز از فعال شدن بسته‌ی هدیه‌ی اینترنت ۱۰۰ گیگ برای کاربران اینترنت ثابت تا پایان اسفندماه سال ۹۸ خبر داده بود که برخی اپراتورها استفاده از آن را تا هفتم فرودین‌ماه ۹۹ تمدید کردند اما با تمدید مجدد آن موافقت نشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top