تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/01/11 - 12:11
کد خبر: 350483

اسراری که باید از "پزشکان بدون مرز" بدانید// بخش یک

اسنادی که مستقیم به ارتش آمریکا تحویل داده می‌شود

اسنادی که مستقیم به ارتش آمریکا تحویل داده می‌شود

سازمان پزشکان بدون مرز در اثر برنامه های متعدد خود در مناطق جنگ‌زده و کشورهای در حال توسعه‌ای که با خطر بیماری‌های بومی مواجه هستند، مشهور است. این سازمان خدمات مختلفی از قبیل ارائه دکتر، پرستار، کادر پزشکی، متخصص تأمین، مهندس آب و بهداشت و مدیر برای ارائه خدمات پزشکی در بیش از ۶۰ کشور دنیا داشته‌است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مدتی است ماجرای حضور گروهی از پزشکان موسوم به پزشکان بدون مرز در ایران حواشی زیادی را حول خود ایجاد کرده است، گروهی که با 48 تخت بیمارستانی وارد کشور شدند و توسط دولت نیز مورد حمایت قرار گرفت. اما حضور این گروه با حواشی زیادی همراه شد و عده ای خواستار اخراج آنها به دلیل نامعلوم بودن ماموریت و هویتشان شدند جالب آنجا است که این موضع با واکنش تند گروه های ضدانقلاب از جمله گروهک منافقین و افرادی همچون پمپئو همراه شد. به همین بهانه خبرنامه دانشجویان ایران اطلاعات تازه ای از پشت پرده اقدامات این گروه بدست آورده است که بخش اول آن در ادامه میخوانید:

پزشکان بدون مرز یک سازمان مردم‌نهاد بوده که در سال 1971 برای کمک‌های انسان دوستانه توسط چند پزشک و فرد فعال تاسیس شد. از موسسین این سازمان مردم نهاد پزشکی فرانسوی به نام برنارد کوشنر است که یک یهودی فرانسوی بوده و در سال 2010 توسط نشریه جرزالم پست پانزدهمین یهودی تاثیر گذار در جهان معرفی شد. کوشنر که به عنوان پزشک سابقه کار در صلیب سرخ را نیز در کارنامه خود دارد پس از به اختلاف خوردن به مالهورت (ریاست وقت پزشکان بدون مرز)، در سال 1980 سازمان پزشکان دنیا را با همکاری برخی دیگر بنا نهاد.

برنارد کوشنر

سازمان پزشکان بدون مرز در اثر برنامه های متعدد خود در مناطق جنگ‌زده و کشورهای در حال توسعه‌ای که با خطر بیماری‌های بومی مواجه هستند، مشهور است. این سازمان خدمات مختلفی از قبیل ارائه دکتر، پرستار، کادر پزشکی، متخصص تأمین، مهندس آب و بهداشت و مدیر برای ارائه خدمات پزشکی در بیش از ۶۰ کشور دنیا داشته‌است. بودجه این سازمان سالیانه حدود ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده که ۸۵ درصد آن توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود. علاوه بر کوشنر که یک یهودی بوده، رونی براومن  نیز که یک پزشک است و از سال 1982 الی 1994 ریاست بین المللی این سازمان را بر عهده داشت متولد ارشلیم- سرزمین های اشغالی میباشد.

رونی براومن

سازمان پزشکان دنیا نیز خدمات پزشکی طولانی مدت و اضطراری را برای مردمی که آسیب پذیر هستند فراهم مینماید. این سازمان در سال 1980 و توسط 15 پزشک فرانسوی تشکیل شده و در بیش از 80 کشور جهان نزدیک به 400 برنامه داشته است.

جالب توجه است باوجود اینکه این سازمان های پزشکی عنوانی مردمی و غیر سیاسی دارند روسا و سران آن اقدامات سیاسی و جانب دارانه ای را انجام داده اند. در این خصوص میتوان به سخنرانی کوشنر در همایش منافقین، حمایت جیمز اربینسکی  از هلوکاست و شرکت در یادبودی به مناسبت با آن، اشاره کرد  رونی براومن نیز که مدت زیادی ریاست بین المللی این سازمان را بر عهده داشت خود متولد ارشلیم- سرزمین های اشغالی میباشد.

اسناد رسمی نظامی ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا حاکی از آن است که باید (مبتنی بر نمودار صفحه‌ی 20 بخش دوم سند «دکترین نیروهای مسلح ایالات متحده»  مورخ 12 جولای 2017)، تمامی اقدامات سازمان ملل و همه‌ی زیرمجموعه‌های آن مانند یونیسف، در هر منطقه از جهان باید با هماهنگی و تأیید فرمانده «مرکز عملیات‌های غیرنظامی و نظامی»  آمریکا در آن نقطه از کره زمین انجام پذیرد. در این سند به وضوح نام صلیب سرخ و سازمان های مردم نهادی نظیر سازمان پزشکان دنیا و دیگر سازمان هایی از این قبیل نیز ذکر شده است.

از طرف دیگر، سازمان بهداشت جهانی یکی از آژانس‌های زیرمجموعه‌ی سازمان ملل متحد است.  لذا این نتیجه حاصل می‌شود که اقدامات سازمان بهداشت جهانی در هر منطقه از جهان باید با هماهنگی ارتش آمریکا انجام شود.

در حمله ای که سال 2015 به یکی از بیمارستان های کشور افغانستان شده بود نزدیک به 14 نفر از اعضای این سازمان زخمی شدند. جالب توجه است که فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده  (سرفرماندهی نیروهای آمریکایی در منطقه)که در کشور قطر مستقر است، ژنرال جوزپ وتل  در مصاحبه ای تحقیقات انجام گرفته درباره این حمله را افشا کرد .

با وجود اسناد فوق الذکر، سابقه این سازمان ها و طبقه بندی آن ذیل مرکز عملیات‌های غیرنظامی و نظامی ایالات متحده آمریکا و از آنجایی که طبق موارد ادعا شده از سوی چین و روسیه، ایالات متحده آمریکا متهم اصلی در شیوع این ویروس دستکاری شده است، به نظر میرسد اعتماد به این گروه و سپردن اطلاعات سلامت بیماران و مردم کشورمان به آنها اقدامی به دور از خرد است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top