تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/01/12 - 09:37
کد خبر: 350570

۲۰ درصد بودجه دانشگاه پرداخت نشده است

در روزهای ابتدایی اسفند هنوز ۴۰ درصد بودجه سال ۹۸ دانشگاه‌ها پرداخت نشده بود و در پی بروز ویروس کرونا در کشور، معاون اداری و مالی دانشگاه تهران از پرداخت نشدن ۲۰ درصد بودجه دانشگاه در پایان سال خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری فارس، در روزهای ابتدایی اسفند هنوز ۴۰ درصد بودجه سال ۹۸ دانشگاه‌ها تخصیص داده نشده بود. تا پایان اسفندماه ۹۸ هم وضعیت اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، اوضاع تخصیص بودجه‌های دانشگاه‌‌ها را با چالش مواجه کرد.

در پیگیری آخرین وضعیت تخصیص بودجه در سال ۹۸، سعید یزدانی معاون اداری و مالی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهارداشت: بودجه سال ۹۸ دانشگاه تهران به طور کامل پرداخت نشد و حدود ۲۰ درصد بودجه سال ۹۸ پرداخت نشده باقی ماند.

به گفته وی، حقوق اسفند کارکنان دانشگاه و مبلغی پرداختی در قالب سایر هم هنوز دیرتر از سال‌های دیگر پرداخت شد و قطعا پرداخت حقوق‌ها نسبت به تحصیص بودجه باقی مانده دانشگاه‌ها در اولویت دولت بوده است.

پرداخت بودجه دانشگاه بعد از واریز حقوق

وی تاکید کرد: در واقعیت هم خزانه دولت در شرایط اضطراری کرونا با چالش مواجه شد، حتی مالیات‌هایی که دولت باید در ۲ ماه اخر سال وصول می‌کرد را نتوانست بگیرد و کاهش قیمت نفت هم دیگر چالش دولت است.

یزدانی درباره پیش بینی تخصیص بودجه‌ها گفت: در پیگیری برای دریافت باقی بودجه دانشگاه از دولت، به ما اعلام می‌کنند که اگر پس از پرداخت حقوق کارکنان اعتباری باقی ماند و امکان‌پذیر بود بودجه باقی مانده دانشگاه پرداخت خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top