تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/01/12 - 09:49
کد خبر: 350575

امکانات لازم برای آموزش الکترونیکی دانشجومعلمان فراهم است

رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی اقدامات و امکانات لازم را برای آموزش الکترونیکی دانشجو معلمان فراهم کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر روز دوشنبه در نامه ای به محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش افزود: با توجه به شرایط خاص و شیوع بیماری کووید-۱۹ و تعطیلی کلاس‌های حضوری مدارس و دانشگاه‌ها، دانشگاه فرهنگیان از همان روزهای ابتدایی اسفند ماه ۱۳۹۸، برای افزایش بهره‌وری اوقات استادان و دانشجویان در نیمسال تحصیلی جاری (دوم ۹۹-۱۳۹۸)، تمهیدات ویژه‌ای را به صورت تمام وقت و در ساعات اداری و غیراداری برای استمرار برگزاری کلاس‌های دانشگاه به شیوه الکترونیکی فراهم آورده است.

وی تصریح کرد: ارتقاء و توسعه زیرساخت فنی و ارتباطی سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان با افزایش تعداد سرورهای این سامانه از ۱ به ۲ سرور، افزایش پهنای باند اینترنت از ۵۰ به ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه و ارتقای میزان حافظه آنها در برنامه کوتاه‌مدت مرکز هوشمندسازی از جمله اقدامات این دانشگاه بوده است.

خنیفر خاطرنشان کرد: در برنامه بلندمدت بعد از اتمام تعطیلات نوروزی و فراهم آمدن شرایط مناسب نسبی، انتظار می‌رود تعداد سرورهای سامانه یادگیری الکترونیکی به ۲ برابر و پهنای باند اینترنت سامانه به میزان موردنیاز اساتید و دانشجویان سراسر کشور افزایش پیدا کند که این مهم، گام بلندی در راستای افزایش سرعت و بهبود کیفیت ارائه خدمات الکترونیکی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بارگذاری بیش از یک ترابایت محتوای الکترونیکی مربوط به ۱۱ درس رسمی نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۸-۹۹، برقراری دسترسی برای ۳۴۶ نفر از مدرسان سراسر کشور در ۳۱ استان مربوط به این ۱۱ درس الکترونیکی و حدود  ۴۴ هزار نفر از دانشجویانی که در نیمسال جاری این دروس را اخذ کرده‌اند انجام شده و باقی ۳۰ درس تولید محتوا شده نیز در آینده بارگذاری خواهد شد.

خنیفر اضافه کرد:  ایجاد بستر برای حدود ۱۴۰۰ کلاس الکترونیکی تاکنون برای دروس حضوری دانشگاه و جبران تعطیلی و استمرار برگزاری کلاس‌های حضوری از دیگر برنامه های آموزشی این دانشگاه بوده است که این روند همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: برای تسهیل کار با سامانه یادگیری الکترونیکی و بهره‌مندی از این امکانات، راهنماهای ویدئویی و متنی، دربردارنده توضیحات کامل در خصوص نصب نرم‌افزارهای لازم، چگونگی ورود به سامانه یادگیری الکترونیکی (LMS)، برگزاری و شرکت در کلاس‌های آنلاین و نیز استفاده از تالارهای گفتگو ویدئوی ضبط شده کلاس‌ها فراهم آمده و بر روی پورتال پردیس‌ها و مراکز دانشگاه و همچنین سامانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، اطلاع‌رسانی شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: برای اشتراک‌گذاری محتوا و منابع درسی، بستر شبکه مجازی یادگیری معلمان (شمیم) به عنوان شبکه اختصاصی دانشگاه فرهنگیان، فراهم شده است و برای تسهیل کار با این شبکه، اقدام به تهیه «راهنمای کاربری شبکه اجتماعی (شمیم)» کرده است که دربردارنده توضیحات کاملی در زمینه نحوه ورود و دسترسی به شبکه، ایجاد گروه و تنظیمات آن، نحوه اشتراک فایل و محتوای آموزشی و فایل‌های چندرسانه‌ای، امکان نظرسنجی، نحوه پیوستن به گروه‌ها، ارسال و دریافت پیام است.

وی تصریح کرد: در شرایط بحرانی کنونی در مرکز هوشمندسازی دانشگاه به صورت تمام‌وقت و در ساعات کاری و غیر کاری، در قالب کارشناسان فنی برگزاری کلاس‌ها (تعریف کلاس‌ها و تالارهای گفتگو و آماده‌سازی تمامی نیازمندی‌های اولیه مورد نیاز، ارائه آموزش‌های لازم به اساتید برای تدریس در سامانه یادگیری، پاسخگویی به مشکلات فنی اساتید و دانشجویان) و کارشناسان فنی و شبکه (عیب‌یابی، تعمیر و نگهداری سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و به‌روزرسانی آنها، خرید تجهیزات جدید سخت‌افزاری، نظارت و ارتقای کیفیت زیرساخت ارتباطی) پاسخگوی کاربران هستند و بر این موضوع اهتمام جدی داریم.

خنیفر همچنین اهداف آینده این دانشگاه را این گونه توضیح داد و گفت: تولید محتوای خوب یکی دیگر از مهمترین مراحل توسعه‌ دوره‌های یادگیری الکترونیکی است که طبق مصوبه شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی مبنی بر ارائه حداکثر ۱۰ درصد از واحدهای درسی به صورت مجازی، در سال جدید در نظر است.

وی ادامه داد: با توجه به استانداردهای جهانی تولید محتوای الکترونیکی و زیرساخت‌های دانشگاه، بخشی از دروس موردنظر را با بهره‌گیری از دانش، امکانات و تجربیات داخلی دانشگاه و همچنین برون‌سپاری به شرکت‌های متخصص، طراحی، تدوین و تولید کند.

خنیفر اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم دانشگاه فرهنگیان که پیش‌نیاز ارائه خدمات با کیفیت است و توجه ویژه‌ای به آن داریم، ارتقاء و تأمین مستمر زیرساخت ارتباطی و فیزیکی و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که امید است در سال جدید با افزایش نیروی انسانی متخصص، به این مهم دست پیدا کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مراسم ترحیم پرویز داوودی
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top