تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/01/13 - 08:39
کد خبر: 350665

آغاز آموزش‌های مجازی دانشگاه هنر از هفته آینده

رئیس دانشگاه هنر از آغاز آموزش های مجازی دانشجویان این دانشگاه از هفته آینده خبر داد و گفت: حضور در این آموزش ها برای دانشجویان الزامی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، سید حسن سلطانی ضمن بیان این مطلب به وضعیت آموزش مجازی دانشگاه هنر و میزان مشارکت دانشجویان در این آموزش ها اشاره و اظهار کرد: این دانشگاه در اسفندماه 98 نسبت به آماده سازی ساختارهای آموزش مجازی الکترونیکی برای ارائه مباحث و سرفصل‌های واحدهای درسی نیمسال دوم 99-98 شروع به کار کرد و در این راستا معاونت آموزشی دانشگاه پس از بررسی جوانب امر با توجه به نوع آموزش مورد نیاز در دروس هنری، نسبت به نصب پلتفرم نرم افزار با همکاری واحد انفورماتیک و آموزش‌های مجازی دانشگاه، تبدیل و انتقال اطلاعات مورد نیاز از سامانه آموزش کل دانشگاه به این نرم افزار، تعریف کاربران (اساتید و دانشجویان) اقدام نمود.

وی در ادامه تصریح کرد: در هفته چهارم اسفندماه  سامانه فوق برای استفاده ۴۲۰۰ دانشجو و ۴۳۶ نفر مدرس اعم از هیات علمی و مدرس مدعو  آماده سازی و فعال شد و اطلاع رسانی لازم به جمیع اساتید هیأت علمی و مدعو و همچنین دانشجویان صورت پذیرفت.

به گفته رئیس دانشگاه هنر، استفاده از سامانه فوق به منظور ارائه آموزش های مجازی، پیش از عید و در ایام تعطیلات نوروز به صورت اختیاری بوده اما پس از تعطیلات نوروز حضور  الزامی بوده و دانشجویان وفق مقررات مربوطه پایش خواهند شد.

دکتر سلطانی خاطر نشان کرد: تجهیز دانشگاه هنر به  سامانه فوق برای آموزش‌های رسمی در اسفندماه سال گذشته صورت پذیرفت و مقرر شد در ایام نوروز به صورت اختیاری مورد استفاده واقع شود بنابراین با توجه به تداوم وضعیت اپیدمی کرونا در کشور، این سامانه پس از پایان ایام تعطیلات نوروزی به عنوان بستر الکترونیکی آموزش رسمی دانشگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و کلاس های درسی که امکان ارائه کل یا بخشی از آنها بصورت مجازی وجود داشته باشد، الزاماً از طریق این سامانه برگزار خواهند شد.

وی ادامه داد:  دروس مختلف ارائه شده در نیمسال دوم از هفته آینده به سه گروه «مجازی»، «نیمه مجازی» و «حضوری» تقسیم می‌شوند و آموزش دروس مجازی و بخش‌های مجازی از دروس نیمه مجازی  از طریق سامانه دانشگاه به صورت منظم صورت خواهد پذیرفت. دروس حضوری و بخش حضوری از دروس نیمه مجازی نیز متعاقباً و در اولین فرصت ممکن، با تأکید بر تابستان پیش رو در صورت رفع وضعیت کرونایی برگزار خواهند شد.

سلطانی در خصوص چالش‌های مهم آموزش مجازی دانشگاه هنر در هفته‌های گذشته نیز گفت: اصلی‌ترین چالش در این ارتباط را می‌توان در آماده‌سازی و فعال سازی سامانه آموزش‌ مجازی دانشگاه برای آموزش‌های رسمی دروس نیمسال دوم است که این‌مشکل با عزم جدی همکاران ما در حوزه معاونت آموزشی دانشگاه و همکاری دیگر بخش‌های مرتبط یا زیرمجموعه اعم از بخش انفورماتیک و آموزش‌های آزاد و مجازی در اسفندماه 98 به نحو مطلوب به انجام رسید و متعاقب آن، دوره آزمایشی خود را سپری نمود و آماده بهره‌برداری نهایی برای هفته‌های آموزشی در بهار 99 شد.

وی تاکید کرد: در دوره آزمایشی آموزش مجازی، با برخی اشکال‌های نرم افزاری و سخت افزاری مواجه بودیم که به تدریج طی هفته‌های اخیر این اشکالات شناسایی و برطرف شده اند. بر این اساس رفع اختلالات سرورها، رفع اختلال در همخوانی سامانه با برخی از ویندوزها، رفع مشکلات فونت و ... از جمله اقدامات برای رفع مشکل هستند و در این مرحله، مشارکت کامل خانواده دانشگاه هنر در پیشبرد آموزش‌های مجازی به عنوان اصلی‌ترین گام عملیاتی در هفته‌های پیش رو مد نظر و مورد تأکید است.

رئیس دانشگاه هنر گفت: در ایام نوروز، تهیه فیلم‌های آموزشی لازم برای آشنایی بیشتر اساتید  و ارتقاء کیفیت آموزش مجازی نیز در دستور کار قرار داشته‌ است که خوشبختانه این کار به انجام رسیده‌ و محصولات آموزشی طی روزهای آتی در اختیار اعضاء هیأت علمی و مدرسان مدعو قرار خواهند گرفت.

دکتر سلطانی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته و مصوبات مرتبط در وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دانشگاه هنر، نیمسال جاری برقرار بوده و همچنان که در قسمت‌های قبل توضیح داده شد، واحدهای درسی با اتکا به آموزش‌های مجازی و نیز بهره‌مندی از ظرفیت تابستان و هفته‌های پس از کرونا به طور کامل ارائه خواهند شد؛ لذا اساتید و دانشجویان این دانشگاه از هفته آینده با حضور فعال خود در برنامه‌های آموزشی مربوطه مشارکت خواهند نمود.

وی به برنامه دانشگاه هنر برای جبران عقب‌افتادگی‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه ظرفیت تابستان و هفته‌های پس از کرونا، پیش رو است و با استفاده از آموزش مجازی در هفته‌های باقی‌مانده از این نیمسال و ظرفیت فوق‌الذکر، جمیع مباحث درسی مورد نیاز ارائه و دوره‌ها برگزار خواهند شد و ارزیابی‌های مربوطه نیز صورت خواهند پذیرفت. در فرایند آموزش مجازی در هفته‌های پیش رو، فرصت ارائه مباحث به صورت جبرانی در طول ایام هفته نیز وجود خواهد داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top