تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/01/14 - 16:53
کد خبر: 350805

نقش دولت در مهار کرونا

نقش دولت در مهار کرونا در ویدیوی زنده اینستاگرامی حجت الاسلام فومنی، دبیر کل حزب مردمی اصلاحات و علی پارسا، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شهید چمران مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، در ویدیوی زنده اینستاگرامی حجت الاسلام فومنی، دبیر کل حزب مردمی اصلاحات و علی پارسا، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شهید چمران نقش دولت در مهار کرونا مورد بحث قرار گرفت.

علی پارسا گفت: ضمن تبریک روز مقدس جمهوری اسلامی ایران و آرزوی تن درستی برای هموطنان عزیز در مورد کرونا مسائل گوناگونی قابل طرح است اما با توجه به نقش دولت در مهار این بیماری منحوس باید عرض کنم: دولت های مختلف از جمله چین اقداماتی برای مبارزه با کرونا همچون واکنش های تند و جریمه کردن انجام داده اند یعنی در اصل خودشان را برای مبارزه مسلح کرده اند. پس چرا دولت ایران مثل چین نمیتواند اقتدارگرایانه عمل کند؟ این ضعف به کجا بر میگردد.

مسئله ای اصلی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که دولت فقط داره نسخه خانه نشینی را برای مردم میپیچد و از عواقب تلخی که ماه عسل این خانه نشینی است عملا غافل شده است؛ مگر میشود چرخ اقتصاد نچرخد و یا مگر میشود ما فقط بگوییم مردم در خانه بمانند پس شکم گرسنه مردم چه میشود؟؟ ببینید قرنطینه کردن با فاصله گذاری اجتماعی فرق میکند.

او در ادامه گفت: از آن سه شنبه ای که آقای روحانی فرمودن از اول هفته همه چیز عادی میشود حدود یک ماه گذشته و هیچ چیز بهتر که نشده هیچ بدترم شده... . در ابتدا دولت رو به فاصله گذاری اجتماعی آورد اما به عقیده کارشناسان سلامت این دردی را دوا نکرد و حالا کار به جایی رسیده که نامه ای خطاب به آقای روحانی نوشته اند که قوانین سفت و سخت تری باید تنظیم شود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: خب پس چرا از اول کار قرنطینه نکردند که الان کار به اینجا برسد یا اگر بخواهم راحت تر توضیح بدهم تنها کار دولت در مهار این بحران ایجاد ستاد مقابله با کرونا برای پند و نصیحت مردم بوده که در این مورد باید پرسید آیا تغییر این رویکرد ضروری نیست؟؟ و همچنین در مهار این بیماری منحوس سوال این است که دولتمران نمیخواهند کاری انجام دهند یا اینکه نمیتوانند؟؟ که این مورد نیاز به واکاوی دقیق دارد.

پاریا در پایان گفت: حال سوالی که بنده از شما(حجت الاسلام فومنی)دارم این است که درآمد از دست رفته را چه کسی قرار است برگرداند؟ زمان و اقتصاد تباه شده را چه کسی قرار است برگرداند و ترمیم کند. آیا شما به عنوان دبیر کل حزب مردمی اصلاحات نیاز ندیدین به دولت و وزیران محترم تذکر و یا نکاتی را یادآور شوید؟؟

حجت الاسلام فومنی نیز چنین گفتند: خب بنده ام به نوبه خودم اعیاد شعبانیه و همچنین فرخنده روز جمهوری اسلامی ایران به تمامی مردم عزیز تبریک و تهنیت عرض میکنم. خب با این نکته باید شروع کنم که من به عنوان یک آزاد اندشی که دوستدار انقلاب و امام و رهبری هستم ابراز نظر میکنم و در مقام دفاع از اصلاحات و اصولگرایی به هیچ عنوان نیستم.

در مورد کرونا که متاسفانه این روزها گریبان ملت شریفمان را گرفته و عرصه را بر همگان تنگ کرده باید خواستار این مسئله از مسئولین کشوری باشیم که چرا در مهار این ویروس تا این حد ضعیف عمل کرده اند و متاسفانه کار به اینجا رسیده است دولت در ابتدا که ویروس وارد کشور شد میباست قم را و هرجای دیگری که آزمایش کرونا مثبت اعلام شده قرنطینه میکرده و به رسالت اصلی خود که حفظ جان مردم است و بنابر قانون اساسی به آن سوگند خورده است عمل کرده و ملاحظه هیچ چیزی غیر از جان مردم را نمیکرده است.حالا که متسفانه این بیماری به طور چشم گیری در کشور شیوع پیدا کرده و تمامی نهاد ها و سازمان های رسمی را پای کار کشانده مهم ترین وظیفه ما که در این روزها میتواند راهگشا باشد اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری است که انشالله بتوانیم با استفاده از نکات راهگشا ایشان بر این بیماری منحوس فارق بیاییم.

بنظر من دولت در وضع پیش آمده ۶۰ درصد مقصر است و باید پاسخگوی مردم باشد، در پاسخ سوالی که فرمودین چرا تذکر نداده اید به دولت باید عرض کنم در تربیون ما که صدای اصلاحات است بارها و بارها تذکر داده ایم و لازم است بدانید به خاطر همین تذکرها من را به دادگاه احضار کرده و تا به حالا به شصت ضربه شلاق محکوم کرده اند.

همچنین به علاوه دولت سایر مسئولین نیز باید پاسخگو باشند و اینگونه نیست که به طور کلی دولت مقصر باشد ولی من به بعنوان کسی که از این دولت حمایت کردم از مردم طلب حلالیت میکنم و امیدوارم به بهبود وضعیت فعلی دوباره به روزهای خوشمان برگردیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top