تاریخ انتشار: جمعه 1399/01/15 - 13:01
کد خبر: 350861

محمد نوروزی؛

سرزنش شبانه‌روزی به جای خودانتقادی

سرزنش شبانه‌روزی به جای خودانتقادی

در روزهای گذشته و پس از انتشار اخبار مربوط به شیوع افسارگسیخته ویروس کرونا در آمریکا و متعاقباً ناتوانی دولت این کشور از مدیریت مطلوب اوضاع، خبری منتشر شد که بر طبقِ آن جمعی از دانشجویان، بسته‌هایی حاوی اقلام بهداشتیِ مقابله با کرونا را برای ارسال به آمریکا آماده کرده بودند. خبری که بلافاصله با واکنش‌های فراوانی همراه شد و حتی برخی نیز با حملات شدید به این اقدام نمادین، نفس انجام چنین اقداماتی را زیر سوال بردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمد نوروزی*// در روزهای گذشته و پس از انتشار اخبار مربوط به شیوع افسارگسیخته ویروس کرونا در آمریکا و متعاقباً ناتوانی دولت این کشور از مدیریت مطلوب اوضاع، خبری منتشر شد که بر طبقِ آن جمعی از دانشجویان، بسته‌هایی حاوی اقلام بهداشتیِ مقابله با کرونا را برای ارسال به آمریکا آماده کرده بودند. خبری که بلافاصله با واکنش‌های فراوانی همراه شد و حتی برخی نیز با حملات شدید به این اقدام نمادین، نفس انجام چنین اقداماتی را زیر سوال بردند. و اما چند نکته:

اینکه حرکت این دانشجویان کاملاً نمادین بوده است، نیاز به توضیح و تصریح چندانی ندارد؛ کیست که نداند ارسال محموله‌هایی به اندازه چند وانت برای جمعیت چند صدمیلیونی آمریکا، نمی‌تواند ناتوانی دولت امریکا در خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندانش را جبران نماید.

در انتقادات دوستان میدیدم که به هزینه‌های آماده‌سازی این محموله اشاره کرده بودند و حتی آن را به ماجرای پیرمرد معروف دستفروش پیوند داده بودند؛ کیست که نداند که ارسال چند کارتن ماسک و گان که عمدتا‌ً در کارگاه‌های تولیدی نیروهای جهادی دوخته شده، هزینه چندانی ندارد!

گذشته از عملکرد درخشان دانشجویان و سایر نیروهای جهادی در زلزله کرمانشاه و سیل گلستان، لرستان و خوزستان، ماجرای کرونا هم به بستری دیگر برای فداکاری‌های قابل ستایش نیروهای جهادی تبدیل شد تا آنجا که با وجود دولت فشل روحانی، اگر این جوانان مومن به میدان نیامده بودند، معلوم نبود چه بر سر مردم می‌آمد؛ نتیجتاً کیست که نداند بزرگ‌نمایی چنین اقداماتی که نحوه انجام آن، حتما‌ً قابل انتقاد است، می‌تواند تلاش‌های بی‌منت و مفید این جوانان جهادی را در خطر کمرنگ شدن قرار دهد. خودانتقادی خوب است؛ لکن باید مراقبت کرد که مسیر خودانتقادی به سرزنشِ شبانه‌روزی ختم نشود.

در میدانِ جنگِ رسانه‌ایِ کرونایی، تحقیر دولت مستکبری که از هیچ قول و فعلی برای تحقیر مردم ایران دریغ نمی‌کند، حتماً از اولویت‌های رسانه‌ایِ رسانه‌دار هاست، تا بدانیم و بدانند که دولتِ وقیح امریکا چگونه زیر بارِ کرونا زاییده است.

پی‌نوشت: من هم مثل خیلی‌های دیگر به نحوه انجام پروژه تحقیر امریکا، انتقاد دارم. غفلت از درنظر گرفتن پیوست‌های رسانه‌ایِ دقیق و تمیز، ایده‌ای که می‌توانست در سطح بین‌المللی دولت وحشی ترامپ را تحقیر کند را نیمه‌تمام و پُراِشکال رها کرد. کاش دقت بیشتری می‌شد.

* فعال سابق دانشجویی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top