تاریخ انتشار: شنبه 1399/01/16 - 14:13
کد خبر: 350961

سال ۲۰۲۰ بدترین سال فروش جهانی موبایل

آمارها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ کمترین میزان فروش گوشی‌های هوشمند طی ده سال گذشته را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شیوع بیماری کرونا گویا همچنان به بازار گوشی‌های هوشمند ضربه می‌زند. درحالی‌که چندی پیش خبری منتشر شد که از رشد فروش لوازم جانبی کامپیوتر مانند کیبورد و ماوس خبر می‌داد؛ اما تاکنون شاهد گزارش‌های متعددی بودیم که افت فروش تلفن‌های هوشمند را تأیید می‌کنند.
شاید دلیل اصلی نیز کاهش تمایل کاربران در شرایط خودقرنطینگی و مبارزه با بیماری کرونا برای خرید گوشی هوشمند جدید باشد. در هر حال، تحلیلگران معتقد هستند که فروش کم گوشی‌های هوشمند ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه داشته باشد.
در ماه فوریه ۲۰۲۰ مشخص شد که فروش گوشی‌های هوشمند با افت ۴۰ درصدی همراه بوده است و دلیل اصلی آن نیز تعطیلی کارخانه‌های سازنده قطعات مورد نیاز گجت‌های قابل حمل ازجمله تلفن‌های هوشمند عنوان شده است.
تحلیلگران شرکت CCS نیز با بررسی شرایط بازار گوشی‌های هوشمند تخمین می‌زنند که آمار فروش گوشی‌های هوشمند به کمترین میزان خود طی ۱۰ سال گذشته می‌رسد؛ اما با عبور از بیماری کرونا شاهد رشد مجدد بازار تلفن‌های هوشمند خواهیم بود.

در گزارش منتشرشده شرکت CCS نیز گسترش بیماری کرونا و درنتیجه تعطیلی بازارها و کاهش سفارشات، علت اصلی افت فروش گوشی‌های هوشمند عنوان شده است. باید در نظر داشته باشید که برخی از کشورها روی تأمین نیازهای ضروری شهروندان تمرکز کرده‌اند و در حال حاضر سفارشات کالاهای ضروری به‌صورت آنلاین در اولویت قرار دارد؛ برای مثال چندی پیش آمازون اعلام کرد که در کشورهای اروپایی درگیر با بیماری کرونا تنها سفارش کالاهای ضروری را می‌پذیرد.
شرکت CCS تخمین می‌زند که سال ۲۰۲۰ تنها ۱/۲۶ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند در سراسر دنیا فروخته می‌شود که نسبت به ده سال گذشته، کمترین آمار فروش تلفن هوشمند است؛ برای مثال در سال ۲۰۱۹ شاهد فروش ۱/۴۱ میلیارد گوشی هوشمند در سراسر دنیا بودیم. در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ نیز تخمین زده می‌شود که شاهد افت فروش ۲۹ درصدی گوشی‌های هوشمند نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ باشیم.
با این حال، تحلیلگران معتقد هستند که سال ۲۰۲۱ شرایط برای بازار گوشی‌های هوشمند بهتر می‌شود و نسبت به سال ۲۰۱۹ با رشد ۴ درصدی همراه خواهد بود. در سال ۲۰۲۲ نیز بازار گوشی‌های هوشمند با رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ با روند بهتری به کار خود ادامه خواهد داد.
با وجود اینکه شاهد افت فروش گوشی‌های هوشمند هستیم؛ اما شرکت CCS معتقد است که میزان فروش گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ارتباطات 5G نسبت به سال ۲۰۱۹ با رشد بیشتری همراه است و احتمالا تا پایان سال شاهد فروش ۲۱۰ میلیون دستگاه تلفن هوشمند سازگار با ارتباطات 5G خواهیم بود.
همچنین تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۲۴ آمار فروش گوشی‌های هوشمند با قابلیت سازگاری با ارتباطات 5G به بیش از ۱/۱۵ میلیارد دستگاه برسد و درواقع بیش از ۵۸ درصد گوشی‌های هوشمند فروخته‌شده در بازار را مدل‌های 5G تشکیل دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top