تاریخ انتشار: شنبه 1399/01/16 - 19:09
کد خبر: 350994

واکنش فعال سابق دانشجویی به شلوغی امروز تهران

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد «ظرف ۲۴ساعت آینده خیابان ها و جاده ها خلوت می شود» نگاه غلط و ذهنیت «مصونیت گله‌ای» باعث شد در رأس دستگاه اجرایی انفعال در عمل اتفاق بیفتد!

خبرنامه دانشجویان ایران: میکائیل دیانی در صفحه شخصی خود نوشت: جناب روحانی پس از شیوع کرونا در ایران هفته طلایی جلوگیری از اپیدمی شدن این پدیده را با ساده‌انگاری و همه چیز از شنبه عادی می شود، از دست داد!

پس از آن با تاکید بر درمان آزمایشگاهی و کشف قطعی بیماری و بی‌توجهی به درمان تشخیصی و بالینی؛ فرصت دیگری را برای جلوگیری از شیوع از دست داد و فشار بر ساختار بهداشت و درمان را وحشتناک کرد، تا جایی که صدای جامعه پزشکی و پرستاری درآمد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد «ظرف ۲۴ساعت آینده خیابان ها و جاده ها خلوت می شود» نگاه غلط و ذهنیت «مصونیت گله‌ای» باعث شد در رأس دستگاه اجرایی انفعال در عمل اتفاق بیفتد!

واکنش فعال سابق دانشجویی به شلوغی امروز تهران

بی‌توجهی به اهمیت مسأله شیوع کرونا و تصمیمات قاطع برای جلوگیری از آن را می‌توان در صحبت‌های رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا پیش از عید مشاهده کرد؛ آنجا که روحانی از وزیر بهداشت می‌پرسد: «در استان‌هایی که احتمالا مقصد ایام تعطیلات کشور خواهد بود، پیش‌بینی تخت به اندازه کافی وجود دارد؟» این بدان معناست که تا آن لحظه نیز حاضر نیست با دستوری مقتدرانه به مردم بگوید «در خانه بمانید» و به سفر نروید؛ اما سخن دیگر روحانی در آن جلسه که تعجب وزیر بهداشت را هم در پی داشت این بود: «برای مردم شفاف بگوییم که وقتی می‌گوییم کسی بیرون نیاید منظور کدام فرد است، من‌باب مثال عرض می‌کنم افراد سالخورده، آنان که بیماری ریوی یا قلبی دارند، آنهایی که دیابت دارند، این باید شفاف گفته شود تا به آن عمل شود» که در پاسخ وزیر بهداشت می‌گوید: «اگر قرار باشد زنجیره قطع شود باید همه در خانه بمانند!»

یک هفته رها شدن مسئله و اجازه به سفر باعث شد مسیر شیوع ادامه یابد و تازه از هفته دوم یک برخورد اولیه با پدیده صورت گرفت اما آیا کافی است!؟

اقتدار در تصمیم‏گیری از سوی رئیس‌جمهور می‌توانست در این سال‌ها در مقاطع مختلف نجات‌دهنده ایرانیان باشد اما هر بار انفعال او قربانیان زیادی به جا گذاشت؛ گاهی مال و عمر ایرانیان قربانی تصمیمات روحانی شد و گاهی جان آنها! حالا اگر قرار باشد سیاست‌ها به تصمیم‌گیری‌های قبل از هفته دوم فروردین بازگردد، طبیعتا نتیجه‌های جبران‌ناپذیری به بار می‌آورد و همین دستاورد کوچک نیز از بین خواهد رفت. بر مبنای نگاه کارشناسان و حتی نفر اول بهداشت و درمان که در نامه اعتراضی او به رئیس‌جمهور درباره شروع به فعالیت صنایع آمده است، ادامه محدودیت‌ها ضروری است. اما انگار وضع به حالت قبل برگشته است!

پی نوشت:
عکس امروز صبح مترو تهران

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top