تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/01/17 - 16:50
کد خبر: 351125

به آتش کشیدن دکل‌های 5G در بریتانیا

تاکنون دو دکل 5G در شهرهای بیرمنگام و مرزیساید انگلستان توسط نظریه‌پردازان توطئه به آتش کشیده شده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با وجود اینکه حتی دلیل قانع‌کننده‌ای برای مرتبط ساختن ارتباطات 5G با بیماری سرطان یا هر بیماری دیگر وجود ندارد؛ برخی نظریه‌پردازان توطئه در فضای مجازی اعلام کرده‌اند که برج‌های 5G به شیوع و گسترش بیماری کرونا کمک می‌کنند.
همین موضوع سبب شده است که در بریتانیا برخی از افراد دکل‌های 5G را به آتش بکشند؛ فناوری که ممکن است سال‌ها طول بکشد برخی از کشورهای دنیا به آن دست یابند. اوایل هفته گذشته ویدیویی در فضای مجازی قرار گرفت که دکل سلولی ۲۰ متری مجهز به آنتن‌های 5G در شهر بیرمنگام انگلستان به آتش کشیده شد. برخی از گروه‌های ضدفناوری 5G نیز این ویدئو را در صفحات فیسبوکشان قرار دادند.
فیسبوک نیز ویدیوهای منتسب به آتش گرفتن دکل 5G در بیرمنگام را حذف کرد. چندی بعد شبکه‌های مجازی دیگر نیز اقدامی مشابه با فیسبوک انجام دادند. پلیس انگلستان اعلام کرده است که تحقیقات روی علت آتش گرفتن دکل 5G هنوز ادامه دارد؛ اما مهندسی که در صحنه حاضر بوده است، تأیید کرده که این آتش‌سوزی توسط چند اغتشاشگر و آتش‌افروز صورت گرفته است.
حال، گفته می‌شود که روز جمعه دکل دیگری این‌بار در شهر مرزیساید به آتش کشیده است. با وجود اینکه آتش‌نشانان موفق به خاموش ساختن حریق شده‌اند؛ اما خسارت سنگینی به برج 5G وارد شده است. طی ماه‌های گذشته مهندسان و کارکنانی که مشغول نصب و راه‌اندازی دکل‌های 5G بوده‌اند، بارها گزارش داده‌اند که مورد مزاحمت افرادی ناشناس قرار گرفته‌اند.

با وجود اینکه بسیاری از مردم در شرایط خودقرنطینگی به‌سر می‌برند؛ اما کارکنان و مهندسان حوزه ارتباطات باید در محل کارشان حضور داشته باشند تا خللی در برقراری ارتباطات 5G به وجود نیاید. این موضوع برای دیگر کارکنان حوزه ارتباطات صدق می‌کند؛ اما به‌نظر می‌رسد که نظریه‌پردازان توطئه تنها مزاحم کارکنان و مهندسان فعال در زمینه نصب و راه‌اندازی دکل‌های 5G شده‌اند.
در حال حاضر فعالیت بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک، بیمارستان‌ها، ادارات دولتی، مؤسسات آموزشی رسمی و غیررسمی و حتی فروشگاه‌ها وابسته به ارتباطات بی‌سیم است و از بین رفتن برج‌های شبکه همراه می‌تواند ضربه سختی به اقتصاد و همچنین مقابله با بیماری کرونا بزند.

در برخی مواقع حتی کارکنانی که در حال نصب کابل‌های فیبر نوری بوده‌اند نیز مورد مزاحمت نظریه‌پردازان توطئه قرار گرفته‌اند. این موضوع در حالی است که کابل‌های فیبر نوری ارتباط مستقیمی با فناوری 5G ندارند.
با وجود اینکه بسیاری از کارکنان و مهندسان فعال در حوزه ارتباطات شبکه همراه از گروه‌های ضد ارتباطات 5G بارها خواسته‌اند که دست از ایجاد مزاحمت و خسارت زدن به برج‌های 5G بردارند؛ اما به‌نظر می‌رسد که این گروه‌ها به فعالیتشان ادامه می‌دهند و ارتباطات 5G را دلیل شیوع بیماری کرونا و آسیب دیدن دوستان و اعضای خانواده خود می‌دانند.
محققان با اشاره به کشورهایی ازجمله ایران و ژاپن که هنوز زیرساخت‌های فناوری ارتباطات 5G را به‌صورت گسترده فراهم نکرده‌اند، احتمال شیوع بیماری کرونا توسط برج‌های 5G را صفر می‌دانند.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top