تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/01/18 - 09:17
کد خبر: 351189

مدت پاسخگویی به شکایات دانشگاهیان کاهش می یابد

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم با اشاره به بیشترین موارد شکایات دانشجویان در سال گذشته گفت: در سال جاری مدت پاسخگویی به شکایت دانشگاهیان را کاهش خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فریدون جعفری گفت: درسال ۹۸ توانستیم میانگین مدت پاسخگویی به شکایات دانشگاهیان را کاهش دهیم یعنی اگر درگذشته مدت پاسخگویی به شکایت به طور متوسط ۱۵ روز طول می‌کشید، این مدت را به حدود ۷ روز رساندیم و تلاش می‌کنیم آن را پایین‌تر نیز بیاوریم.

وی ادامه داد: این کاهش مدت پاسخگویی با اجرای یک سری فرایندها محقق شد که می‌توان به تعیین «رابطین دفاتر بازرسی و پاسخگویی به شکایت در دانشگاه‌های جامع استان» اشاره کرد که خیلی از اعتراضات و شکایات واصله را از مرکز کاهش داد.

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم خاطرنشان کرد: یعنی برخی شکایات و اعتراض‌ها با ارجاع به رابطین دفاتر بازرسی و پاسخگویی به شکایت در دانشگاه‌های جامع استان، حل و فصل شد.

وی ادامه داد: همچنین یک تعداد دستورالعمل و بخشنامه در طول سال ۹۸ ابلاغ شد که نتیجه آن، منجر به ارتقا سطح حقوق شهروندی و رضایتمندی مراجعان شد که اگر بتوانیم در سال ۹۹ نیز آن را پیگیری کنیم، نتیجه مثبتی در ارتقا حقوق شهروندی مراجعان وزارت خانه خواهیم داشت و هم سطح سلامت اداری ارتقا می‌یابد.

بیشترین شکایات دانشجویان در سال ۹۸
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم گفت: درسال ۹۸ بیشترین مراجعات و شکایات دانشجویان در خصوص نقل و انتقال، شهریه مؤسسات غیرانتفاعی، پذیرش‌ها، اعتراض به آزمون‌های برگزار شده و برخی جذب‌ها بود که تعداد شکایات دانشجویان در سال ۹۸ نسبت به سال قبل تا حدودی کاهش داشت.

کاهش شکایات دانشجویان در سال ۹۸
وی با اشاره به دلیل کاهش شکایات دانشجویان در سال ۹۸ گفت: فعال شدن رابطین دفاتر بازرسی و پاسخگویی به شکایت در دانشگاه‌های جامع استان‌ها یکی از دلایل کاهش شکایات دانشجویان بود همچنین ابلاغ برخی بخشنامه‌ها به رؤسای دانشگاه‌ها مبنی بر اینکه تا حد ممکن قانون را در محدوده مدیریتی خود رعایت کنند که نتیجه آن، اعتراض ناشی از عدم قانون نباشد، نیز بسیار مؤثر بود و میزان شکایت تا حدودی کاهش یافت.

وی تاکید کرد: با نامه‌هایی که به دانشگاه‌ها ارسال کردیم، بر روی فرهنگ سازی و فرهنگ رعایت اجرای قانون کار کارکردیم که تا اندازه‌ای مؤثر بود.

کاهش میانگین مدت پاسخگویی به شکایات دانشگاهیان در سال ۹۹
جعفری تاکید کرد: برای سال ۹۹ نیز برنامه داریم تا میزان رضایتمندی را در سطح وزارتخانه افزایش دهیم و میانگین پاسخ به شکایت دانشگاهیان را کاهش دهیم و حتی مدت آن را به ۵ تا ۳ روز برسانیم، و همچنین حقوق شهروندی را به صورت کامل در سطح وزارت علوم رصد می‌کنیم تا به صورت کامل اجرا شود و در خصوص عدم اجرای حقوق شهروندی معترضی نداشته باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top