تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/01/19 - 14:31
کد خبر: 351359

راهنمای سفر به آنتالیا

خرید بلیط هواپیما از www.alibaba.ir به مسیر آنتالیا به شما این امکان را می‌دهد که در میان فرودگاه، با آنتالیا اتوگار (ترمینال اتوبوس بین شهری)، مرکز شهر ( Kalekapısı ) و سواحل، با تراموا AntRay ، اتوبوس شهری، اتوبوس فرودگاهی، اتوبوس شاتل هواپیمایی، تاکسی، یا ترکیبی از آنها سفر کنید.

خبرنامه دانشجویان ایران: آنتالیا  با جمعیت 2 میلیون نفر، "پایتخت"  ساحل دریای مدیترانه ترکیه، یک شهر مدرن و جذاب است که دارای یک مرکز تاریخی کوچک و جذاب، یک موزه باستان شناسی، سواحل آفتابی  به شرق و غرب، شلوغ‌ترین فرودگاه ساحلی و هتل‌های خوب است که چیزهای زیادی برای  دیدن و انجام دادن دارد و نمای چشمگیر  دریا و کوه آن را برای شما جذاب‌تر و دلپذیرتر می‌کند. 

راهنمای سفر به آنتالیا

کالیچه

این مرکز تاریخی بندر رومی را احاطه کرده  است.  بسیاری از بناها در اینجا از زمان عثمانی، تعداد کمی از  دوران روم  و برخی نیز به شکل خانه‌ها، هتل‌‌ها، هتل آپارتمان‌ها  و رستوران‌ها بازسازی شده‌اند.

ساحل اصلی  آنتالیا Konyaaltı Plajı است که یک مسیر طولانی از شن و مرواریدهای خشن و ماسه سنگ‌های غربی که چندین کیلومتر در آن جریان دارند را تشکیل می‌دهد. شن و ماسه در امتداد شرق لارا پلاژ  نرمتر است . سواحل دیگری نیز در این مسیر هستند که دورتر قرار دارند.

در مسیر آنتالیا به سمت کالیچه از  موزه  و سواحل دیدن کنید. این  قطب حمل و نقل  منطقه با فرودگاه بزرگ و مدرن   10 کیلومتری (6 مایل) شرق مرکز شهر و یک ترمینال  بزرگ و مدرن  اتوبوس (اتوگار)  4 کیلومتر ( 2.5 مایل) شمال پوشیده شده است.

آنتالیا  همچنین پایگاه مناسبی برای  سفرهای یک روزه به اماکن باستان‌شناسی اطراف  مانند  آسپندوس،  الیمپوس،  پروژ،  فسیللیس،  سلژ،  ساید  و  ترمسوس و حتی  قایق‌سواری رودخانه‌ای  در   پارک ملی کورپلی کانیون است. با خرید بلیط هواپیما از علی بابا می‌توانید بلیط هواپیما آنتالیا را رزرو کرده و به این شهر زیبا سفر کنید.

خرید بلیط هواپیما از www.alibaba.ir به مسیر آنتالیا به شما این امکان را می‌دهد که در میان فرودگاه، با آنتالیا اتوگار (ترمینال اتوبوس بین شهری)، مرکز شهر ( Kalekapısı ) و  سواحل، با  تراموا AntRay ،  اتوبوس شهری،  اتوبوس فرودگاهی،  اتوبوس شاتل هواپیمایی،  تاکسی، یا ترکیبی از آنها سفر کنید.

تراموا در آنتالیا

در سال 2016  خط تراموا AntRay به سمت شمال به  فرودگاه آنتالیا،  اکسو  (برای  Perge ) و EXPO 2016 آنتالیا گسترش یافت. دو ایستگاه تراموا فرودگاه وجود دارد: ترمینال داخلی  İç Hatlar)  و ترمینال بین المللی  (داش هاتلر). برای رفتن از فرودگاه به مرکز شهر و  Otogar  (ترمینال اتوبوس)، یک تراموا را مشخص کنید. پیاده روی از فرودگاه به metsmetpaşa حدود 50 دقیقه طول می‌کشد و به Otogar حدود 80 دقیقه می‌رسد.

اتوبوس‌های شهری

دو مسیر اتوبوس شهری در  خدمت فرودگاه آنتالیا هستند:

 600  اتوبوس بین  ترمینال داخلی  فرودگاه آنتالیا به نام (İç Hatlar)  و ترمینال شماره 1 بین المللی  (1. Dış Hatlar) به  آنتالیا Otogar   (ترمینال اتوبوس) وجود دارد که هر 30 دقیقه برای  TL 3.60 (یک طرفه، پرداخت راننده در پول نقد) خدمات ارائه می‌دهند. این خدما به فرودگاه و از فرودگاه تقریباً هر 30 دقیقه از ساعت 06:00 تا 23:30 (11:30 بعدازظهر)، با سفرهای اضافی در ساعت 00:20 (12:20 صبح)، 02:30 صبح و 04:30 صبح انجام می شود.  سفر حدود یک ساعت طول می‌کشد.

جاهایی که باید در آنتالیا از آنجا دیدن کنید

1. شهر قدیمی (Kaleiçi)

محله Kaleiçi پیچ و خم مانند برای قدم زدن ساخته شده است. عمارت‌های عثمانی سفید و بام قرمز که به طور کامل احیا شده است، خیابان‌های سنگفرش را زیباتر می‌کند، در حال حاضر بسیاری از هتل‌های بوتیک، فروشگاه‌های سوغاتی، گالری‌های هنری و رستوران‌ها واقع شده‌اند. اگرچه مکانی برای راحتی در محیط دنیای قدیمی است، اما جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی نیز برای کسانی که می‌خواهند از گشت و گذار در آن استفاده کنند وجود دارد. با خرید بلیط هواپیما از علی بابا می‌توانید به سمت آنتالیا سفر کرده و به بازدید از این شهر جذاب بپردازید.

میدان اصلی (کلم پیچ Kapisi) دارای یک برج دروازه و سنگ چادری ساعت قلعه است. مسجد محمد پاشا  کاشی کاری داخلی خیره کننده دارد.

راهنمای سفر به آنتالیا

2. بندرگاه قدیمی

بندرگاه قدیمی آنتالیا که در صخره‌ها قرار گرفته است، یک حوضچه زیبا از بوتیک‌ها، کافه‌های زیبا، بازارها و قایق بادبانی‌هایی است که به راحتی در مدیترانه‌ به چشم می‌خورد. با داشتن فضای تفریحی آرام و امن در حال حاضر، دشوار است تصور کنید که این مکان زمانی قطب اصلی اقتصادی آنتالیا بود، اما از قرن 2 تا اواسط قرن 20، این مکان، بندر اصلی بود و تجارت و رونق را به شهرهای اطراف می‌آورد. با رزرو هتل آنتالیا در نزدیکی مکان‌های تاریخی آن، می‌توانید دسترسی بهتری به این محیط‌ها داشته باشید.

شما به اینجا می‌آیید تا سفارش خود را بخرید و بعد از نوشیدن یک قهوه، خورشید را روی دریا تماشا کنید یا می‌توانید به یکی از قایق‌های مسافرتی برای شنا، گشت و گذار خود بر روی دریای مدیترانه بروید و خاطره خوشی را برای خود و خانواده‌تان بسازید.

3. موزه آنتالیا

اگر به تاریخ ترکیه علاقه دارید، این موزه عالی را از دست ندهید. با رزرو هتل آنتالیا در نزدیکی این موزه تاریخی، دسترسی خود را به آن آسانتر کنید. نمایشگاه‌های خیره کننده در اینجا بهترین سوغات گردشگری در سواحل ترکیه را به نمایش می‌گذارد. این مجموعه به صورت نمونه‌ای نمایش داده می‌شود و باعث می‌شود تاریخ غنی و نه پیچیده ترکیه برای درک بسار آسان باشد. بخش بزرگ باستان شناسی نمایش‌هایی از عصر مفرغ تا بیزانس را ارائه می‌دهد، با تأکید ویژه‌ای بر خرابه‌های موجود در منطقه مجاور.

حتما قبل از سفر باید به رزور هتل آنتالیا بپردازید چراکه زمان کوتاهی برای بازدید از آثار تاریخی ترکیه دارید به این دلیل که آنها بسیار زیاد هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top