تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/01/20 - 13:46
کد خبر: 351465

محدودیت های جدید واتساپ

واتساپ اعلام کرد برای جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط و گمراه‌کننده درباره‌ی ویروس کرونا، محدودیت‌های جدیدی اعمال خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ واتساپ اعلام کرد از امروز پیام‌هایی که در زنجیره‌ای شامل پنج کاربر یا بیشتر ارسال شده باشند، تنها قابلیت فوروارد برای برای تنها یک کاربر را خواهند داشت. این تصمیم برای کاهش سرعت گسترش اطلاعات در شبکه‌ی واتساپ به‌منظور افزایش امکان صحت‌سنجی این اطلاعات اتخاذ شده است.

واتساپ در پستی روی بلاگ خود دراین‌باره اعلام کرد:

می‌دانیم بسیاری از کاربرانمان اطلاعات مفید و ویدئوها و تصاویر بامزه یا دعاهایی را با دیگران به اشتراک می‌گذارند که فکر می‌کنند تأثیر مثبتی روی افراد می‌گذارد. در هفته‌های گذشته، کاربران واتساپ از این پلتفرم برای ایجاد گروه‌های حمایت از افراد فعال در حوزه‌ی سلامت هم استفاده کرده‌اند و در‌عین‌حال، می‌گویند سرعت روزافزون چرخش اطلاعات در این پیام‌رسان ممکن است احتمال افزایش اطلاعات گمراه‌کننده را افزایش دهد. برای ما بسیار مهم است سرعت دست‌به‌دست‌شدن این اطلاعات را پایین نگه داریم تا واتساپ همچنان محلی برای گفت‌وگوهای شخصی بماند.

برای مدت‌ طولانی، کاربران واتساپ فقط با چند کلیک می‌توانستند پیامی را برای ۲۵۶ کاربر دیگر فوروارد کنند. قبلا این پیام‌ها با برچسب «فورواردشده» برای کاربران ارسال نمی‌شد و به‌دلیل استفاده‌ی واتساپ از رمزگذاری امنیتی end-to-end، ردیابی پیام‌های حاوی توهین تقریبا غیرممکن بود. این مسئله سال ۲۰۱۸ و حین نزاعی مرگ‌بار در هند و نقش پیام‌رسان واتساپ در آن، باعث مطرح‌شدن انتقادهای زیادی شد.
در همان سال، واتساپ تعداد دفعاتی را محدود کرد که هر پیام می‌توانست فوروارد شود. هم‌زمان برچسب «فورواردشده» به‌همراه دو پیکان به نشانه‌ی فورواردشدن این پیغام از طرف کاربر سوم به پیام‌های فورواردشده اضافه شد. سال گذشته‌ی میلادی، واتساپ تعداد کاربرانی که هر کاربر می‌تواند پیغامی برای آن‌ها به‌صورت هم‌زمان فوروارد کند، به پنج کاربر کاهش داد.
البته این موضوع چندان محدودکننده نیست و هنوزهم کاربر می‌تواند هر پیغام را به هر تعداد کاربر دلخواه فوروارد کند. این محدودیت فقط با ایجاد وقفه در چرخه‌ی فورواردشدن هر پیام به کاهش تعداد ارسال مجدد آن کمک می‌کند. واتساپ می‌گوید سال گذشته، نرخ فورواردشدن پیام در این پیام‌رسان ۲۵ درصد کمتر از سال پیش از آن بوده است.
واتساپ در ماجرای شیوع دنیاگیری ویروس کرونا باردیگر زیر ذره‌بین قرار گرفته است. ماه گذشته، شبکه‌ی خبری CNN گزارش داد افراد سودجو از این پیام‌رسان برای انتشار اطلاعات جعلی درباره‌ی درمان کرونا و تلاش برای فریب‌دادن افراد در حال مبارزه با این ویروس استفاده شده است. لئو واردکار، نخست‌وزیر ایرلند، هم از مردم این کشور خواسته است دست از «اشتراک‌گذاری اطلاعات تأییدنشده در گروه‌های واتساپی» بردارند.
واتساپ در پاسخ به این انتقادها، رباتی معرفی کرد که سازمان بهداشت جهانی آن را اداره و به کاربران اطلاعات موردنیاز درباره‌ی کرونا را ارائه می‌کند. شایان ذکر است این ربات دردسترس کاربران ایرانی نیست. همچنین، واتساپ یک‌میلیون دلار به شبکه‌ی بین‌المللی Fact-Checking Network کمک کرده است.

منبع: theverge

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top