تاریخ انتشار: جمعه 1399/01/22 - 12:06
کد خبر: 351639

درخواست جامعه اسلامی دانشجویان برای لغو مصوبه شورای عالی کار

زادمهر تصریح کرد: متاسفانه شاهد آن هستیم که نمایندگان دولت در این شورا رسالتی که حمایت از محرومین بود را بر زمین گذاشته و در نقش کارفرما ظاهر شده و در کنار کارفرما فرمان به ضایع شدن حق کارگر می‌دهند.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از مهر، محمد زادمهر دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان  گفت: روزهای گذشته پس از بحث‌های فراوان اعضای شورای عالی کار در نهایت با رای گیری افزایش ۲۱ درصدی حداقل مزد برای کارگران تصویب شد.

وی ادامه داد: متاسفانه این افزایش باتوجه به آمار رسمی اعلام شده توسط بانک مرکزی که تورم را در سال 1398 به میزان ۴۱ درصد بوده بسیار اندک است و اختلاف فاحش اعداد فوق الذکر خود زبان گویای ماجرا بوده و باید در نظر داشت که این مصوبه خلاف نص صریح قانون کار است. در ماده ۴۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران تطبیق نرخ تورم سالانه با افزایش مزد کارگران به وضوح تصریح شده است.

زادمهر تصریح کرد: متاسفانه شاهد آن هستیم که نمایندگان دولت در این شورا رسالتی که حمایت از محرومین بود را بر زمین گذاشته و در نقش کارفرما ظاهر شده و در کنار کارفرما فرمان به ضایع شدن حق کارگر می‌دهند.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان یادآور شد: ترکیب شورای عالی کار، ترکیبی ناعادلانه است چراکه مثلا در همین جلسه آخر که مذاکره و بحث به سرانجام نمی رسد برخلاف حضور نمایندگان کارگری شورا افزایش را تصویب می نماید این کار یعنی نمایندگان کارگری یا می پذیرند یا در صورت عدم پذیرفتن در رای گیری از چرخه حذف می شوند.

وی ادامه داد: اینگونه اقدامات یک طرفه از سوی دولت و عدم حمایت از قشر زحمتکش و مستضعف جامعه قطعا آثار زیان بار بسیاری برای کشور و سرمایه اجتماعی نظام خواهد داشت.

زادمهر اظهار داشت: باید آقایان دولتی در نظر داشته باشند که یکی از ستون اصلی جهش تولید کارگران هستند که با از خودگذشتگی فراوان در کارخانجات کشور شبانه روزی با حداقل امکانات زحمت می کشند و بار اصلی تولید کشور بر دوش این افراد است. با این وصف نباید اجازه داد کارگران مظلوم از حداقل حقوق خود در این شرایط اقتصادی بحرانی محروم گردند.

وی گفت: انتظار می رود این مصوبه‌ یک طرفه طی روزهای آینده لغو و با برگزاری جلسات جدید حق واقعی کارگران را حداقل مطابق با قانون به آنها باز‌گردانده شود.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: در صورت انفعال دولت به مانند گذشته، امید داریم که با ورود جدی قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی جلوی این ظلم آشکار بر مردم گرفته شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top