تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/01/25 - 10:44
کد خبر: 352017

تحلیلی درباره لایوهای این روزهای اینستاگرام

بخشی از بحث های این شاخ های اینستاگرامی به دعواهای داخلی و ارتباطات غیرمتعارف خودشان وابسته بود؛ آنچیزی که کمتر مورد توجه قرار گرفت و نشان از بی مبنایی و آنی زندگی کردن و دم غنیمتی هرزه‏گونه آنها داشت. بخش دیگر آن اما تعمیم دادن این هرزه گری به فضای عمومی جامعه بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، میکائیل دیانی از فعالان سابق دانشجویی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در این ایام لایوها نیز بیشتر شده است اما در هفته اخیر لایو چند نفر خیلی پر سر و صدا بوده است. ساشا سبحانی؛ پویان مختاری؛ دنیا جهانبخت و... که لایوها پرمخاطب بالای 100هزار نفر داشتند.

اینکه چرا باید شاخ های اینستاگرامی که در ایران هم زندگی نمی کنند و عموما در زندگی های لاکچری هم هستند پرمخاطب ترین لایوها در این میان باشد؛ می تواند مورد مطالعه خوبی قرار گیرد.

شاید اولین نکته در مورد این لایوها به محتوای آن برگردد. عموم لایو این افراد درباره «مسائل جنسی» است؛ آن هم مواجهه ای به بدترین شکل آن که در برخی از آنها می توان رسما نام آن را برده داری جنسی گذاشت.

بخشی از بحث های این شاخ های اینستاگرامی به دعواهای داخلی و ارتباطات غیرمتعارف خودشان وابسته بود؛ آنچیزی که کمتر مورد توجه قرار گرفت و نشان از بی مبنایی و آنی زندگی کردن و دم غنیمتی هرزه‏گونه آنها داشت. بخش دیگر آن اما تعمیم دادن این هرزه گری به فضای عمومی جامعه بود.

استادی جامعه شناس داشتیم که در تحلیل گرایش به پورنوگرافی می گفت «جذب مخاطب با باز کردن دکمه تاریخچه ای به قدمت تاریخ انسان دارد!» اینجا نیز آنچه این لایوها را پر مخاطب کرده چیزی جز این نیست. «مسئله سکس» مسئله همه است، هر کس به نحوی آن را مرتفع می کند، بخشی مسیر مشروع، قانونی و منطقی آن را می روند و ازدواج می کنند؛ یخش دیگری یا شرایطش را ندارند، یا به لحاظ سنی و اقتصادی به آن نرسیده اند، یا حاکمیت شرایط را برای ازدواج و ارضای نیاز جنسی آنها بصورت طبیعی فراهم نکرده است، یا درگیر روابط فرازناشویی اند، یا اصلا نمی خواهند این سبک زندگی را انتخاب کنند و مسیرهای دیگری را می روند. مسیرهایی که شاید به لحاظ شرعی و قانونی و منطقی هم پذیرفته شده نباشد.

حالا در شرایط کرونایی و عدم ارتباط و ارضای نیاز جنسی چه در مورد نسل جدید که حالا در آن روابط بیشتری دیده می شود، چه چیزی بهتر از اینکه آنچه کمبود دارند را در لایوهای این شاخ های اینستاگرامی پیدا کنند، لایوهایی که همراه با ارضای نیاز جنسی، هیجان جنسی را نیز با خود به همراه دارد!

آنها بر اساس جاذبه جنسی و نیاز جنسی موجود به جامعه یک جمع وسیعی از مخاطبان را جلب می کنند و از سوی دیگر خود و دیگرانی را که مسئله «هویت» و «جلب توجه» دارند را در مرکز نگاه ها قرار می دهند. در حقیقت «بی هویتی»؛ «عدم توجه» و «عدم عزت نفس از حس مفید بودن» انها را وادار می کند که چنین کنش هایی داشته باشند و گروهی دیگر را در این لایوها با خود همراه کنند و آنها نیز برای اینکه جلب توجه کنند به برده‏داری جنسی تن می دهند.

این تحلیل جامعه شناسانه است بماند که این سبک لایو ها تکنیک تبلیغی برای قمارخانه های مجازی صاحبان پیج هاست؛ و حتی از این لایوها هم چند میلیونی پول در می آورند!



 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top