تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/01/26 - 08:46
کد خبر: 352129

آموزش‌های مجازی در ایام کرونا تبدیل به سرمایه شد

رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه آموزش‌های مجازی یک سرمایه خوب از نظر فناوری و محتوا ایجاد کرده است، گفت: این آموزش‌ها از دستاورد‌های مهم دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در برنامه رادیویی «گفتگوی علمی» در خصوص فعالیت دانشگاه‌ها در ایام شیوع کرونا گفت: امر آموزش با شیوع این بیماری از حضوری به مجازی تغییر کرد، زیرا سیاست کشور این بود که مردم در خانه‌های خود بمانند و در عین حال وقت‌شان نیز تلف نشود. بیش از سه میلیون دانشجو در خانه ماندند و طبیعتاً باید کاری انجام می‌شد تا وقت‌شان تلف نشود که آموزش‌های مجازی در این راستا فوق العاده موفق بود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مجازی یک سرمایه خیلی خوب از نظر فناوری و محتوا ایجاد کرد، عنوان کرد: آموزش‌های الکترونیکی یکی از دستاورد‌های مهم دانشگاه‌ها محسوب می‌شود و در دنیا نیز به سمت این نوع آموزش‌ها حرکت کردند.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه درباره فعالیت‌های علمی دانشگاه‌ها در این ایام توضیح داد: دانشگاه‌های بزرگ ایران از چند سال گذشته تحت عنوان «خوشه‌های فکری» با یکدیگر همکاری می‌کنند و موضوعات اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرد. در این ایام نیز خوشه‌های فکری را در حوزه کرونا در میان دانشگاه‌های کشور فعال کردیم.

وی افزود: در حال حاضر در بحران کرونا قرار داریم، اما به پسا بحران نیز فکر می‌کنیم و بنابراین خوشه‌های فکری جلسات متعددی در زمینه کرونا و دوران پس از آن داشتند، گزارشاتی تهیه شد و خدمت مسئولین کشور ارسال شده است. معتقد هستیم باید در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و مسائل روانشناسی برای حال حاضر و آینده فکر کنیم و لذا راهکار‌هایی را برای مدیریت چالش‌ها پیشنهاد کردیم.

نیلی احمد آبادی به برخی از پیشنهاداتی که به عنوان خروجی خوشه‌های فکری مورد توجه قرار گرفته است، اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه‌های اقتصادی به بخش‌هایی که دچار مشکل شده ایم اشاره کرده ایم و اینکه چه قشر‌هایی از مردم دچار آسیب شده‌اند و برای اینکه از این بحران خارج شویم باید بازار سرمایه را حفظ کنیم و در این شرایط با توجه به رکودی که ایجاد شده است، حتی چاپ اسکناس هم ایرادی ندارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top