تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/01/26 - 14:10
کد خبر: 352183

انتقال فایل به‌صورت بی‌سیم از ویندوز ۱۰ به گوشی‌های سامسونگ

جدیدترین بیلد اینسایدر ویندوز ۱۰ و ویژگی Link to Windows گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ امکان انتقال فایل را در بین آن‌ها به‌صورت بی‌سیم فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کاربران معمولا برای انتقال تصاویر و فایل‌های مدنظرشان از رایانه به گوشی و برعکس، به استفاده از کابل USB یا روش‌هایی دیگر نظیر ارسال ایمیل برای خود روی می‌آورند. با‌این‌حال، مایکروسافت و سامسونگ راهی ساده‌تر دراختیار کاربرانشان قرار داده‌اند.
جدیدترین بیلد ویندوز ۱۰ برای کاربران اینسایدر به آن‌ها امکان می‌دهد به‌سادگی فایل‌های دلخواهشان را ازطریق وای‌فای با برخی از گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ به‌اشتراک بگذارند. براساس گزارش سم‌موبایل، تمامی گوشی‌های سامسونگ از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند؛ ولی در بین گوشی‌های تحت پشتیبانی، گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۲۰ به‌چشم می‌خورند.
مایکروسافت پیش‌تر با اقداماتی متعدد کاری کرده است انتقال فایل بین رایانه‌های مبتنی‌بر سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ با گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ راحت‌تر شود. ماه گذشته، ردموندی‌ها امکان کپی پیست‌کردن اطلاعات را از رایانه‌های ویندوز ۱۰ به گوشی‌های سامسونگ فراهم کردند.
افزون‌بر‌این، می‌توان ازطریق ویندوز ۱۰ اعلان‌های گوشی‌های سامسونگ را دریافت کرد و حتی به تماس‌ها پاسخ داد. اپلیکیشن‌های متفرقه (تردپارتی) نیز سال‌های متمادی است که از قابلیت‌های مشابه پشتیبانی می‌کنند. در‌این‌بین، نباید سرویس ActiveSync مایکروسافت را برای سیستم‌عامل ویندوز موبایل از یاد ببریم. باوجوداین‌، روش جدید سامسونگ و مایکروسافت، بیشتر به درد کاربران عمومی می‌خورد.

تمامی کاری که باید انجام دهید، استفاده از اپلیکیشن Your Phone در ویندوز ۱۰ و قابلیت Link to Windows در گوشی‌های سامسونگ است. پس از همگام‌سازی دو دستگاه با یکدیگر، می‌توانید در گوشی روی تصاویر یا فایل‌های مدنظر انگشتتان را چند ثانیه نگه دارید و سپس، آیتم‌هایی را انتخاب کنید که می‌خواهید به ویندوز ۱۰ بفرستید. به‌منظور انتقال فایل‌ها از رایانه به گوشی، به‌راحتی آن‌ها را درون پنجره‌ی Your Phone بکشید و رها کنید.
البته توجه به برخی نکات در‌این‌زمینه ضروری است. برای مثال، حجم فایل‌هایی که می‌فرستید، باید حداکثر ۵۱۲ مگابایت باشد؛ بنابراین، امکان ارسال فیلم‌های پرحجم باکیفیت از گوشی به رایانه یا برعکس وجود ندارد. همچنین در هربار، امکان انتقال ۱۰۰ فایل در بین دو دستگاه وجود دارد. این یعنی برای مثال نمی‌توانید در آنِ واحد تمامی تصاویر گالری گوشی‌تان را به رایانه بفرستید. نکته‌ی مهم دیگر این است که برای عملی‌شدن امکان انتقال فایل بین گوشی سامسونگ و رایانه‌ی مبتنی‌بر ویندوز ۱۰ باید هر دو دستگاه به یک شبکه‌ی وای‌فای متصل باشند. به‌علاوه، انجام این کار تنها ازطریق نسخه‌ی ۱/۵ قابلیت Link to Windows وجود دارد؛ ولی تمامی گوشی‌های سری گلکسی از این نسخه پشتیبانی نمی‌شود.

قابلیت مایکروسافت و سامسونگ برای کاربران ویندوز ۱۰ و گوشی‌های سری گلکسی بسیار کاربردی خواهد بود و‌ از‌این‌پس کاربران برای انتقال فایل در بین گوشی و رایانه، وقت کمتری صرف خواهند کرد.

منبع: engadget

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top