تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/01/27 - 08:51
کد خبر: 352266

«خبرنامه دانشجویان ایران» گزارش می دهد؛

آنچه باید از دوره مجازی «قرنطیه تشکیلاتی» دفتر تحکیم وحدت بدانید

آنچه باید از دوره مجازی «قرنطیه تشکیلاتی» دفتر تحکیم وحدت بدانید

مدتی است که با ورود ویروس کرونا به کشورمان تمامی نظامات اداری مختل شده اند و به تبع آن دانشگاهها هم تعطیل هستند. وقتی دانشگاه تعطیل باشد، عملا تشکل های دانشجویی هم به آن صورت نمی توانند کاری را پیش ببرند. از آنجایی که زمان بازگشایی دانشگاهها هم مشخص نیست؛ دفتر تحکیم وحدت در حال اجرای طرحی است که آنرا "قرنطیه تشکیلاتی" نامیده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مدتی است که با ورود ویروس کرونا به کشورمان تمامی نظامات اداری مختل شده اند و به تبع آن دانشگاهها هم تعطیل هستند. وقتی دانشگاه تعطیل باشد، عملا تشکل های دانشجویی هم به آن صورت نمی توانند کاری را پیش ببرند. از آنجایی که زمان بازگشایی دانشگاهها هم مشخص نیست؛ دفتر تحکیم وحدت در حال اجرای طرحی است که آنرا "قرنطیه تشکیلاتی" نامیده اند.

آنچه باید در رابطه یا دوره مجازی

این دوره که صورت مجازی برگزار می‌شود، شامل ده محور می باشد که عبارتند از: حلقه های مطالعاتی موضوعی، سلسله گفتگو های زنده اینستاگرامی با موضوعات فرهنگی؛ سیاسی و اقتصادی با کارشناسان و متخصصان، مسابقه ی عکاسی، مسابقه مستند سازی، جشنواره هم اندیشی مکتوب برهان با موضوعات حکمرانی در زمان کرونا، پویش باهمیم(مشاوره دانش آموزی)، مسابقه نشریه گفتمانی برتر، مسابقه پادکست و کلیپ در روزهای کرونا، ضدعفونی محلات، مسابقه کتابخوانی مردم سالاری دینی از منظر آیت الله خامنه‌ای.

از این رو مصاحبه ای داشته ایم با رحیمی، دبیر روبط عمومی دفتر تحکیم وحدت که در رابطه با کم و کیف این دوره ما را در جریان گذارند.

رحیمی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» با اشاره به برگزاری دوره مجازی قرنطینه تشکیلاتی گفت: با توجه به روزهای کرونایی و شاهد عدم حضور دانشجویان در سطح دانشگاه می باشیم، سعی کردیم که دوره ای برگزار کنیم که این تعطیلی ها منجر به عدم فعالیت و تعطیلی دفاتر زیر مجموعه اتحادیه نشود که در نظر داریم؛ دوره ای را تحت عنوان قرنطینه تشکیلاتی برگزار کنیم.

او با توجه به کلیت بخش بندی های دوره گفت: دوره ما به طور کلی به دو بخش؛ میدانی و مجازی تقسیم بندی می شود که طبیعتا با توجه به اوضاع کشور، بخش عمده دوره به صورت مجازی خواهد بود.

این فعال دانشجویی در رابطه با محورهای دوره قرنطینه تشکیلاتی گفت: بحث اولی که ما داریم، بحث حلقه مطالعاتی موضوعی است که مبنای ما برای این مهم کتاب مردم سالاری دینی از منظر آیات الله خامنه‌ای خواهد بود. این قسمت به صورت مقدماتی برگزار خواهد شد و تمامی اعضای دفاتر می توانند در این دوره شرکت کنند.

آنچه باید از دوره مجازی «قرنطیه تشکیلاتی» دفتر تحکیم وحدت بدانید

دبیر روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت تصریح کرد: بحث دومی که ما مدنظر داریم و در حال اجرای آنها هستیم، بحث سلسله گفتگوهای اینستاگرامی است که با توجه به بستر اینستاگرام سعی شده که گفتگوهایی ترتیب دهیم و بتوانیم برنامه هایی به صورت زنده یا اصطلاحا؛ لایو داشته باشیم. از این رو هم لایو ها را به سه دسته: فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تقسیم کرده ایم. حال اگر بخواهم ریزتر به موضاعت مدنظر توجه کنم باید بگویم که؛ در بحث اقتصادی به بودجه پرداخته ایم، در بحث سیاسی هم به مجلس آینه پرداخته ایم و در بحث فرهنگی هم به دانشگاه اسلامی پرداخته ایم.

رضا رحیمی ادامه داد و گفت: مورد سوم هم؛ مسابقه عکاسی است که سعی شده در این بحث جلوه های هنری فعالیت گروه های جهادی؛ کادر درمانی زحمت کش و زحمات و خدمات طلاب را به تصویر بکشیم.

او در رابطه با بحث مسابقه مستندسازی هم گفت: اگر خود انجمن ها  توانایی مستندسازی دارند در محلات مدنظری که اقدام های جهادی صورت می گیرد حاظز شوند و مستندی بسازند که می بایست؛ این مستند ها 10 دقیقه ای باشد و اصول اولیه یک مستند را دارا باشد.

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحد در رابطه قسمت برهان دوره قرنطینه تشکیلاتی گفت: قبلا برهان ها را چه در میان دوره و چه در چایان دوره به صورت کرسی های آزاد اندیشی برگزار می کردیم ولی با توجه به موقعیت زمانی و محدودیت های پیش رو؛ برهان ها را به صورت مجازی تنظیم کرده ایم که دانشجویان از این طرح جا نمانند و شرکت کنند.

او در ادامه یادآور شد: مبحث بعدی هم پویش با همیم می باشد. با توجه به تعطیلی مدارس در ایام فعلی مقرر گردید که کسانی که علاقه مند به مشاوره به دانش آموزان هستند هم در این مهم به دانش آموزان کمک کنند. این موضوع را هم در نظر داریم که افراد را (دانشجویان) قبل از انجام مشاوره غربالگری کنیم که کارمان ناقص نباشد.

آنچه باید از دوره مجازی «قرنطیه تشکیلاتی» دفتر تحکیم وحدت بدانید

رحیمی در رابطه با مسابقه نشریه گفتمانی دفتر تحکیم وحدت گفت: در این رابطه بحث گفماتی اتحادیه را مدنظر قرار داده ایم که همان مردم سالاری دینی می باشد. البته که موضوع این قسمت از دوره قرنطینه تشکیلاتی به گفتمان درونی اتحادیه در میان دوره هم نزدیک می باشد که آن هم آزادی؛ آگاهی و پویایی جمهوری بوده است.

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: مبحث بعدی که در رابطه با این دوره مدنظر قرار داده ایم؛ بحث مسابقه کلیپ و پادکست می باشد دز این رابطه تولیدات دفاتر را منعکس خواهیم کرد.

آنچه باید از دوره مجازی «قرنطیه تشکیلاتی» دفتر تحکیم وحدت بدانید

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت اشاره کرد: بنا داریم که در بحث ضدعفونی محلات هم وارد شویم به گونه اب که دفتر ما مستقلا این کمک را به مردم ارائه دهند.

رضا رحیمی؛ دبیر روابط عمومی دفتر تحکیم وحد در پایان اشاره کرد: بنا داریم که در بحث کمک به خانواده هایی که درگیر بیماری کرونا هستند هم خدماتی داشته باشیم که ابعاد کامل این اقدام در چند روز آینده مشخص خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top